Gele Koni's ( inmiddels het grote verlagingsset topic.. )

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Gele Koni's ( inmiddels het grote verlagingsset topic.. )

Bericht door $tefan »

Omdat ik toch van plan ben de cabrio weer te verlagen ben ik aant kijken naar gele koni's. Waarom? Nou omdat de apex dempertjes verrekte stug zijn. Nee, ik denk niet dat koni's dat niet zijn maar ze zijn in ieder geval instelbaar oftewel je kan er zelf wat aan regelen. Klopt het ook dat alle gele koni's standaart ingekort zijn?

Nou ben ik al een paar zaken afgeweest dus ik weet wat ze kosten. Zal maar zeggen, kwaliteit betaal je..
Ik wil graag eens weten wat de ervaringen van jullie zijn met gele koni's en met welk type jullie rond rijden. Er is blijkbaar verschil tussen sedan/hatchback en de GSI, cabrio en sport...


Astra Sedan / Hatchback 8610-1282Sport
Astra 2.0 GSi, GSi-16V, Sport, Cabrio 91-97 8610-1283Sport

Kan een nieuwe set dempers krijgen in het type 8610-1282Sport voor een nette prijs maar heb geen idee wat het verschil tussen beide is. Hoop dat jullie wat kunnen helpen..
Laatst gewijzigd door $tefan op 20 jul 2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Eerlijk gezegd... Koni had ik destijds op m'n Corsa... en puur de veren maken het comfort.
Koni is gewoon super kwa rijeigenschappen, niks overhangen in de bochten, stuurgedrag is zowaar altijd goed.

Apex daarintegen verliest in verloop van tijd z'n werking, reden; de kwaliteit/prijs factor.

Kwa nummers van Koni heeft het meerendeel te maken met de bouw v.d. demper.
Eigenlijk zou je eens naar een goeie Koni specialist moeten bellen die je het in detail kan vertellen.
Ik DENK dat het met de zwaarte en krachten v.d. auto te maken heeft.
Maar nogmaals, dat denk ik.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Die gedachte had ik zelf ook al. Ga niet iets kopen waarvan ik niet weet of het ook de goede zijn..

Waar blijven de vertegenwoordigers van het Koni Promo Team..? :lol:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Gewoon kopen merk je het vanzelf wel :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

$tefan schreef: Waar blijven de vertegenwoordigers van het Koni Promo Team..? :lol:
En wat wil je horen dan ? :lol:

Stap maar keer in op meeting, gooien we het stuur wel om op een parkeerplek. En komt de standaard bewaking weer es aanrennen.

Je mag ook niks meer tegenwoordig.

Wat GSi Twente zegt, tzijn voornamelijk je veren die de hardheid bepalen. Wat ik altijd begreep is dat die Apex veren niet progressief zijn, en bv H&R, Koni, Eibach oid wel, waardoor het minder 'klappert'.

Zo dan:
Afbeelding
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Reactie van een koni dealer:

De 8610-1283Sport en 8610-1282Sport(niet voor cabrio) zijn dempers voor de originele hoogte en zijn geschikt voor verlaging tot 40mm. De
8610-1283SPD50 is de koni sport short. Dat wil zeggen een verkorte
demper met een rebound van 50mm. Daar kun je dus veel lager mee gaan. Deze zouden dus ook voor jou geschikt zijn.

Weten we dat ook weer. In de loop van de week maar eens kijken waar ik ze ga halen. :roll:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Zit enkel weinig marge op... iets van de btw, wat de verkoper meestal in z'n zak wil stoppen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
LeroY_GSI
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 dec 2004 16:15
Locatie: Pernis Rotterdam
Contacteer:

Bericht door LeroY_GSI »

moet dat kosten zo'n set instelbare gele koni's? en waar te koop?
RoeStRyDerZz! ---- Astra Gsi C20XE ---- RoeStRyDerZz!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Effe serieus Stefan, jij rijdt nooit op de grens, no offense, ga voor een zachte korte setup met progressieve veren.
Koni's zijn ideaal als dempers, omdat het gewoon prima dempers zijn.
Doe je zoektocht vooral naar setje goede relaxte progressieve veertjes.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Eibach veren dus!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Voor sommige mensen boeit comfort niet zo, maar kan je wel vertellen dat als je auto zo stuk is alles stuk gaat. Ik moet met mijn auto bezig aangezien bijna al mn rubbers inc stuurhuis naar zn gootje zijn, dan rij ik er ook mee alsof ik hem gestolen heb daar niet van :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Oftewel niet meer zo diep gaan..?
Hoe zit dat dan precies met de veren, progressieve veren geven minder stuitergedrag?
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Eibach gaat trouwens niet dieper dan 30-30... Mag toch wel iets meer zijn :roll:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ligt er maar net aan wat je zefl wil,ligt niet aan de diepte maar aan de stugheid, als je laag gewoon mooi vind oke, maar ik denk dat er veel mensen zijn die voor Koni kiezen er ook hard mee willen gaan.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

H&R, Eibach zijn toch meer kwaliteitsmerk, waarbij je zeker weet wat je krijgt.

Beide hebben meer comfort.
Zoals die Jamex veren, waarvan de windingen gaan slapen, als een stapelbed op elkaar, vind ik waardeloos.

Op http://www.dutchpowertrading.nl kun je meerdere verensets bekijken.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

Bilstein levert een 60/40 kit met ingekorte dempers.

Omschrijving:

Bilstein B10 PowerKit
The V formation suspension from Bilstein. This System is characterised by excellent driving dynamics and an aggressive car design. The shortened shock absorbers are optimally tuned in elaborated road tests for the 60/40 lowering springs. High-strength, progressive Springs and shock absorbers with degressive characterisation in O.E. quality come into operation. The Power kit is unbeatable in the cost/performance ratio.

Zijn leverbaar via Dutch Power Trading.
Weet niet in hoeverre de ervaringen met Bilstein goed zijn?

Ik heb nu een apex set gehad (veren en dempers), een FK set veren op de apex dempers en een set speciaal geperste veren. Ik wil de cabrio minimaal 60/40 verlagen.
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.

Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

GSi Twente schreef:Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.

Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen. :wink:
Thanx voor de tip. Zal hem eens een u2u sturen.
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

GSi Twente schreef:Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.

Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen. :wink:
Hey Erwin.. in welke merken doet je broer allemaal dan ?? ik moet ook nog steeds een kitje hebben (dempers/veren)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

GSi Twente schreef:.
Zoals die Jamex veren, waarvan de windingen gaan slapen, als een stapelbed op elkaar, vind ik waardeloos.
Helemaal geen last van :roll:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

GSi Twente schreef:Bilstein is net zoals Koni, goed materiaal met een lange duurwaarde.
Blijft ook naderhand nog geld waard.

Bilstein heeft meer marge.
Stuur mn broer eens een u2u, B235r, misschien kan hij je wat regelen. :wink:

En ik moet ook nog een goed setje hebben,dus vertel maar is wat hij allemaal kan regelen :D
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

KLABAM BAM stuurkogel BAM homokineet KEDENG middendemper, KADAM, weer middendemper,
KLEDENG, voorlip, KLEDENG, vast op drempel:
Afbeelding

Echt handig.

Echt.

Echt he.
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Hey,

Zorg wel dat je koni's pakt die verstelbaar zijn zonder dat je de demper hoeft de demonteren. Is echt super fijn. Heb ze zelf namelijk achter ook.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik zal eens even kijken hoeveel het gaat kosten als men 2 of 3 sets afneemt.
Normale prijs voor een Astra set zit bij Dutchpowertrading op 399,- alleen vraag ik me af of daar wel 19% bij op zit.

Ik zal hem vandaag eens even bellen, want hij is druk met het werk.
De baas is op vakantie... dus dan weet je het wel.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
LeroY_GSI
forum-gebruiker
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 dec 2004 16:15
Locatie: Pernis Rotterdam
Contacteer:

Bericht door LeroY_GSI »

ik ben ook wel nieuwsgierig.. ook al heb ik nu andere dingen die voorrang hebben. maar misschien over een maand of twee.. net zoiets als met die tellerplaten voorheen is gebeurd..

een groeps aankoop :lol:
RoeStRyDerZz! ---- Astra Gsi C20XE ---- RoeStRyDerZz!
Plaats reactie