vpb achterzijde

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: vpb achterzijde

Bericht door Jerremy »

Heb er 1 besteld bij Autosportcompany als op aanraden van The Undertaker. Over +/- 4 weken wordt 'ie geleverd.
Bestellen gingen trouwens nog makkelijker dan zelf lassen. :mrgreen:

Ja, zou 'm best zelf kunnen lassen, echter heb zelf geen las apparatuur, en lassen is voor mij alweer
een tijdje geleden, dus eerst even beetje oefenen, eer dat ik die VPB in elkaar heb en de tijd en euro's die ik dan verder ben
had ik 10 van die OMP vpb's kunnen kopen, en dat terwijl ik er maar 1 nodig heb..

Hoewel zelf maken wel leuk is, en 5x meer voldoening geeft, dus zo'n gekke gedachte/voorstel is het niet eens.
Wellicht in de toekomst idd maar is een las apparaatje aanschaffen..
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: vpb achterzijde

Bericht door The Undertaker »

Mooi man!
Gebruikersavatar
Dennis_dB
forum-gebruiker
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 jan 2010 19:50
Locatie: Zaamslag

Re: vpb achterzijde

Bericht door Dennis_dB »

Als je er zelf 1 maakt zou ik het wel gelijk van aluminium doen. Alleen het probleem is dat aluminiumlassen echt een vak apart is. En je hebt er weer aluminium lasdraad en een ander gas voor nodig.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: vpb achterzijde

Bericht door Jerremy »

Oud topic, ik weet 't, maar dacht gebruik deze weer i.p.v. nwe aan te maken, blijft wel zo overzichtelijk denk.

Heb nu eindelijk de vpb achter gemonteerd. Maar nu bij bepaalde hobbels en last wisseling (rotondes bijv) geklapper en gebonk v.a. de achterzijde ... :?
de vpb maakt contact met de carrosserie, en het geheel beweegt blijkbaar toch dusdanig onder het rijden dat ie los komt blijkbaar.
Er zat verder bij de vpb ook geen instructies noch aanwijzingen, heb The Autosport Company gecontacteerd, maar tot op heden nog geen reactie ontvangen.

Ik heb 'm gemonteerd zitten zoals op de foto op pagina 1.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of 'm er ook op zitten en herkent het en eventueel tips ?
Volgens mij kan ' ie maar op 1 manier gemonteerd worden toch..

Bedankt alvast.
Mvg. Jeroen.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: vpb achterzijde

Bericht door oenatje »

kan idd maar op 1 manier. mijn vorige gsi bonkte ook wel eens op een drempel.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: vpb achterzijde

Bericht door pascal1109 »

Nooit wat van gemerkt eigenlijk. Niet dat ik er lang gebruik van heb gemaakt (nieuwe zit er nog niet op).
Hij kan idd maar op 1 manier. Ik had wel van die ringetjes (van die grote, ter grote van een rijksdaalder ofzo) erop gedaan die ik op de foto niet zie.
Kan me voorstellen dat door de extra stugheid er iets loskomt ergens en weer "terugvalt".
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: vpb achterzijde

Bericht door Jerremy »

ok dus hij zou goed moet zitten dan nu. Maar een ringetje boven op tussen moer en schotel van de vpb bedoel je Pascal ?
Iemand had al tegen me gezegd om tussen de carrosserie en vpb iets van een rubber ring ofzo te doen..
Voor de duidelijkheid, voor montage ervan heb ik nooit gebonk gehad, nergens, maar nu dus wel, en dat komt van achter, dus
kan 't alleen daar aan toegeschreven worden lijkt me. Wel jammer, had dat niet verwacht als een 'neven effect'.
Als dat niet te verhelpen valt gaat ' ie er weer af denk maar.. :(

Afbeelding
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: vpb achterzijde

Bericht door pascal1109 »

Ja er zat ook een rubber ofzo onder dacht ik.
Ringetje erop en eronder had ik ook.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: vpb achterzijde

Bericht door The Undertaker »

Aan de onderzijde kan je er ook 1-2mm afslijpen, dan rust bij niet meer op je wielkast, dan nog een dun rubber tussen de VPK en de wielkast en een rubber tussen de VPK en de moer en dan zou hij toch niet meer moeten bonken.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: vpb achterzijde

Bericht door Jerremy »

Ok. En zat dat er bij geleverd (OMP) ? Ik had er verder niks bij n.l.
Ring eronder zal nog lukken denk, maar erop (tussen moer en vpb schotel) twijfel ik.
Heb helaas maar kort stuk draadeind uitsteken aan boven zijde.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: vpb achterzijde

Bericht door The Undertaker »

Jerremy schreef:Ok. En zat dat er bij geleverd (OMP) ? Ik had er verder niks bij n.l.
Ring eronder zal nog lukken denk, maar erop (tussen moer en vpb schotel) twijfel ik.
Heb helaas maar kort stuk draadeind uitsteken aan boven zijde.
Bij de mijne zit ook geen ring
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: vpb achterzijde

Bericht door Jerremy »

ok. Maar je hebt 'm al wel/niet gemonteerd zitten ?
Dan ga ik 'm er maar weer afhalen en even goed kijken hoe ik 't evt. aan kan passen dan.

Bedankt iig een ieder voor z'n reactie, tips & aanwijzingen. Bedankt.

MVG Jeroen.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: vpb achterzijde

Bericht door The Undertaker »

Zit er nog niet op, zal nog wel even duren
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: vpb achterzijde

Bericht door pascal1109 »

Jerremy schreef:Ok. En zat dat er bij geleverd (OMP) ? Ik had er verder niks bij n.l.
Nee, wordt met ongeveer niets erbij geleverd.

Wellicht dat ik dan niet een moer er bovenop had? Nou ja, is alweer lang geleden, dus misschien dat ik het fout heb. Had wel KW achter, misschien dat schroefdraad dan net iets meer is?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: vpb achterzijde

Bericht door Bart(astra) »

als je rubbers van de schokdemper meer versleten zijn, kan je de moer ook verder opdraaien :wink:

Maar het merk kan ook net even wat schelen inderdaad
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie