Even wat eruit geknipt.RedBill schreef:10-06-2006
Ik ben vandaag in het prachtige weer constructief aan de slag geweest met mijn Astra, met twee doelen:
- Elektrisch verwarmde stoelen inbouwen die ik bij GSi Twente had gehaald.
- Restauratie van de bestuurdersstoel i.v.m. de bekende instapschade
Deze restauratie moet gaan plaatsvinden door van een passagiersstoel de binnenzijde over te zetten en de bekleding van de wang van de passagiersstoel over te naaien in de bekleding van de bestuurderstoel.
De zitting van de passagiersstoel kan zonder aanpassingen 1 op 1 over.
Omdat ik niet wist of de auto kwa bedrading voorbereid was op verwarmde zetels had ik uit de ex-auto van GSi Twente (waar ook de stoelen en de bedieningsknoppen uit kwamen) ook de bedrading vanaf de zekeringkast meegekregen. Zo begon ik met het verwijderen van de stoelen om genoeg ruimte te hebben.
Toen ik onder de isolatiemat keek zag ik tot mijn vreugde een stekkertje liggen dat mij bekend voorkwam!
Niet lang daarna vond ik ook de stekkers die aan de schakelaars moestenkomen. Deze lagen onder de middenconsole langs de versnellingspook. De wagen was voorbereid, dit was een enorme meevaller!
Dit had ik dus niet meer nodig!
Bovenstaande foto geeft het geheel weer. de stoelverwarming kan je 'bijpinnen' bij de grijze stekker linksvoor in het kickpaneel onder het dashboard. Of alle Cabrio's voorbereid zijn? Geen idee.
Die van RedBill was al voorbereid, mijn oude C20NE uit 1993 niet. Mijn huidige uit 1996 weer wel. Het loont om een OEM kabel te zoeken als je het origineel wilt houden. Anders aftakken vanaf de sigarettenaansteker zoals Haaye gedaan heeft.