Stuurbekrachtiging valt uit.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BaF
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:42
Locatie: Gaanderen
Contacteer:

Stuurbekrachtiging valt uit.

Bericht door BaF »

Heb de auto nu een weekje maar er doet zich een vreemd probleem voor. Met het naar links sturen werkt mijn stuurbekrachtiging niet, Ik hoor dan ook iets luidruchtig piepen achter mijn stuur.
Wanneer ik naar rechts stuur gaat het helemaal perfect.

Ik kan me dus niet bedenken waar dat dan aan kan liggen, de pomp of de riem lijkt me dan sterk. Als ik eerlijk ben heb ik de stuurbekrachtiging vloeistof niet gecontroleerd, dit zal ik vanmiddag direct even doen.

Het is natuurlijk wel een gevaarlijk probleem, kun je gewoon niet hebben. Maar het deed zich gisteren voor het eerst voor, heb er de hele week geen last van gehad.

Misschien heeft iemand een idee:)
Astra GSi 2.0 16v '93
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

uitval van de bekrachtiging + een piepend geluid zou ik toch als eerste aan een slippend riempje denken...

Wel raar dan dat hij het maar 1 kant uitdoet, maar zou wellicht met de verschillende krachten te maken kunnen hebben die op de auto komen wanneer je stuurt... waardoor het riempje een beetje ontspant.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
BaF
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:42
Locatie: Gaanderen
Contacteer:

Bericht door BaF »

Net nog even een ritje gemaakt, nu ging het vreemd genoeg wel goed. Het enige wat hij nu nog doet is piepen wanneer ik helemaal naar links stuur, dat ik dus niet meer verder kan. Maar dan blijft de stuurbekrachtiging het wel gewoon doen!
Astra GSi 2.0 16v '93
OllieGsi
forum-gebruiker
Berichten: 134
Lid geworden op: 03 okt 2006 11:51
Locatie: Simpelveld

Bericht door OllieGsi »

BaF schreef:Net nog even een ritje gemaakt, nu ging het vreemd genoeg wel goed. Het enige wat hij nu nog doet is piepen wanneer ik helemaal naar links stuur, dat ik dus niet meer verder kan. Maar dan blijft de stuurbekrachtiging het wel gewoon doen!
Dat heb ik dus precies hetzelfde, naar links draaien is piepen, rechts niks aan de hand....

Echt vaag....
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

fsd

Bericht door Delax80 »

dat hij een beetje gaat piepen met maximaal naar links/rechts sturen hebben heel veel auto's.....dat is (zolang het natuurlijk nie te erg is) heel normaal volgens mij.....

voor de rest kan ik je helaas niet helpen.
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

als je hem helemaal naar links stuurt tot je niet verder kan dan slipt je riem en hoor je redelijk krijsens gepiep.. niet.. piep piep maar heel irrieant. ieeeeeeeeeee....

dat is idd vrij normaal...

naar rechts is dit idd niet

waarom??? ouderdom???
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

DaVaRiOuS schreef:als je hem helemaal naar links stuurt tot je niet verder kan dan slipt je riem en hoor je redelijk krijsens gepiep.. niet.. piep piep maar heel irrieant. ieeeeeeeeeee....

dat is idd vrij normaal...

naar rechts is dit idd niet

waarom??? ouderdom???
kweenie... mijne heeft het ook een beetje... de vectra van m'n pa ook...

Maar in dit geval krijg je een soort ruis geluid bij het stuurkolom als hij naar links stuurt (niet helemaal naar links)
En dan valt de bekrachtiging uit
C20XE '94
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

Heb je nu al de vloeistofpijl gecheckt ?
krijg je wel een niveau verrandering als je het stuur draait?
draai je naar links moet het pijl omhoog gaan en naar recht moet het zakken (kan ook net anders om zijn hoor )
Gang is alles
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Riem en peil controleren.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Wat vaag, daar heb ik met die auto nog nooit last van gehad :? . Dat piepen wel, maar dat is heel normaal als je het stuur helemaal omgooit tot ie niet meer verder kan.
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Oftewel....

Maartje. de Astra mist je!!!! :lol:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

dan zal hij binnen kort wel helemaal uit elkaar vallen :lol: :lol: :lol:
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Dat hoop ik toch niet voor hem :( :lol:
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
BaF
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:42
Locatie: Gaanderen
Contacteer:

Bericht door BaF »

haha nee dat hoop ik ook niet;) Het is volgens mij ook gewoon iets vaags geweest, heb vandaag wat langer gereden en heb er eigenlijk helemaal geen last van gehad! Voor de rest gaat het nu helemaal goed met de auto;)
Astra GSi 2.0 16v '93
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

En ik had ook gelezen dat je problemen had met het stationair lopen. Is dat nu ook opgelost dan??
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
BaF
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:42
Locatie: Gaanderen
Contacteer:

Bericht door BaF »

Jup jw heeft de LMM (geloof ik) en de sfi schoongemaakt en toen was het opgelost! Oja en de luchtfilter schoongeblazen.

Op de terugweg is de auto me 2 keer afgeslagen tijdens het terug schakelen, en hij starte ook heel moeilijk, maar dat is nu allemaal verholpen!

Jw wil alleen nog even kijken of hij de stappenmotor kan schoonmaken, alleen werd er gezegt dat je er zonder brug vrij moeilijk bij kunt dus hebben we dat nog niet gedaan.
Astra GSi 2.0 16v '93
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

SFI had niet gehoeven, deze zat er nog niet lang op (heb ik nieuw gekocht) en heb die toen al helemaal schoongemaakt :wink: .

Ik neem aan dat JW deze heeft schoongemaakt met carb reiniger, dan is het namelijk heel normaal dat de auto even slecht start. Die zooi moet eerst verdampen :wink: .
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Controleer of de olie van de stuurbekrachtiging niet grijs is.
Als dit het geval is, dan is je stuurbekrachtigingspomp redelijk tot helemaal naar zijn grootje.
Als de riem niet slipt, en niet te slap staat zou dit een optie kunnen zijn.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
BaF
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:42
Locatie: Gaanderen
Contacteer:

Bericht door BaF »

het probleem heeft zich vanzelf opgelost dus ik ga er van uit dat het weer in orde is;)

Ik bedoelde dat hij me 2 keer afsloeg toen ik van jou af kwam maartje, dus op de terug weg naar huis! Maar volgens mij is het weer in orde
Astra GSi 2.0 16v '93
Plaats reactie