donor gezocht!

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Plaats reactie
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

donor gezocht!

Bericht door boerbeun »

mooi kopje he?
nee gaat niet om een x30xe ombouw ;) al is het anatomisch wel te verglijken :lol:


Ik had net op msn een gesprek met een meid. Op hyves staat dat ze gèèn donor is.
Ik vroeg haar waarom eigelijk niet. Ze zei: "laat mij maar lekker intact, straks gaat er iets naar zo`n vieze asielzoeker.."

ik zat effe verbaast te lezen naar wat ze zei.

Ik zei tegen haar: "je doet er toch niets mee, het rot weg. je kunt er een leven mee redden en ipv daarvan ontneem je eigelijk bij je sterven een ander ook de mogelijkheid om te leven door het mee te nemen tot het vergaan is. Asielzoeker of niet. het is een leven wat je ermee red.."

zij weer: "ja maar ik wil dat gewoon niet, kwil niet dat ze in me lijf gaan wroeten want ik wil graag heel blijven."

ik erop: "stel.. Jij krijgt straks een pin door je long heen (bijv.) je hebt een donor long nodig anders overlijdt je.
ergens in NL gaat op dit moment een meid dood door een auto ongeluk en die heeft een passende long voor jou.
Maaaaar, ze staat hem niet af omdat ze niet wil dat die long bij een asielzoeker terecht komt.
gevolg is dat ze hem mee neemt onder de grond en eigelijk jou ook mee neemt omdat jij ook komt te overlijden."

zij weer: "naja, kanniet alles hebben toch? er zijn al zòveel mensen donor.."

toen knapte ik eigelijk tot op de enkels af op haar en heb haar ook per direct uit m`n msn verwijderd.
walg een beetje van dit soort uitspraken.

ik vroeg me af of iedereen hier ook donor is? Ik persoonlijk vind het de normaalste zaak van de wereld dat je donor bent. Je hebt geen besef meer als je overlijdt en rot weg. waarom er dan niet een leven mee redden?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: donor gezocht!

Bericht door The Undertaker »

Wel of geen donor zijn is een persoonlijk keus. Haar reactie over de asielzoeker is nogal haatdragend. Als een orgaan van een asielzoeker haar kan redden neemt ze die kans met beide handen aan, dat gaat dan meestal zo.

Ik ben wel donor en het wat ze na de door met mij organen doen maakt mij niet uit, ik heb ze niet meer nodig. Helaas overlijden er ook nog te veel donoren zonder dat er iets met hun organen wordt gedaan. Er zijn ook veel ethische kwesties:
Geeft je een ex-alcohollist waarvan zijn/haar lever naar zijn grootje is wel of geen nieuwe lever (kans op terugval of verdient die persoon een tweede kans?).
Geeft je een ex-roker met l o n g k a n k e r een nieuwe long?

Wat betreft donoren: er zijn er veel te weinig.

Ik ben voor dat iedereen donor is tenzij iemand aangeeft het niet te willen zijn, zoals dat in Amerika het geval is. In Nederland moet je er nu voor kiezen.

Afkomst van iemand interesseert mij niks, wel vind ik dat je de raddraaiers moet aanpakken, ongeacht afkomst, kleur of geloof.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: donor gezocht!

Bericht door gurdi »

Haha het woord k a n k e r mag je best zeggen in deze zin, het is gewoon de naam van die ziekte hoe erg het ook mag zijn.

Mijn mening is:

Iedereen moet standaard donor zijn als hierboven gnoemd, De keuze mag gemaakt worden om geen donor te zijn.
Enige verschil met deze uitspraak is dat ik ook vind wie het een ander niet gunt mag het zelf ook neit krijgen.
dus dat je gelijk bij het aangeven van ik wil geen donor zijn ook aangeeft ik wil geen donor organen van andere ontvangen.

PS: ja ik ben uiteraard ook donor. Ze mogen alles hebben.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: donor gezocht!

Bericht door Roy 2.0 16v »

ik ben geen donor
heb ook geen overlijdensverzekering etc

Over dat soort dingen denk ik liever niet na, en t is ook luiheid

ja slecht, i know, maar ik ben nog niet van plan dood te gaan dus hopelijk heb ik nog tijd genoeg om het wel te regelen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: donor gezocht!

Bericht door boerbeun »

als je vandaag nog van de zijkant geschept wordt door een vrachtwagen oid zullen ze niets kunnen met je organen ;)

ik had vandaag ook met 1 collega`s erover.
een collega is er te laks voor, beetje jammer.

de ander zei: nee, ik ben het niet. Ik wil niet de wetenschap hebben dat een arts ofzo lucht krijgt van feit dat ik op sterven ligt. Misschien geld aan neemt van een rijke familie en daardoor minder ze best doet voor mij. "je weet nooit de situatie" voegde hij er aan toe..



Hebben jullie toen ook dat programma "de donor show" gezien?
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: donor gezocht!

Bericht door The Undertaker »

"De donor show" was echt een briljante uitvinding. IK werk zelf in een ziekenhuis en weet wat artsen verdienen en dat is heel wat meer dan wij. Daar komt bij dat als je op sterven ligt het niet lang duurt voordat het kaarsje uitgaat, en dan doen ze niet veel meer dan pijnbestrijding. Niet omdat ze niet willen, maar omdat ze niet meer kunnen.
Plaats reactie