Bas zijn problemen topic

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bas zijn problemen topic

Bericht door Bassion »

Hallo medeforummers.

ik weet niet of er wat aan te doen is. het is iig knap iritant.
heb ook al rondgezogt (niet 1 van mijn specialiteiten) maar kon er weinig van vinden.

als ik met mijn auto weg rijd als hij koud is als je dan een beetje gasgeeft en dan je gas los laat dan stottert hij 2x erg hevig (lager in de toeren) het is het ergst als de motor koud is. als hij warmer word is het een stuk minder. het is dus als ik mijn gas los laat en hem dan terug laat zakken in de toeren.

ook sinds er een powerfilter op zit (heb ik niet geplaatst) loopt hij 2000 toeren stationair, en als hij warm is nog rond de 1100 toeren. soms als de airco aan staat en ik sta stil blijft het toerental schommelen van de 1000 naar de 2000. zodra de 2000 word aangetikt zakt hij gelijk weer terug naar de 1000.

ook sinds de powerfilter er op zit is het net of hij valse lucht pakt oid. want als ikw at lager in de toeren het gas volledig intrap is het 'bwoaaaap' tot dat hij wat hoger in de toeren langzaam komt dan gaat hij pas weer trekken. ik heb de slangen al bekeken maar kan niet egt een lek vinden. de carterontluchting slang is wel onderbrokne met een filtertje. en de aansluiting richten de stationair regelaar is dicht getapt.

Misschien dat iemand hier mij wat verder kan helpen. hiet zit meer technische kennis als bij de opel zelf. :wink:

mvg
Bas
Laatst gewijzigd door Bassion op 19 sep 2007 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Vervuilde LFR.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

Het gaat om welke motor?

Wat betreft het zagen van je motor, het lijkt inderdaad op een vervuilde stappenmotor (LFR). Ik kan je er (helaas) alles over vertellen..
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

owja stom om er niet bij te vertellen

het is een c18xe motor

stappenmotor? en wat is daar aan te doen? schoonmaken vervangen?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Schoonmaken! En bij een C18XE zit hij naast de gasklep en kun je er heel makkelijk bij!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

En daar komen al die problemen die ik noemde vandaan?

vervuilen die dan zo ontzettend sterk?

ik moet btw ook gelijk de slang van de carteronluting verlengen en ergens anders hangen want nu zit j constand benzine dampt te happen.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

M.b.t. het afslaan en schommelen in toeren is vaak een vervuilde LFR de oorzaak. Voor de andere problemen zou ik eens proberen om er weer en normaal luchtilter erop te zetten!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Normaal luchtfilter monteren!
LFR, de LFR kanalen en gasklephuis schoonmaken,
Carterventilatieslang vervangen als die week geworden is,
Bougies en bougiekabels controleren met multimeter en evt water en zonodig vervangen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ik zal de normale filter er weer opzetten.

maar naar mijn gevoel is hij met powerfilter bovenin wel een stukje sneller. ik rij hem nu in zijn 5 in de begrenzer.

is er ook nog iets waar ik speciaal op moet letten bij het verwijderen+schoonmaken?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Diem
forum-gebruiker
Berichten: 1540
Lid geworden op: 10 okt 2004 17:57
Locatie: 010

Bericht door Diem »

Ik zou ook het orginele filter terugplaatsen
Astra Station GSi 16v
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Tijdje terug een probleempje gehad wat hier heel veel op leek. Ook stotteren en schommelen in toeren. Met koude motor erger als met warme motor.
Toen de stappenmotor vervangen, toen waren de problemen al bijna weg. Verder zoog die nog wat valse lucht, dus wat slangetjes vervangen en toen was het helemaal weg. Rijdt perfect nu, mooi stationair en niet meer stotteren en schommelen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

Wat heeft de stappenmotor jou gekost? en welke slangen heb je toen vervangen?

rij je met je ori luchtfilter of ook met een powah filter?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Stappenmotor = De LFR waar wij het eerder over hadden, die je schoon moet maken.

99/100 keer is het voldoende om hem grondig schoon te maken en is vervangen echt niet nodig! Ze worden heel snel vuil, en gaan niet snel kapot!

Gewoon goed schoonmaken met Carb. reiniger!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Stappenmotor is bij mij eerst gereinigd, vervolgens geen veranderingen in de klachten. Daarom een nieuwe in gezet, daarmee liep de motor gelijk stukken beter.
Ik rijd met de normale luchtfilter en de losse stappenmotor heeft mij €123,- lichter gemaakt. Moest verder nog een pakking bij van 2 eurootjes.
Was trouwens voor een c18xe. Weet niet of er verschillende zijn voor de verschillende blokken.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

dat de lfr en stappenmotor hetzelfde is weet ik :wink:.

maar het is voor mij zelf ook fijn als ik er misschien een nieuwe in zou zetten dan weet je iig dat het daar al niet meer aan kan liggen en kun je langzaam verder zoeken.

iig bedankt. als er nog tips zijn hoor ik het wel als ik mijn spullen binnnen heb of er word wat aan gedaan horen jullie het :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ik heb gelijk maar even mijn topic naam aangepast. De auto blijkt namelijk een beetje een ramp te zijn.

vandaag weer wat leuks meegemaakt. mijn handrem lampje knippert als ik rechts door een bocht ga. me motor storings lampje knippert 8) voordat ik hem starte ging mijn toerenteller vanzelfe van 0 naar de 6 ongeveer en weer terug. en de motor liep nog niet eens. :wink:

mja hij moiet het nog even bolhouden eik. want eerst even uiterlijk en interieur en dan motorisch. want de remmen zijn ook flink kort.

maar mijn vraag dus eigenlijk. ik wil er een c20let blok in. nou wordf er gezegt neem ook de teller van een calibra mee. kan ik nu ook al een calibra teller installeren aan mijn c18xe blok zodat hij ook nog de juiste waardes aan geeft?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Bassion schreef:
vandaag weer wat leuks meegemaakt. mijn handrem lampje knippert als ik rechts door een bocht ga. me motor storings lampje knippert 8) voordat ik hem starte ging mijn toerenteller vanzelfe van 0 naar de 6 ongeveer en weer terug. en de motor liep nog niet eens. :wink:


Slechte massa op blok / injectie ?
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

zoiets d8 ik ook. mja dat bekijk ik vant weekend als ik er tijd voor heb.

maar de andere vraag. van de calibra klokken? weet iemand daar het antwoord op?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Bassion schreef:ik heb gelijk maar even mijn topic naam aangepast. De auto blijkt namelijk een beetje een ramp te zijn.

vandaag weer wat leuks meegemaakt. mijn handrem lampje knippert als ik rechts door een bocht ga. me motor storings lampje knippert 8) voordat ik hem starte ging mijn toerenteller vanzelfe van 0 naar de 6 ongeveer en weer terug. en de motor liep nog niet eens. :wink:

mja hij moiet het nog even bolhouden eik. want eerst even uiterlijk en interieur en dan motorisch. want de remmen zijn ook flink kort.

maar mijn vraag dus eigenlijk. ik wil er een c20let blok in. nou wordf er gezegt neem ook de teller van een calibra mee. kan ik nu ook al een calibra teller installeren aan mijn c18xe blok zodat hij ook nog de juiste waardes aan geeft?
Doe dat even andersom.. je hebt niks aan een mooie auto die niet- of beroerd loopt... éérst technisch OK maken, en dan pas bling bling..

En remmen gaan nog vóór motorisch, (hard) rijden met beroerde remmen is ongeveer hetzelfde verhaal alleen beroerder, want daarvan ga je ook nog eens ernstige hoofdpijn overhouden (IN EEN GUNSTIG GEVAL)

Prioriteiten stellen... in jouw geval gewoon je prio lijssie pakken, ondersteboven houden en dan bovenaan beginnen :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Da Evil Michael
forum-gebruiker
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
Locatie: dat boere gat Roosendaal

Bericht door Da Evil Michael »

op het opel gsi forum staat nog ene mooi remsetje te koop.

calibra turbo remme met speciale 4x100 schijven. die schijve heeft hij speciaal late make. miss wat voor jou¿¿¿¿

http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13806
:lol: 8) :twisted: It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon :twisted: 8) :lol:

Irmscher promoteam 8)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

Sounddragon schreef:
Bassion schreef:ik heb gelijk maar even mijn topic naam aangepast. De auto blijkt namelijk een beetje een ramp te zijn.

vandaag weer wat leuks meegemaakt. mijn handrem lampje knippert als ik rechts door een bocht ga. me motor storings lampje knippert 8) voordat ik hem starte ging mijn toerenteller vanzelfe van 0 naar de 6 ongeveer en weer terug. en de motor liep nog niet eens. :wink:

mja hij moiet het nog even bolhouden eik. want eerst even uiterlijk en interieur en dan motorisch. want de remmen zijn ook flink kort.

maar mijn vraag dus eigenlijk. ik wil er een c20let blok in. nou wordf er gezegt neem ook de teller van een calibra mee. kan ik nu ook al een calibra teller installeren aan mijn c18xe blok zodat hij ook nog de juiste waardes aan geeft?
Doe dat even andersom.. je hebt niks aan een mooie auto die niet- of beroerd loopt... éérst technisch OK maken, en dan pas bling bling..

En remmen gaan nog vóór motorisch, (hard) rijden met beroerde remmen is ongeveer hetzelfde verhaal alleen beroerder, want daarvan ga je ook nog eens ernstige hoofdpijn overhouden (IN EEN GUNSTIG GEVAL)

Prioriteiten stellen... in jouw geval gewoon je prio lijssie pakken, ondersteboven houden en dan bovenaan beginnen :wink:
dat bedoelde ik te zeggen. motorisch als laatste en natuurlijk op 1 de remmen. dat lijkt me logisch. maar ik bedoelde er mee te zeggen dat ik als laatste motorisch dan ga doen en eerst uiterlijk interieur etc. (en op 1 de remmen) stond er een beetje krom. maar ik ben goed in dingen vreemd uitleggen :wink:

net weer wat leuks. ik zet me contoct aan. met toerenteller flipt helemaal. constant heen en weer. zelfs helemaal het toeren gebied uit. was egt vreemd. starten dee die niet meer. klapte of en toe wat.
dus ik gekeken onder de kap. bij de ontsteking wat gekeken en gevoeld en toen starte hij gelijk weer. ook stinkt hij naar de brandstof. en is bij cilinder 2 het inlaatspruit stuk nogal smerig en nattig. dus ik heb al een vaag vermoeden wat er iets niet goed is met de boegies, ontseking etc. Fijne auto joh. zogenaamd van een opel monteur gekocht :cry:.

liefst wil ik hem natuurlijk helemaal restaureren. mja tis de vraag of ik zoveel geld er nog wel in wil pompen.

@ da evil: danku heb gelijk eens gereageerd op het setje. niet helemaal mijn maar kwa schijf. maar het is al iets :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Benzine luchtjes komen vaak bij de brandstofleidingen vandaan, die verdrogen nogal eens en krijgen dan haarscheurtjes of worden poreus, al meerdere keren voorgekomen bij GSi's hier, even checken dus, en indien nodig vervangen :)

En als hij bij het INLAATspruitstuk nat is, lijkt het me vrij sterk dat het aan de bougies ligt, die zitten nogal aan de andere kant van het blok :wink:

even schoonmaken en in de gaten houden waarvandaan het begint.. een pakking is vaak vrij simpel te vervangen, en kost nooit echt veel :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

blokmassa nog wel goed zoals al aantal keer is aangekaart hier?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

blok massa heb ik nog niet naar gekeken. ga ik morgen doen als ik de kans eindelijk eens krijg.

dat de lucht en de bougie's niet bij elkaar hoorde snapte ik. maar ik bedoelde omdat ik aan de kabels etc had gezeten en dat hij toen wel starte dat dat ook wel eens een boosdoener kan zijn.

ik denk dat ik dat ook maar gewoon vervang. het is niet het duurste natuurlijk en dan weet ik zeker dat het daar ook niet meer aan kan liggen.

bedankt voor jullie hulp zover. :lol: word super erg op prijs gesteld :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

zo mannen. ik heb veel nagadacht en gepiekerd over het houden van het 'wrak'

het is zo, ik ben opel gek, ik kan nergens van af blijven of het nou nieuw is of 100 jaar oud. ik moet er aan knutselen. ik vind de astra gsi gewoon een super auto om te zien. zelfs zo origineel als die van mij is. als hij het goed doet en je rijd er mee, is het gewoon een genot.

mijn ouders zeggen ook al, hij blijft je achtervolgen, want er komen nu in 1x zoveel problemen bij. Dus die hebben zoiets van maak hem in orde zonder poespas, en verkoop hem snel. mja ik heb er vrij veel voor betaald (want hij zou gewoon goed zijn, standaard airco, motorisch perfect etc etc van iemand die bij de opel werkt) dus dat zou beteken dat ik gewoon zeker meer als 1000 er op zou verliezen dus dat is ook niks. nou wilde ik in de toekomst toch al vanalles aan die auto doen en hem helemaal opknappen naar mijn zin. maar dan ook wanneer het geld en tijd er voor is en wanneer ik het wilde, niet omdat de auto naar 3 weken zo gaar blijkt te zijn dat het nu allemaal in eens moet gebeuren. (3 geleden ook apk gekeurd door een blinde waarschijnlijk)

waar dit lange verhaal eigenlijk op neer komt, ik wil hem eigeblijk toch houden. en er een harde nette goede snelle GSi van te maken. er zijn er al zo weinig 'goede' dus ik hoop nog veel van jullie hulp gebruik mag maken om toch weer 1 GSi in leven te houden. Gister avond reed hij weer even super goed zonder storing, en dan rijd je er toch op je dooie gemak een 325 uit en dat voelt toch wel goed :wink:

dus het word toch een project, hoe lang het gaat duren ??? hoelijk niet te land. want wil ook graag eens naar meetings etc (ben bezig lid te worden van de club)

en om het een problemen topic te houden. hier nog een x de vraag. over het calibra klokje (veel interieur verlichting werkt niet, en er is een berg gekloot met de bedrading. dus dat wil ik gelijk met de uitlaat remmen blok allemaal goed maken en gelijk een calibra klok plaatsen) kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?

en nog 1 vraag. als ik toch 5 gats om ga bouwen met calibra poten etc. hoe zit het dan met de veren en dempers? kan ik die dan gewoon van de astra zelf gebruiken? en wat moet er zoal aangepast worden voor de calibra poten? of is dat gewoon kwestie van omwisselen?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Plaats reactie