Elektrische ramen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Elektrische ramen

Bericht door Baas J. »

Het passagiersraam gaat tergend langzaam naar beneden in vergelijking tot de bestuurderskant...is dit normaal? Of is de motor een eind heen ofzo?

Tevens kan ik het bestuurderskantraam automatisch naar beneden laten gaan als ik t knopje ietsje langer indruk... maar bij de passagierskant werkt dit niet.. klopt dit?
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Da Evil Michael
forum-gebruiker
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
Locatie: dat boere gat Roosendaal

Bericht door Da Evil Michael »

heey

dat van het niet automatisch naar benede laten gaan aan de passagierskant klopt.
:lol: 8) :twisted: It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon :twisted: 8) :lol:

Irmscher promoteam 8)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

Da Evil Michael schreef:heey

dat van het niet automatisch naar benede laten gaan aan de passagierskant klopt.
bij mij doet ie dat wel
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

bij mij ook als ik maar lang genoeg draai
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

even deurpaneel erafhalen, en alle bewegende delen in de WD40 spuiten; bij de meeste auto's wordt de passagierskant wat minder gebruikt, en gaat ie dus ook wat stroever na verloop van tijd... klinkt het motortje ook of hij het moeillijk heeft ????

Het zou ook kunnen dat één van de bewegende en demonteerbare delen ietsie scheef zit ofzo, waardoor hij iets onder spanning staat... gewoon even rustig zoeken :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Da Evil Michael
forum-gebruiker
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 jan 2007 16:10
Locatie: dat boere gat Roosendaal

Bericht door Da Evil Michael »

owkee dat wist ik dus niet dat dat wel ging bij de gsi, want bij mijn ouders en mijn zus der auto gaat dat niet namelijk. dus ik docht da dat bij alle auto's zo was

my mistake SORRY
:lol: 8) :twisted: It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon :twisted: 8) :lol:

Irmscher promoteam 8)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

fds

Bericht door Delax80 »

bij mij doet de passagierskant het juist weer wel (automatisch naar benede als je knop langer vasthoud) en de bestuurderskant niet altijd. soms weer wel :? heel raar.....

geloof dat hier trouwens wel verschil inzit tussen de types van voor 94 en na 94 (c18xe behoord tot de types van na 94, ook al issie uit 93 :lol: )
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

We spreken dan ook niet van bouwjaar maar modeljaar !
wat al een aantal maanden in het voorgaande jaar, begint.

Dus okt 93 kan al modeljaar 94 zijn :wink:

Vanaf modeljaar 94 kunnen beide ramen aut. naar beneden als je de knop iets langer in houd. (ervoor alleen aan de bestuurderskant)

Als bv de accu even los is geweest moeten ze geprogrammeerd worden.
Dat gaat als volgt;
- Raam zit dicht
- Knop inhouden tot raam beneden is en dan net iets langer (je hoort dan een zachte tik)
- vervolgens knop in totdat hij weer helemaal gesloten is, en weer even iets langer.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

klopt ...bij mij gaan allebij de ramen vanzelf open en dicht als je even de knopje ingedrukt houdt.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

Idd, beide ramen kunnen automatisch open, maar ook bij mij gaat de rechterkant duidelijk trager dan de linkerkant.
Wegens inbraak zit er wel een nieuwe deur in rechts, daar zat origineel geen elektrisch raam in, maar dat moet niet uitmaken neem ik aan?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Sounddragon schreef:en alle bewegende delen in de WD40 spuiten; bij de meeste auto's wordt de passagierskant wat minder gebruikt, en gaat ie dus ook wat stroever na verloop van tijd... klinkt het motortje ook of hij het moeillijk heeft ????
Beste antwoord.

Okt93 is ook vaak aftermarket alarm Bart. (als je snapt wat ik bedoel)
Heeft het Opel alarm die functies wel standaard ?
McGyver module. 'Comfort' module.

Siliconen spray is beter voor rubbers. Maar nog nooit gehad.
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

hmmm mijne is wel van 1994... maar toch gaat alleen de bestuurderskant automatisch naar beneden. Hoe kan ik t aan de andere kant werkend krijgen?
even deurpaneel erafhalen, en alle bewegende delen in de WD40 spuiten; bij de meeste auto's wordt de passagierskant wat minder gebruikt, en gaat ie dus ook wat stroever na verloop van tijd... klinkt het motortje ook of hij het moeillijk heeft ????
Yeps klinkt alsof ie r geen zin meer in heeft...
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Inleren zoals door Bart beschreven. Indien dit niet werkt is je rechter motor niet geschikt voor auto up/down.

Dan zul je een ander motortje moeten scoren, en evt. kabelboom moeten aanpassen.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Baas J. schreef:hmmm mijne is wel van 1994... maar toch gaat alleen de bestuurderskant automatisch naar beneden. Hoe kan ik t aan de andere kant werkend krijgen?
even deurpaneel erafhalen, en alle bewegende delen in de WD40 spuiten; bij de meeste auto's wordt de passagierskant wat minder gebruikt, en gaat ie dus ook wat stroever na verloop van tijd... klinkt het motortje ook of hij het moeillijk heeft ????
Yeps klinkt alsof ie r geen zin meer in heeft...
Dan gaat ie dus zwaar, uitelkaar die zooi en schoonmaken/inspuiten met een licht smeermiddel (teflonspray/WD40 ofzo).

Als ik me niet vergis kan je de langsgeleiders ietsje stellen in de breedte, probeer eens of dat iets wil werken :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

ook bij mij gaat de bestuurderskant soepel en snel, en passagiersraam vaak tergend langzaam open/dicht.
en ook ik heb een datastick links, en rechts niet.
wil je het rechts ook, dan moet je een ander motortje installeren, dus ook met datastick. en dat heeft weer met de bouwjaren te maken. maar ik vind het prima zo.

ik heb mn electrische ramen eens zelf eringebouwd, en vanaf het begin gaat passagierskant al trager. ik heb weleens de deurpanelen erafgehaald en alles kwa mechaniek en rubbers en geleiders ingespoten met siliconenspray. maar dat hielp zo goed als niet.
volgens mij is het raam ietsie onder spanning en moet het motortje meer kracht zetten. misschien is het over als je wat met de geleiders rommelt , ietsie losser stellen.
maarja dat is weer deurpaneel eraf, en tijdje testen
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Plaats reactie