Pagina 5 van 16

Geplaatst: 13 jan 2008 23:18
door ewout
Matt!!!
Wat is dit nou???
G*D echt klote!!!
als ik je ergens mee kan helpen moet je me even belle he!!!
Gelukkig heb je zelf niets!
Ik kom vandeweek wel even langs (of woon je onderhand al nie meer in spijk?)

Geplaatst: 13 jan 2008 23:21
door Matt
ewout schreef:Matt!!!
Wat is dit nou???
G*D echt klote!!!
als ik je ergens mee kan helpen moet je me even belle he!!!
Gelukkig heb je zelf niets!
Ik kom vandeweek wel even langs (of woon je onderhand al nie meer in spijk?)
Komt helemaal goed jongen.
Woon inderdaad niet meer in Spijk. Toen het gebeurde was ik onderweg naar Spijk om de laatste spullen uit het huis op te gaan halen.
Ben inmiddels gestationeerd in Poortvliet

Geplaatst: 13 jan 2008 23:26
door Sounddragon
even reminder :

Wanted parts voor de restauratie van dit drama :


* voorbumper - Michael - Ruilen
- scherm LV -
- motorkap -
- tussenbalk -
- oliekoeler -
- radiateur -
- scherm linksachter -
* Irmscher a.licht links - GSi Twente - 50 €

:D

Geplaatst: 13 jan 2008 23:28
door Matt
Doen we het effe zo, rechterscherm heeft ook roest :wink:

Wanted parts voor de restauratie van dit drama :


* voorbumper - Michael - Ruilen
- scherm LV -
- motorkap -
- tussenbalk -
- oliekoeler -
- radiateur -
- scherm linksachter + rechtsachter -
* Irmscher a.licht links - GSi Twente - 50 €

En Jeffie, wat vind je van de pics? Was me echt kapot geschrokken.
Nadat ik m'n ma had gebelt was het 1ste wat ik me opkwam: Jeff bellen!!!

Geplaatst: 13 jan 2008 23:34
door Diem
Tering zeg,hoe is het verder met jezelf man :shock:

Geplaatst: 13 jan 2008 23:36
door Matt
Diem schreef:Tering zeg,hoe is het verder met jezelf man :shock:
Met mij gaat het goed hoor!!! Geen zorgen

Geplaatst: 13 jan 2008 23:36
door Rallyastra
Schade is wel te fixen, let er wel even op dat die lasser ervaging heeft met auto plaatwerk, lassen en plaatwerk inlassen is wle beetje verschil. Alles moet ook netjes aansluiten. Oliekoeler heb ik geloof ik nog wel voor je liggen.

Geplaatst: 13 jan 2008 23:37
door Sounddragon
Ik ben helemaal ontroerd :lol: :lol: :lol:

Wat Marcel ook al zei; de voorschade lijkt mee te vallen, is glijdend gebeurd en dat scheelt veel energie
Ik denk dat die achterschade wel eens een verrassing zou kunnen zijn. De achterklep heeft op een vreemde manier toch een douw gehad, bumper lijkt te zijn blijven haken ofzo..

Blijft moeilijk zo op de foto met alles erop en eraan.. eerst strippen dat ding, dan kan je pas wat zien :wink:

Geplaatst: 13 jan 2008 23:40
door Matt
Sounddragon schreef:Blijft moeilijk zo op de foto met alles erop en eraan.. eerst strippen dat ding, dan kan je pas wat zien :wink:
Aye aye captain!!! Zodra ie hier staat (hoop keihard op morgen) dan geef ik Michael effe een belletje en strippen we dat ding!!!

heb net stiekem ook al naar een andere op marktplaats zitten kijken :oops:

Geplaatst: 13 jan 2008 23:49
door Sounddragon
Let wel: het gaat om wat in het vooronder ligt he, je weet nu wat je hebt :wink: of je blok moet ook op sterven na dood zijn natuurlijk :shutup:

Daarbij is elke GSi die op de sloop terecht komt er eentje te veel :?

Geplaatst: 14 jan 2008 00:04
door opelforum
mischien een idee om een harde cas te zoeken en alles over bouwen !!!

Geplaatst: 14 jan 2008 00:27
door Da Evil Michael
eej matt,

als ik morge niet hoeft te werke kom ik jou zeker helpe jongen. het is gewoon kut als zo'n mooie gsi in prak ligt. maar ik hoor jou morge wel.

we zulle wel eens de hande uit de mauwe stikke zodat jouw gsi weer in topvorm komt :wink:

Geplaatst: 14 jan 2008 07:00
door Theo Gsi
Matt Knaap,

Ik verschiet hier wel van :( zo sta je leuk te babbele en zo is hij helemaal kapot :( Als je nog hulp nodig hebt laat maar weten!

Geplaatst: 14 jan 2008 07:01
door Bart(astra)
Ziet er niet best uit.

Schade is helaas toch nog best groot.
Maar van de andere kant is er ook weer veel goedkoop op te lappen.
Zeker de voorkant, als je delen kan vinden in de juiste kleur.

Achterkant is ongeveer hetzelfde als mijn broer had, denk ik
Dus verzekeringstechnisch rond de 2 duizend euro.
Maar een nieuw scherm, met bumper en achterlicht en je bent zo goed als klaar. Achterklep valt wel mee. Ga er sowieso eens even mee langs een (bekende) schadetoko. Scherm achter is misschien wel gewoon recht te trekken. (mits niet rot)

En plaats eens een paar foto's zonder bumpers, dan kan je al veel meer zien.
Komt wel goed Matt !!

Geplaatst: 14 jan 2008 07:37
door Blitzkrieg
Matthew :(

Klote man, je was al zo een eind gekomen met je gsi en dan nu dit :cry:

Sterkte

Geplaatst: 14 jan 2008 07:52
door smatse
Matt ik zie het nu pas wat er is gebeurt !!

Klote voor je.

iig succes ermee

Geplaatst: 14 jan 2008 08:53
door BASS GSI
Klote voor je Matt,

nu even alles op een rijtje zetten wat je precies wilt,
andere aanschaffe komt ook weer het een en ander
bij kijken om hem zo te maken als je hem nu hebt.
Ook zul je in veel gevallen weer een hoop achterstallig
onderhoud moeten rechtzetten.

Je weet wat je nu hebt technisch gezien. Jouwe was meen ik
toch ook een 94' M2.8 meen ik.
Ik zou even goed kijken wat het allemaal gaat kosten,
dit is natuurlijk wel DE gelegenheid om hem roestvrij
te maken.

Geplaatst: 14 jan 2008 08:54
door RedBill
Pfff... het kunststof en de motorkap zien er niet mooi uit!
Als de langsarmen achter de zijschermen niet krom zijn dan valt de voorschade nog wel redelijk mee.

Maar alles bij elkaar is het toch een heel forse klus.

Geplaatst: 14 jan 2008 09:17
door opelforum
rechter achterscherm staat op marktplaats nieuw voor een gsi met pot nagels voor 180 euro

Geplaatst: 14 jan 2008 09:52
door Mit
Ik heb er ook nog 1 liggen.

Geplaatst: 14 jan 2008 09:58
door snarfjuh
Zonde van je GSI hoor, ik wens je veel sterkte ermee !

Geplaatst: 14 jan 2008 10:00
door Matt
Ben net wakker geworden, vandaag lekker vrij genomen. Heb ook geen idee hoe ik nu naar m'n werk moet komen.
Voel me niet helemaal 100%. Heb een beetje koppijn en ook nog een beetje last van mn nek en verder ik ben zo stijf als de hel.

Hoop er echt keihard op dat ie vandaag hier aankomt.

@Paultje, is inderdaad een 94'er M2.8 en van deze weet ik ook dat ie goed is/was. Je weet het nooit, misschien is dit gewoon teveel werk. We zien het wel. Mijn voorkeur gaat toch uit naar deze weer te maken. Heb al teveel aan deze gedaan om dat zomaar even weg te brengen.
De plannen waren er ook al om de Astra helemaal roestvrij te laten maken en compleet over te laten spuiten dus dit is gezien de omstandigheden inderdaad ideaal. Bijkomende kosten zijn alleen erg minder want hier had ik nu effe niet op gerekend. Stond helaas ook niet in m'n agenda :wink:
Als ie uiteindelijk toch naar de sloop gaat gaan alle delen er uit! Cali turbo remmen er onder uit en leer gaat er zeker uit.

Laten we er gewoon op hopen zodra de spullen er af zijn dat alles best meevalt! Ook al is dit flink zwaar balen, ik blijf het gewoon positief inzien!!!

Geplaatst: 14 jan 2008 10:04
door Diem
Matt:denk eerst aan jezelf he
Ik heb toen ook een autoongeluk gehad en ik ging gewoon prettig verder en de klap komt erna pas :cry:

Geplaatst: 14 jan 2008 10:05
door Mit
Als ik jou was, zou ik je nek even laten nakijken.
Je moet bij zo'n blessure er vroeg bijzijn (spreek uit ervaring ;)).

Verder maar hopen dat het allemaal nog wel een klein ietsie pietsie beetje meevalt. Wanneer gaat alles eraf?

Geplaatst: 14 jan 2008 11:52
door RedBill
Een tip voor het herstellen van de voorschade: Koop geen nieuw plaatwerk, maar laat op de sloop een heel front uit een Astra slijpen en er bij jou inlassen. Dat hebben ze met mijn wagen ook gedaan, omdat daar in de rechter langsbalk ook wat oude schade had zitten.
RedBill schreef:Er zit een knik in de draagarm van het front, wat onder andere te zien is aan de gaten die niet rond zijn.

Afbeelding

Dus moet de radiateur en alle bedrading vooraan ook verwijderd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Van een Astra uit '95 is van de sloop een ander front gekomen.

Afbeelding

Zie het verschil tussen beide. (Nee niet alleen de kleur :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het nieuwe front is erin gelast

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding