Help koppelings problemen*Nieuwe Vraag/probleem*

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Help koppelings problemen*Nieuwe Vraag/probleem*

Bericht door c18xe »

Vanavond reed ik naar de macdonalds en komt er opeens een tering hard piepen/kraken geluid uit me motor
ik afgezet motorkap open en kijke niks bijzonders
starte en hij klonk weer normaal nu wil ik weg rijden begint het weer
op het moment van intrappen van me koppling onstaat het piepende sgreeuwende geluid.... oplossing gevraagd: koppelingsplaat/drukgroep vernieuwen???
Laatst gewijzigd door c18xe op 01 aug 2007 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ja, druklager is dan waarschijnlijk kapotgelopen. Het piepen wat je hoort is het schrapen van metaal op metaal van de twee lagerdelen.

Het beste is gelijk alles vervangen. Drukgroep en platen. En mochten ze de assen loshebben, kijk gelijk even hoe de staat van je ashoezen is. Mochten die slecht zijn kun je die gelijk mee vervangen. Dat is namelijk een APK punt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

er mee blijven rijden tot zaterdag is dus niet verstandig?hij rijdt voor de rest normaal koppelt gewoon pakt gewoon goed op slipt niet :roll:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

als je toch de hele boel gaat vernieuwen dan kan het denk ik geen kwaad als je platen naar de klote gaan....tenzij ze dan nog slecht zijn voor andere onderdelen??
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

c18xe schreef:er mee blijven rijden tot zaterdag is dus niet verstandig?hij rijdt voor de rest normaal koppelt gewoon pakt gewoon goed op slipt niet :roll:
Nee, is niet verstandig! Straks vliegt er een stuk lager uit, net ergens tussen, en breekt bijvoorbeeld je koppelvork af, dan ben je verder van huis!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:? oj sorry ik heb niks gezegd dan.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

haha okwej dan rij ik maar nii meer hben vandaag ook gwn mee gaan rijde maar voor t stopligt slaat ie nu af als ik um intrap egt te gaar maarja zaterdag maar is kijken :)
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

vandaag alles los gesloopt
bouten van me subframe STERK vergaard en happen der uit (was egt close met losdraaien dat hij niet brak)
nieuwe drukgroep koppeling en druklager der in alles was naar de klote t druk lager lag tusse alle plate hahaha nu t maandag even nieuwe bouten subframe regelen subframe der onder uitlaat der weer op koppelings kabbel plus koppeling afstelle bak vulle en rijde maar :D
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

alles is op gelost maar nu hoor ik afen toen als ik rij (niet enkelt de bochten) een raar trillings/krakend geluid ik kan het niet helemaal thuisbregen nu komt het linksvoor vandaan zou het kunnen dat ik de as niet goed in me bak heb terug geduwd?? :oops:
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

denk niet dat je koppelingsplaat op is maar denk dat de bak zelf niet meer goed is...
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Centrale moer van de homokineet goed vast gezet?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

Die is niet los geweest :) als je je subframe laat zakken en je draag arme los heb kan je die zo uit je bak trekken :P daarom was de vraag mis zit hij niet ver geneog in me bak gestopt en of dat schakel mechanisme waar die schakelstif in zit dat dat rammel ofzo zoiets klinkt het
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Plaats reactie