electrische ramen

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

electrische ramen

Bericht door Roy 2.0 16v »

joehoe, ik heb weer wat praatstof :o

ik kreeg opeens een impuls, en heb deurpanelen met bediening voor electrische ramen op de kop weten te tikken, en die ga ik binnen 2 weken zeker ophalen. moet alleen nog een mooie dag prikken.

de voorbereiding is er dus al. maar waar het om gaat:

1 - waar kan ik het beste een setje raammotorjes kopen?
ik zag op internet al setjes van 100 / 150 ,- maar kom maar op met de sites en tips

2 - is er iemand die mij dan wilt helpen met het inbouwen ervan? ik heb het al gelezen in het technisch archief, maar ik heb liever even wat hulp erbij zodat het cker goedgaat. dus wie o wie biedt zich aan?? niets hoeft voor niets natuurlijk maar dat komt wel goed

en alvast weer erg bedankt !!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Volgens mij zijn originele sets het enige goede wat je in je deuren kan bouwen, werkt 100%, past 100%, gaat zelden stuk, en onderdelen zijn zonder probs beschikbaar :wink:

Als je auto is voorbereid is inbouwen niet overdreven moeilijk, alleen het mechanisme en de kabelboom in je deur vervangen...deurpanelen wisselen, stekker erop en gaan met die banaan... 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Precies zoals Sound zegt. Ik heb al twee ombouwen achter de rug, en van mij mag je naar Apeldoorn komen, dan help ik je met plezier, maar het is ook best zelf te doen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Gezocht : held die het ook kan als de auto NIET is voorbereid 8) :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Ik kán het wel! kwestie van eerst even een auto strippen die wel voorbereid was en onder het dash de hele boom vervangen...

Of ik het ook ga doen is een tweede. Kost namelijk pleuris veel tijd. Een maat van me met een astra uit '97 wilde elektrische ramen en spiegels, of ik die kabelboom even voor em wilde vervangen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Volgens mij is het gewoon kwestie van draden van links naar rechts trekken en uitvlooien wat waar aan moet.... handigste is denk ik als je een werkend exemplaar ernaast hebt staan om evt te meten....kabelboom "even" overzetten zien we niet zitten :roll: :wink:

denk dat ik gewoon een stukkie 10 aderig van links naar rechts gooi, en daarna is het even vogelen....maar met de stekkerlayouts erbij zal het wel lukken denk ik....

alleen heeft een of andere loser mijn deurstekkers doorgeboord :zak: :shutup: :oops: ...the easy way om met dikke speakerkabel je deur in te komen :? (lees ook het onderschrift eej :lol: :lol: :lol:) die moet ik dus ook even overprikken....gelukkig heb ik die chassisdelen al uit de donor gerukt en die zijn volgens mij wél vol bepind, dus dan is het een kwestie van verlengen naar de andere kant :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

dus?
wat is het handigste, een setje originele motortjes kopen bij de dealer? of zijn die stervensduur ( iemand een prijsopgaaf?)
setje van bv http://www.extreme-shop.nl/?page=product&node=1&id=44 is weer sterk af te raden ?

en als ik dan eindelijk motortjes en bijhorende kabeltjes heb, draden doortrekken van links naar rechts ?

zal wel eens kijken of de huidige draadboom in de deur is voorbereid, hoe zie je dat precies
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Een originele 2e hands set zoeken incl de scharen en die overzetten. Voor 100/150 euro vind je die ook wel 2e hands. En nieuw zijn ze stervensduur idd, ik meen 252 euro per kant ofzo.

Motortjes zijn niet los te koop nee.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Wel oppassen dat de stekkers hetzelfde zijn. Er zijn zeker 3 verschillende stekkers/sets, maar eigenlijk maakt dat voor jouw niet zo uit. En kben even kwijt hoe het precies zat, RedBill had dat ook en kheb hier ook nog zo'n set liggen (khad alleen de datastick nodig), niet alle sets passen, kben even kwijt of dat nu een achterset was of een > 95 set die niet past.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Roy 2.0 16v schreef:dus?
wat is het handigste, een setje originele motortjes kopen bij de dealer? of zijn die stervensduur ( iemand een prijsopgaaf?)
Stervensduur, bovendien zijn ze tweedehands goed beschikbaar.
Roy 2.0 16v schreef:setje van bv http://www.extreme-shop.nl/?page=product&node=1&id=44 is weer sterk af te raden ?
Niet doen, is baggerspul en de bediening past niet goed in je interieur. gewoon origineel GM erin.
Roy 2.0 16v schreef:en als ik dan eindelijk motortjes en bijhorende kabeltjes heb, draden doortrekken van links naar rechts ?
Je hebt alleen de motortjes met daaraan de scharen, de bedieningsknoppen (links en rechts in je deurpaneel) en de kabelbomen voor in de deur nodig. Als je een GSi hebt zit de voorbereiding onder het dash er waarschijnlijk al.
Roy 2.0 16v schreef: zal wel eens kijken of de huidige draadboom in de deur is voorbereid, hoe zie je dat precies
Dit is het gemakkelijkst te zien aan de twee onderste contacten die in de ronde stekker zitten. Die zijn wat dikker dan de rest, en dat zijn de plus en min voor de elektrische ramen. Als die in de stekker in je carrosserie aanwezig zijn istie vorbereid.

De kabel in je deur is zo goed als zeker niet voorbereid, en die moet je dus zowiezo vervangen. Dus als je en set scharen/motoren koopt tweedehands, gewoon zorgen dat je de kabelbomen links en rechts erbij hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Setjes zijn goed op Marktplaats te vinden.. koop ALLEEN een set MET de kabelbomen erbij! en let even op het >93er verhaal wat ik het geschreven in het technisch archief! Doe geen miskoop!

Inbouw geen probleem..... Kind kan de was doen als je mijn beschrijving volgt... zo niet... mag je ook bij mij komen....

Inbouwen zonder voorbereiding is tricky.. maar ook te doen...

Heb ij Melvin de set ook aan de praat gekregen.. die was welliswaar voorbereid.. alleen was zijn complete kabelboom naar de klote geholpen wat de ene sluiting na de andere gaf.. dus heb ik die ook een zelfgefabriceerde bypass gegeven...

Alles kan..
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

oke , bedankt

dus nu als een malle opzoek gaan naar setjes motoren met draadboompie erbij
als iemand wat tegenkomt, post het maar hiero, ben ik dolblij mee

moeten die setjes perse van een astra gsi komen of kan ook van een normale astra of calibra of corsa etc.

( dat wordt weer internet afstruinen, of iemand weet sloopastras staan met alles er nog in ? )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Moeten iig van een 3 deurs afkomen, omdat die langere deuren hebben verschilt de lengte van het mechanisme...erg belangrijk, anders blijven je ramen een stukkie openstaan :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hoeft niet persé GSi te zijn, maar wel persé 3 deurs astra! andere uitvoering gaat niet passen, ander type (corsa of calibra) ook niet!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

nou laat de zoektocht dan maar beginnen!! wie wat weet mag t zeggen

korte edit: staat een compleet setje motortjes met kabelboom op marktplaats, 175,- maar dat is van een astra 3 deurs van 1995. mijnes is van 1992. kan ik beter even doorzoeken, of ??
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

95 heeft andere stekkers en andere motor RV.
kweenie in hoeverre het past.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik wel mits die set van jouw van Maartje geen achterramen waren maar >95, 1 v/d 2, nl niet.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Als je de complete combi motortjes/kabelboom hebt, lijkt het me geen probleem...volgens mij was het probleem dat de oudere motortjes en de nieuwere kabelbomen (en v.v.) niet op elkaar passen zonder aanpassing, maar als je de motortjes hebt die bij de boom passen heb je dat dus niet :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Jeff: nu praten we weer over het verschil <93 en >93
Bovendien zijn die OOK weer anders, nl voor 93 heeft 1 stuur unit links, en rechts alleen motor, de 93 zeg maar heeft links EN rechts datastick (en idd andere stekkers).

Nu hadden we het over >95 set (die hebben ook links EN rechts datastick) maar dat is weer dit probleem:

Probleem is dat die andere sets 10 cm te laag uitkomen. Verder zitten ze in de andere gaten, en aan rechterkant sowieso, geen probleem verder, zit de motor t.o.v. de karteldinges precies andersom. Dan heb je het over als je de hele set erin zet, zet je dus om wordt omhoog omlaag en omlaag omhoog.

_____________________________________________________

Effe verduidelijken:
Der zijn dus 3(!) verschillende soorten sowieso, 1 oudere type
2 nieuwere typen (beiden met 6 pinnen, maar net andere stekkervorm weer)

Enige wat bij TS niet past is die laatste omdat gek genoeg je raam niet uitkomt. Die andere 2 passen altijd met wat toverwerk (wat Jeff en Marty bedoelen).

Zo da's duidelijker laatste stuk.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hoe duidelijk het ook wordt gemaakt, ik vind het nog niet zo simpel hoor :)

2 stuurunits lijkt me wel het handigste

valt het 1995 setje van internet al meteen af omdat het een model kan zijn dat andersom werkt? of moet ik even een foto ervan vragen van motortjes en kabelboom?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Wat het gemakkelijkst is voor jou is een set die uit een auto met bouwjaar voor 93 komt. Dat is altijd plug & play!
De set 93-95 werkt goed na het omwisselen van 2 draadjes.
De set > 95 werkt niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bartje,
forum-gebruiker
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 mar 2006 08:54
Locatie: Breda

Bericht door Bartje, »

Sounddragon schreef:Gezocht : held die het ook kan als de auto NIET is voorbereid 8) :lol:
ik heb nog een kabelboom liggen voor elek. ramen en spiegels, heb het al helemaal opnieuw ingetaped.. er komen alleen 2 draadjes uit voor de voeding!!

ik kwam er namelijk op het aller laatste moment pas achter dat m'n astra ook al was voorbereid!! :lol:

Gr. Bart
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

ik heb er 4 8) volgens mij zelfs 5, en ik heb er maar 2 nodig, dus knutselspullen heb ik zát :wink: :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

oke, even samenvatting

- sound voor de motortjes ( of bedoelde je 4 of zelfs 5 setjes kabeltjes)
- bartje voor n kabelsetje

klopt toch ?

en ik moet even me deurpaneel er af halen en kijken of ie is voorbereid.
( maak er wel een foto van )

we kunnen naar fase 2 d8 ik zo
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ghi...neej ik bedoelde idd kabelboompies :lol:
Maar zijn kabelboompies voor een 4 deurs he, die zullen ook wel weer korter zijn als wat jij nodig hebt, en daarvan gaat zowieso niks weg vóórdat het er bij mij inzit 8)

Azzik 4 motortjes had, dan hadden de achterpassagiers (die er nooit inzitten) voortaan ook niet meer hoeven slingeren :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Plaats reactie