forum

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

forum

Bericht door boerbeun »

waarom is er nog zoveel leesbaar als je niet aangemeld bent?

maakt hele forum en de info eromheen nogal openbaar..

Wordt wèl gezegd dat mensen niet willen dat er kentekens gezien worden op marktplaats, maar hier op het forum zelf is alles open en bloot en tot in detail zichtbaar.
Dit maakt het geheel wel erg diefstal gevoelig.

bijv topic:

"alarm kapot :?

Mijn alarm werkt niet meer, nu staat mijn auto dus eigelijk onbewaakt"

elk ander persoon kan dit dus lezen en in een project topic dus het kenteken erbij zoeken.

waarom word dit niet afgegrendeld voor andere mensen?

gr frank
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: forum

Bericht door oenatje »

je hebt gelijk,

hoe denkt de rest erover?

misschien moeten er een paar dingen onzichtbaar worden gemaakt.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: forum

Bericht door The Undertaker »

Op zich geen slecht idee, er is alleen een hele grote maar. Het forum is nu vrij zichtbaar, het afschermen heeft alleen zin als je het alleen toegankelijk maakt voor clubleden en donateurs. Anders volstaat een account aanmaken om alles te zien.
De vraag is of je dat wilt. Aan de andere kant blijven zo wel de liefhebbers die er een klein bedrag voor hebben over.

En ondertussen is het forum "GSi's in het Wild" ook helemaal fout omdat wij daar kentekens en foto's van derden in plaatsen :roll: Even nazoeken bij de RDW: Wat een X30XE...
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: forum

Bericht door boerbeun »

dat is waar, maar als je zo kijkt dan moet iedereen in NL zonder kentekenplaat gaan rijden.

ik doelde er echter op dat je precies kunt zien in het project topic wat er aan elke wagen gedaan word en aan gedaan is.
dus je hebt eigelijk al meer van je auto laten zien dan dat ieder ander normaal te zien krijgt.

zo ook topic waarin laatst reactie volgde van mensen van Mtech, getuigd ook alleen maar van de openbaarheid van dit forum.
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: forum

Bericht door The Undertaker »

boerbeun schreef:dat is waar, maar als je zo kijkt dan moet iedereen in NL zonder kentekenplaat gaan rijden.

ik doelde er echter op dat je precies kunt zien in het project topic wat er aan elke wagen gedaan word en aan gedaan is.
dus je hebt eigelijk al meer van je auto laten zien dan dat ieder ander normaal te zien krijgt.

zo ook topic waarin laatst reactie volgde van mensen van Mtech, getuigd ook alleen maar van de openbaarheid van dit forum.
Ik ben het met je eens. Dan zou je het projecten-forum moeten afschermen voor leden en donateurs, al zou je dan wel weer wat mensen "te kort" doen omdat je mensen niet kan verplichten om lid te worden.

Misschien een idee om het projectenforum af te schermen en de oude garde hier toegang toe te geven?
In de ledenlijst kan je zien wat frequente posters zijn, mensen die het forum niet meer bezoeken zou je weg kunnen laten.

Ik denk alleen maar mee.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: forum

Bericht door oenatje »

goed idee om het projecten gedeelte af te schermen
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: forum

Bericht door Laagvlieger »

ja moeilijke kwestie altijd dit soort dingen.
aan de andere kant lokt het ook weer nieuwe leden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: forum

Bericht door The Undertaker »

Laagvlieger schreef:ja moeilijke kwestie altijd dit soort dingen.
aan de andere kant lokt het ook weer nieuwe leden.
Als je bijvoorbeeld het Opel-forum neemt als vergelijking met dit forum dan is er één groot verschil. Dit forum is een clubforum voor Astra GSI liefhebbers waarbij het gedoogd wordt dat anderen meekijken. Het opel-forum is algemeen en geen club. Natuurlijk is iedereen vrij om te posten wat hij of zij wil, als club kan je het wat meer afschermen.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: forum

Bericht door pascal1109 »

oenatje schreef:goed idee om het projecten gedeelte af te schermen
Vind ik ook!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: forum

Bericht door gsipiloot »

opzich goede ideen ivm privacy en diefstal enzo

maar als ik moet gaan betalen om hier projecten te bekijken en mijn projecten te posten dan kap ik ermee op agc dan is voor mij wel de lol eraf
maar zo denk ik erover
ik vindt dat idee van the undertaker opzich wel een goed idee dat de mensen die regelmatig posten. in het projecten topic mogen kijken

maar wanneer post je genoeg om te kijken...? en als je een tijdje niet post mag je er dan niet meer in kijken?

en hoe lang zou dat dan mogen zijn.... want om even een voorbeeld te noemen chucky66 (fredje) die post erg weinig de laatste tijd zou je hem er dan afgooien? (ik snap dat fred niet uit t projecten topic geweerd zou worden maar waar en bij wie ligt dan de grens?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: forum

Bericht door The Undertaker »

Als je de ledenlijst filtert op aantal berichten en dan oplopend dan zit je al op 18 pagina's (van de 24) met een maximum aantal posts van 35. Hierbij zitten echter ook een aantal donateurs en clubleden.

Ik zou de oude garde behouden, deze mensen kennen we, als dan niet in persoon. Post je een tijdje niet dan post je niet er zitten er echter ook bij die bij laatst bezocht: 15 jul 2007 18:52 hebben staan. Die zou je eraf kunnen gooien, zeg iedereen die langer dan 1 jaar hier niet is geweest (je moet ergens beginnen).
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: forum

Bericht door boerbeun »

@ GSi piloot.

vind jij fijn idee dan dat heel NL precies kan zien wat jij allemaal onder je kap hebt en hoeveel geld jij in je auto gestoken hebt?

je steekt enkele duizenden euro`s in je wagen en gaat lopen miepen over lid worden van een club om daarmee de veiligheid van je auto te waarborgen?? meen je dit nou echt serieus?


misschien beetje bot gezegd; laat ik ut anders zeggen: ik begrijp het goed dat jij niet iets van een 10-15 euro over hebt, voor een forum wat nèt wat minder openbaar is zodat jij je duizenden euro`s astra iig een stuk veiliger hebt staan voor 16.000.000 mensen die nu momenteel precies kunnen zien of je wagen het waard is om mee te nemen of niet?

zou dat de insteek zijn, denk dat de jouwe toch wel een van de eerste is die weg is. denk je niet? :roll:
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: forum

Bericht door Bart(astra) »

The Undertaker schreef:Als je de ledenlijst filtert op aantal berichten en dan oplopend dan zit je al op 18 pagina's (van de 24) met een maximum aantal posts van 35. Hierbij zitten echter ook een aantal donateurs en clubleden.

Ik zou de oude garde behouden, deze mensen kennen we, als dan niet in persoon. Post je een tijdje niet dan post je niet er zitten er echter ook bij die bij laatst bezocht: 15 jul 2007 18:52 hebben staan. Die zou je eraf kunnen gooien, zeg iedereen die langer dan 1 jaar hier niet is geweest (je moet ergens beginnen).
elk einde van het jaat worden de 0-posters die al een jaar niet meer on-line zijn geweest al gewist
(sinds vorig jaar)

Toch Redbill ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: forum

Bericht door oenatje »

je kunt sommige sub fora ook unlocken als je bijv de 100 posts hebt bereikt

ik noem maar wat
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: forum

Bericht door Bart(astra) »

en forum alleen toegankelijk maken als je je registreerd !

Wordt veel toegepast !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: forum

Bericht door pascal1109 »

oenatje schreef:je kunt sommige sub fora ook unlocken als je bijv de 100 posts hebt bereikt
Het is geen spelletje hoor.
Kan je anders ook nog easy, medium of hard proberen? :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: forum

Bericht door oenatje »

dat kan maar dat werkt weer drempel verhogend, wat marcel zegt,
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: forum

Bericht door The Undertaker »

Ligt er natuurlijk ook aan wat je als club wilt. Blijft lastig allemaal maar als je gaat afschermen moet je dat ook op de site zelf doen, daar kan iedereen zien wat een eider onder zijn motorkap heeft als je het profiel hebt ingevuld.

De Astra GSI is schaars aan het worden, we zijn allen liefhebbers, laten we daarom zuinig zijn op onze GSI-tjes en het geheel meer afschermen. Laat de gebruikers zoals gsipiloot en chucky66 meegenieten, zij hebben immers hun steentje bijgedragen door de jaren heen. Nieuwe gebruikers die projecten willen zien en posten zouden dan clublid of donateur moeten worden.

Maar goed zoals ik al zei ik denk slechts mee en ben geen beheerder of moderator.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9304
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: forum

Bericht door RedBill »

Ik ben van mening dat het afsluiten van topics met de projecten voor ons forum geen goede zaak is. Ik wil juist zo openbaar mogelijk om te laten zien wat voor toffe wagen de Astra GSi was en nu nog steeds kan zijn. Ik denk dat iedereen die gevaar ziet in het plaatsen van zijn wagen op het forum met kentekenplaat in zijn projectentopic ervoor kan zorgen dat zijn kenteken niet in beeld komt. Goed voorbeeld is Jerremy. Die heeft het best bewaarde kenteken van alle GSi's hier.

Die oproep is dus wellicht wel handig: verwijder zoveel mogelijk zichtbare kentekens van foto's (hoewel ik me besef dat ik dat de laatste meeting ook niet heb gedaan).

Ik zie het verder wel loslopen met die gevaren. Het is heus niet zo dat een Astra F GSi met een C20LET of X30XE nu ineens voor de markt veel meer waard is. Dat is alleen voor een liefhebber. Ze zullen niet vanwege goed onderhoud extra snel gejat worden o.i.d. Verkopen of mee blijven rijden in NL is per definitie geen optie.

Wat betreft de fora die nu leden only zijn is het een ander verhaal. Die zorgen voor net dat beetje extra van het lid worden. Daarmee kunnen dan weer de serverkosten en de KvK worden betaald. Ook zorgt het dat we reclamevrij kunnen blijven.

Alle leden met 0 posts die meer dan 2 jaar geleden voor het laatst zijn ingelogd worden elk jaar verwijderd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: forum

Bericht door The Undertaker »

Willem Jan heeft hier dan ook wel weer een goed punt, zelf kan je er ook wat aan doen. :roll:
Belangrijkste is natuurlijk wel dat het een gezellig forum blijft.
boerbeun
forum-gebruiker
Berichten: 1034
Lid geworden op: 01 jun 2007 13:43
Locatie: duiven

Re: forum

Bericht door boerbeun »

RedBill schreef: Ik zie het verder wel loslopen met die gevaren. Het is heus niet zo dat een Astra F GSi met een C20LET of X30XE nu ineens voor de markt veel meer waard is. Dat is alleen voor een liefhebber. Ze zullen niet vanwege goed onderhoud extra snel gejat worden o.i.d. Verkopen of mee blijven rijden in NL is per definitie geen optie.
hoeft ook niet als je op zoek bent naar audio ;)

snap je punt :)

vraag me af of er dan nog van die discussies volgen over marktplaats kentekens, dat strookt dan niet echt met bovenstaande :lol:
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: forum

Bericht door oenatje »

je hoeft ook niet alles af teschermen. maar het projecten topic zou ik vrij geven na registratie of unlocken als de user 100 posts heeft bereikt ofzo.
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: forum

Bericht door gurdi »

ik zeg gewoon openbaar houden, als jij niet openbaar neer wilt zetten moet je het niet posten,

heb je problemen met je alarm dan weet je dat je soweiso een risico hebt, en zet je het hier post weet je dat het makkelijk via google te vinden is.

sowieso moet je altijd opletten emt wat je op internet zet.

De projecten topics zou ik sowieso niet afschermen dat is het geen wat mensen graag zien,
stel je wil een astra kopen, weet er niks van, komt bij een club site terecht wat dzijn je eerste stappen:

kijken of er een algemeen mankementen topic is oid, kijken wat er te koop staat en je bekijkt wat er mogelijk is met zo een auto (projecten)

wil je wel afgaan schermen is het misschien een idee om bepaalde dingen toegang te geven nadat iemand zich netjes heeft voorgesteld en dergelijke.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: forum

Bericht door Bart(astra) »

Tegenwoordig kan je al zo veel persoonlijke info vinden als je een beetje handig bent met internet...

En je kan wel overal kentekens lopen weghalen, maar wat als een ander jou astra heeft gefotografeerd en op internet heeft gezet... Onze auto's staan inmiddels ook al in Duitsland en Frankrijk etc op site's
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: forum

Bericht door gsipiloot »

Bart(astra) schreef: Onze auto's staan inmiddels ook al in Duitsland en Frankrijk etc op site's
oh ja laat eens zien dan of geef eens een linkie want ik ben wel benieuwd :mrgreen:
Plaats reactie