even voorstellen (AB-Lennart)

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
AB-Lennart
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:21
Locatie: Ehv!

Bericht door AB-Lennart »

Bart(astra) schreef:Hey Lennart.

Ik heb je auto vandaag in het echhie gezien en gereden....

Ziet er nog best ok uit.

Alleen is je benzineslang lek !
En je hebt een Hall-sensor die niet meer lekker is.
Maar dat fixt Marcel wel

Btw homokineten hebben speling en auto trilt als een gek.
Loopt verder wel ok met die lexmaul, maar of dat nou zo veel extra vermogen oplevert vraag ik me af.
(maar kan niet echt vergelijken nu,omdat mijn astra al anderhalve week op retour is naar de spuiter. Dus was wel weer leuk in een gsi te zitten. Begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen)

En ik heb Marcel gezegd dat hij eens moet uitzoeken wat voor versnellingsbak er tegen zit (kon ik zo snel niet zien)
Heb de indruk dat het geen f20 (hoort bij c20xe) is, en een 6-bak zoals je pook aangeeft is het iig ook niet....

Leer is echt mooi, alleen stoelverwarming is net een braadpan.. :roll:

Met een beetje knutselen kan je er weer een goede dikke bak van maken !

Succes
Ik heb het net gehoord van Marcel. Die benzineslang is levensgevaarlijk :shock: Maar ben er aan de ene kant wel blij mee, want hij zoop wel echt veel benzine. Denk dat ik met die gare slang 1 op 8 nog niet haal.

En zo snel is ie idd ook niet. Heb ik ook al tegen Marcel gezegd. Heb het gevoel dat ie ergens inhoud en sneller hoort te zijn. Het uitlaatspruitstuk is ook niet origineel dus er moet meer uit te halen zijn lijkt me. Volgens mij scheelt het nog niet erg veel met mn corsa. Kan het zijn dat ie met die nieuwe hall-sensor beter loopt of maakt dat niets uit?

En dat plaatje op die pook heeft de vorige eigenaar erop geplakt, vond ie leuk :? Ben wel benieuwd wat voor versnellingsbak ze hebben gebruikt dan. Het blijft een bouwpakket he :lol: .Is een F20 wel het beste voor een C20XE?

Eerst even zorgen dat ie technisch in orde is, dan even sparen en een nieuw achterscherm regelen. Ik wil jou astra wel eens in het echt zien, heb hem volgens mij al een keer gezien op een meeting in Zonhoven, Belgie.

Groeten Lennart
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

welkom!! Ik wist niet dat de astra standaard ook leer kan hebben, groffe bak overigens!
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9307
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Het klinkt alsof dit een mooie astra gaat worden, met de goede hoeveelheid geduld, inzet en financiële middelen.

Ennuh stoelverwarming is 10 minuten 8) 8) 8) . Daarna snel uitzetten anders begin je te zweten uit je bilnaad. Volgens mij is het trouwens met stof wel iets minder gauw zweten dan met leer, maar heb je het bij leer harder nodig bij vorst... :lol:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ja, en als tgeen F20 is, is het een oude 8V ? (ja): Zit geheid de F16 er nog in.
Gebruikersavatar
AB-Lennart
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:21
Locatie: Ehv!

Bericht door AB-Lennart »

pluggie schreef:Ja, en als tgeen F20 is, is het een oude 8V ? (ja): Zit geheid de F16 er nog in.
Okee dan. De auto is uit '93. Wat is het verschil tussen F16 en F20? En hoe merk je dat tijdens het rijden?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9307
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Overbrengverhoudingen:

F16 WR 3.55; 1.95; 1.28; 0.89; 0.71
F16 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F20 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F28/6 3.57; 2.16; 1.45; 1.10; 0.89; 0.74;

Achteruit zit bij allemaal rond de 3.33.

Verschil zit em in de uitvoering. F20 is berekend op grotere koppels dan de F16.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
AB-Lennart
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:21
Locatie: Ehv!

Bericht door AB-Lennart »

RedBill schreef:Overbrengverhoudingen:

F16 WR 3.55; 1.95; 1.28; 0.89; 0.71
F16 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F20 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F28/6 3.57; 2.16; 1.45; 1.10; 0.89; 0.74;

Achteruit zit bij allemaal rond de 3.33.

Verschil zit em in de uitvoering. F20 is berekend op grotere koppels dan de F16.
Okee, dus met een F20 kanm ik langer doortrekken en loopt ie op top waarschijnlijk harder? In de 2e versnelling haal ik nu 105 op de teller.
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

AB-Lennart schreef:
RedBill schreef:Overbrengverhoudingen:

F16 WR 3.55; 1.95; 1.28; 0.89; 0.71
F16 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F20 CR 3.55; 2.16; 1.48; 1.13; 0.89
F28/6 3.57; 2.16; 1.45; 1.10; 0.89; 0.74;

Achteruit zit bij allemaal rond de 3.33.

Verschil zit em in de uitvoering. F20 is berekend op grotere koppels dan de F16.
Okee, dus met een F20 kanm ik langer doortrekken en loopt ie op top waarschijnlijk harder? In de 2e versnelling haal ik nu 105 op de teller.
dat zou ik niet dagelijks doen als ik jou was :shock:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Zit je dan in de toerenbegrenzer?? Ik heb nog nooit geprobeerd hoever die max kan. Met iemand naast me schakel ik meestal met 80 naar ze 3.

Klopt je bandenmaat ook wel? :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9307
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Koppel heeft in dit opzicht niet zo heel veel te maken met hoever je hem doortrekt in toeren omdat geen enkele motor zijn maximumkoppel haalt bij maximum toerental (Sterker nog, bij te hoge toeren stort het koppel finaal in). Bij de C20NE ligt het maximumkoppel (172 Nm) bij 2600 toeren. Bij een C20XE ligt die op 4500 toeren (196 Nm).

Daar is de F20 versnellingsbak dus beter op berekend, op de 196 Nm van de XE.

Toerenbereik van een C20XE ligt 1000 Rpm hoger dan van een C20NE, daar zit het verschil in topsnelheid em vooral in, kun je dus met een F16 bak ook wel halen als je er een C20XE voor hangt, zoals je ziet zijn de overbrengverhoudingen van de F16CR en de F20CR namelijk gelijk.
Laatst gewijzigd door RedBill op 14 dec 2006 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
AB-Lennart
forum-gebruiker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:21
Locatie: Ehv!

Bericht door AB-Lennart »

Bij 105 moet ik doorschakelen voordat de toerenbegrenzer inslaat. Doe het ook niet dagelijks en alleen maar als de motor goed warm is, maar daar moet ie toch tegen kunnen vind ik op zn tijd. Het blijft een GSi he, zijn gemaakt om sprotief mee te rijden als het nodig is. En als je een stoplichtsprintje wil winnen red je het meestal niet als je bij 80 naar de 3 schakelt is mijn ervaring.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Wel met de meeste auto's hier :lol:
Meestal 1.3's of 1.6'jes
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Als het goed is heeft de F20 een andere eindoverbrenging!!!!
Top is met een f16 bak lager dan een f20 bak icm C20XE.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9307
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Laagvlieger schreef:Als het goed is heeft de F20 een andere eindoverbrenging!!!!
Top is met een f16 bak lager dan een f20 bak icm C20XE.
Ah, dat was het waar het em in zat... ik kon het al niet zo goed anders verklaren, want dat van die extra toeren is wel waar, maar dat verklaart niet het hele top verschil.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie