subwoofer probleem voor de audiofielen hier
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
subwoofer probleem voor de audiofielen hier
heey jongens,
ik heb een probleem met mijn woofer. ik ben der gister achtergekomen dat een van mijn ground zero subs naar binnen slaat en dan ergens tegenaan trilt. nou heb ik alle drade al een keer omgedraaid zodat ze sub naar buiten zou slaan maar dit werkt allemaal niet. hij blijft naar binnen slaan en dit wil ik niet. ik heb zelfs de sub op de poort van de andere sub die wel naar buiten slaat aangesloten, maar dan slaat hij alsnog naar binnen.
ik heb de sub ook uit de kist gehaald en binnenin de draden omgewisselt maar dit hielp ook niks.
weet iemand van jullie hoe ik die ene sub naar buiten kan laten slaan ipv naar binnen.
het gaat hier om:
de ground zero subs van de titanium serie. de Titanium GZTW 30T.
spec's:
diameter: 30 cm / 12"
power handling: 400 WRMS
impedance: 3.8 ohm
voice coil: 2"
excursion: X max. 14 mm / 0.6"
resonance frequency: FS 25 Hz
SPL: 90,2 dB
dit 2 keer.
deze worden aangestuurd door een monoblock ook van ground zero namelijk:
de Titanium GZTA 2.500TX
1 x 325 WRMS @ 4 Ohm (14,4 V, 1% THD)
1 x 550 WRMS @ 2 Ohm (14,4 V, 1% THD)
1 x 650 WRMS @ 2 Ohm (14,4 V, 10% THD)
700 watt maximum output power
2 ohm stable
mosfet power supply
adjustable lowpass 50 - 500 Hz
high level input
bass boost
subsonic
phase shift
incl. bassremote
ik hoop dat jullie genoeg info hebbe en dat jullie mij kunnen helpe
groete michael
ik heb een probleem met mijn woofer. ik ben der gister achtergekomen dat een van mijn ground zero subs naar binnen slaat en dan ergens tegenaan trilt. nou heb ik alle drade al een keer omgedraaid zodat ze sub naar buiten zou slaan maar dit werkt allemaal niet. hij blijft naar binnen slaan en dit wil ik niet. ik heb zelfs de sub op de poort van de andere sub die wel naar buiten slaat aangesloten, maar dan slaat hij alsnog naar binnen.
ik heb de sub ook uit de kist gehaald en binnenin de draden omgewisselt maar dit hielp ook niks.
weet iemand van jullie hoe ik die ene sub naar buiten kan laten slaan ipv naar binnen.
het gaat hier om:
de ground zero subs van de titanium serie. de Titanium GZTW 30T.
spec's:
diameter: 30 cm / 12"
voice coil: 2"
excursion: X max. 14 mm / 0.6"
resonance frequency: FS 25 Hz
SPL: 90,2 dB
dit 2 keer.
de Titanium GZTA 2.500TX
2 ohm stable
mosfet power supply
high level input
bass boost
subsonic
phase shift
incl. bassremote
ik hoop dat jullie genoeg info hebbe en dat jullie mij kunnen helpe
groete michael
It's not about the miles per gallon, but about the smiles per gallon
Irmscher promoteam
Irmscher promoteam
mocht je geen antwoord krijgen op je vraag kijk dan op deze site http://www.showyoursound.nl/ en bij forum even vragen hoe of wat.
succes
succes
C20NE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
is dat enkel of dubbelspoels?
Maar weet je zeker dat je niet een los iets hoort resoneren in de kist?
Dat bv stuk dempingsmateriaal tegen de sub aankomt?
even voor jezelf uitzoeken dat ie echt ergens tegen aan komt en dat het niet wat anders is.
Maar weet je zeker dat je niet een los iets hoort resoneren in de kist?
Dat bv stuk dempingsmateriaal tegen de sub aankomt?
even voor jezelf uitzoeken dat ie echt ergens tegen aan komt en dat het niet wat anders is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
@laag,
ik zou niet wete hoeveel spoels die is, maar dat gaan we even opzoeke. maar ik weet zeker dat er niks los ligt erin. maar de sub slaat ook naar binne en dat veroorzaakt dat trille en ik wil dat hij naar buiten slaat en dat krijg ik niet voormekaar.
ik zou niet wete hoeveel spoels die is, maar dat gaan we even opzoeke. maar ik weet zeker dat er niks los ligt erin. maar de sub slaat ook naar binne en dat veroorzaakt dat trille en ik wil dat hij naar buiten slaat en dat krijg ik niet voormekaar.
Irmscher promoteam
Irmscher promoteam
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
kun je zien of het enkel of dubbel is!
als er 2 aansluitingen opzitten is het dubbel als er 1 aansluiting opzit is het enkel spoels, dus ik bedoel waar je de draden op zet dus 2 keer zwart en 2 keer rood is dubbel 1 keer zwart en 1 keer rood is enkel spoels
als er 2 aansluitingen opzitten is het dubbel als er 1 aansluiting opzit is het enkel spoels, dus ik bedoel waar je de draden op zet dus 2 keer zwart en 2 keer rood is dubbel 1 keer zwart en 1 keer rood is enkel spoels
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
alles is goed want eentje doet het wel goed. het is een beetje moeilijk uit te legge, maar de ze doen eigenlijk het tegenovergestelde van elkaar. de ene zie echt naar buiten kome en de andere naar binnen en niet naar buiten.
Irmscher promoteam
Irmscher promoteam
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Die snap ik niet!Theo Gsi schreef:Ja maar een momo is maar voor 1 woofer of 2 speakers
Mono = NIET stereo
Mono blokken zijn vaak speciaal voor subwoofers ontworpen .... je kan er in princiepe zoveel subwoofers op aansluiten als je wilt.
Hoe heb je de 2 subs op de versterker aangesloten? In serie of parallel?Da Evil Michael schreef: de ground zero subs van de titanium serie. de Titanium GZTW 30T.
spec's:
dit 2 keer.
de Titanium GZTA 2.500TX
2 ohm stable
Meestal parallel ...
2 x 3.8 Ohm parallel = 1,9 Ohm "totaal" =>
2 x 400W parallel = 800W totaal (speakers) =>
conclussie: je versterker kan dus zo ie zo niet echt genoeg vermogen (550W) leveren om beide subwoofers mooi voluit aan te sturen. Zou zo ie zo 1 sub weglaten.
Dit is alleen niet de oorzaak van je probleem ... het werkt wel alleen als je goed hard wil zal de versterker het niet trekken.
Phase shift .... heb je daar niet aangezeten toevallig? Want dat ie naar binnen slaat lijkt alsof je fase 180 graden gedraaid is (=plus en min omgedraaid).Da Evil Michael schreef: mosfet power supply
high level input
bass boost
subsonic
phase shift
incl. bassremote
Probeer gewoon even paar dingen uit te sluiten .... sluit 1 sub aan ... luisteren + kijken ... kabels los halen en andere sub aansluiten ... luisteren en kijken ... moet zelfde zijn. Meet de weerstand even van de subs ... moet ongeveer 3.8 Ohm zijn .... misschien is ie opgeblazen.
Succes ermee
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
nou jongens,
het probleem is opgelost naeen middagje klussen bij de lokale audioboer binnen met zijn hulp.
we konde er echt niet achter kome wat het nou was. hadde alles opnieuw aangesloten en gecheckt. nog steeds hetzelfde. dus weer alles eraf. sub uit zijn kist gehaald nagekeke en gemete. niks mis mee.
toen maar heel de sub met bekisting en al uit de auto gehaald om na te kijke. kom ik er toch godverdomme achter dat heel de achterkant van de kist(schuine wand) loslag. die was dus door de druk op de lijmnaden los gekome. de audioboer gelijk je krijgt een nieuwe kist van mij, omdat dit gewoon een productiefout is. dit had nooit mogen gebeure.
nou hij een nieuwe kist gepakt. alle nade nog een keer helemaal afgekit. noppenschuimrubber mat erin gelijmt. ik de kist weer in de auto gezet aangesloten. en jahoor gewoon weer perfect werke. niet normaal hoe hard en zuiver die nou klinkt. de spulle in de winkel kwame gewoon van de stellingen zette. lachuh man.
maar dit alles heeft mij gelukkig niks gekost, omdat de kist nog geen 4 maande oud was en een productiefout van de fabriek.
dus het probleem is weer opgelost :D:D
het probleem is opgelost naeen middagje klussen bij de lokale audioboer binnen met zijn hulp.
we konde er echt niet achter kome wat het nou was. hadde alles opnieuw aangesloten en gecheckt. nog steeds hetzelfde. dus weer alles eraf. sub uit zijn kist gehaald nagekeke en gemete. niks mis mee.
toen maar heel de sub met bekisting en al uit de auto gehaald om na te kijke. kom ik er toch godverdomme achter dat heel de achterkant van de kist(schuine wand) loslag. die was dus door de druk op de lijmnaden los gekome. de audioboer gelijk je krijgt een nieuwe kist van mij, omdat dit gewoon een productiefout is. dit had nooit mogen gebeure.
nou hij een nieuwe kist gepakt. alle nade nog een keer helemaal afgekit. noppenschuimrubber mat erin gelijmt. ik de kist weer in de auto gezet aangesloten. en jahoor gewoon weer perfect werke. niet normaal hoe hard en zuiver die nou klinkt. de spulle in de winkel kwame gewoon van de stellingen zette. lachuh man.
maar dit alles heeft mij gelukkig niks gekost, omdat de kist nog geen 4 maande oud was en een productiefout van de fabriek.
dus het probleem is weer opgelost :D:D
Irmscher promoteam
Irmscher promoteam
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Kijk das mooi. Ook goeie service, lekker helpen en spul vervangen zonder gezeik. Ging het overal maar zo netjes.
Beter dat je audio weer goed is
Beter dat je audio weer goed is
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- Da Evil Michael
- forum-gebruiker
ja idd super service. ja ik kom daar alweer een aantal jaar voor alles en nog wat. dusja. ik mag daar altijd binnenstappe zonder afspraak. ik krijg daar ook stik veel korting en ik doe hem regelmatig in de winkel helpe met advies geven enzo.
Irmscher promoteam
Irmscher promoteam