Stroom probleempje... [update]?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Stroom probleempje... [update]?

Bericht door GSi Twente »

Heb even een klein probleem.
Hopelijk wordt ie niet erger.

Als ik 's avonds de auto start, dan gaan alle lampjes netjes uit, alleen zie ik heel vaag het acculampje iets oplichten.
Zet ik de stoelverwarming, achterruitverwarming, kachel voluit aan dan begint het lampje al meer te zichtbaar te worden.
Heb niks geen problemen dat ie te weinig stroom heeft met starten.
Maar ik vraag me wel af waarom die dit doet, laadstroom v.d. dynamo niet genoeg?
Of zou het met de bedrading te maken hebben?

Heb nog 3 dynamo's liggen, maar als er revisie gepleegd moet worden, dan liever voorkomen, dan naderhand pas genezen.

En nog wat, hij lekt lichtjes olie, alleen kwam ik er later pas achter, carter zweet dus.
Heb al een spatplaat met die rubber pakking van de XEV opgehaald.
Maar komt het wel eens voor dat de leidingen van de oliekoeler zweten?
Laatst gewijzigd door GSi Twente op 28 nov 2005 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Volgens mij heeft iedere astra last van dat irritereerd accu lampje.
Bij mij brand het al als 's avonds als ik de blazer aan heb. zet ik de achteruitverwarming aan dan brand tie nog feller.

Is volgens mij gewoon een bekend probleem geen zorgen om maken.
Meet gewoon wat de dynamo laadt.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Massa probleem, check de massapunten (die matjes) van je blok naar het chassis :wink:

je kan het even snel testen door met een startkabel even massa te maken van je blok naar je chassis ergens...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Ik heb hetzelfde euvel, en ik had een probleem dat ie slecht starte, was de massa kabel van het blok bijna door. Daar zit een nieuwe aan, maar ik heb nog steeds dat probleem, wel in mindere mate.

Wat en waar ligt dr meer aan de aarde dan? Ik bedoel niet simpele lampjes e.d. want die kunnen dat toch niet in die mate veroorzaken. Alles werkt overigens nog prima.
Tekst..
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Mijne vorige astra had er ook last van en heb er zeker nog een jaar zo mee gereden. Verder merkte ik er niks aan, dus zal wel niet zo'n heel groot probleem zijn. De massa kabel van het blok naar het chassis is ook al vervangen toen, maar mocht niks baten.
Gebruikersavatar
heineken
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 05 jul 2005 20:34
Locatie: Denhaag

Bericht door heineken »

ik heb het alleen als ik me ramen sluit (electrisch)
en hoelanger ik het knopje ingedrukt hou,hoe meer het lampje oplicht :shock:
astra gsi turbo
Gebruikersavatar
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 573
Lid geworden op: 07 jun 2004 16:19
Locatie: erp

Bericht door smatse »

de achteruit verwarming gebruik zoveel stroom dat de accu het heel zwaar krijgt, en volgens mij gaat dan het accu lampje een beetje branden, omdat de accu het dan heel zwaar heeft.

kan volgens mij helemaal geen kwaad
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Jep, dat had ik ook geprobeerd, daardoor zie je het ook meer oplichten.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

GSi Twente schreef:Jep, dat had ik ook geprobeerd, daardoor zie je het ook meer oplichten.
bij mij idem, hoe meer stroomvreters je aanzet hoe meer dat lampie gaat branden. Klinkt ook nogal logisch..
Tekst..
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

ik zou toch maar eens kijken voor een nieuwe dynamo, lampie hoort niet te branden onder het rijden :?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Hier precies hetzelfde "probleem". Als ik de achterruitverwarming, ruitenwissers, blower en radio, verlichting enzo aan heb, begint het lampje al wel redelijk zichtbaar te zijn 's avonds. Als ik dan ook nog mijn remlichten en richtingaanwijzer aan heb, neemt dat nog verder toe. Ik heb echter nooit mijn accu leeg, dus ik maak me geen zorgen...

Zolang als je accu nog wel gewoon bijlaadt, ook als je al je verbruikers aan hebt zou ik me geen zorgen maken...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Phoenix schreef:ik zou toch maar eens kijken voor een nieuwe dynamo, lampie hoort niet te branden onder het rijden :?
Neej, ik heb de laadstroom gemeten, dat was prima in orde, en er zit een nieuwe accu in. Nooit een lege accu gehad of problemen dr mee.
Tekst..
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vreemd, lijkt dan wel standaard bij de GSi's.
Misschien zwaardere accu plaatsen?
Dan is de reserve iig grote.

Wat voor accu (hoeveel vermogen) ligt er normaal standaard in de GSi c20xe?
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik heb het niet hoor.
Ik heb wel een auto die na 25 minuten deuren open etc, kleppies open, meteen platte accu heeft. Da's weer anders ;)
Ruud.o
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:49
Locatie: Wilnis

Bericht door Ruud.o »

Niet alleen de gsi heeft daar last van;)

Ook mij GT heeft hier problemen mee, dit ook na het vervangen van de dynamo en accu. Er is bij de dealer niks gevonden, alles is al vakker doorgemeten.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik heb het ook niet, en nooit gehad ook, en als er íemand stroom consumeert in de auto ben ik het wel :lol:

Maar ik gaf een tipje : CHECK even OF HET MINDER WORDT/WEG GAAT ALS JE EEN STARTKABEL TUSSEN JE BLOK EN CARROSSERIE ZET :wink:

Gewoon even kijken waar het gelazer vandaan komt en oplossen die handel :)

Dus AL die mutsen die nu lopen te mekkeren van : :shock: Ow...dat hebbik ook :? :( : naar buiten met je donder, kabel ritselen en checkuh.... :twisted:


:lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

GSi Twente schreef:Vreemd, lijkt dan wel standaard bij de GSi's.
Misschien zwaardere accu plaatsen?
Dan is de reserve iig grote.

Wat voor accu (hoeveel vermogen) ligt er normaal standaard in de GSi c20xe?
Ik heb dr al een grotere inzitten dan standaard. Weet zo niet meer wat er in zat en er nu in zit.

Begint op een schoonheidsfoutje te lijken waar we mee moeten leven..

mijn c18xe had het overigens niet.
Tekst..
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ahh dat had ik ook!!!!

Zwak brandend lampje, paar weken later PATS, dynamo stuk, begon 16 volt te laden.
Nieuwe dynamo geplaatst, lampje bleef flauw branden. Ook leuk met de muziek aan, ging ie op de bass mee :lol: .

Kheb nu digidash, probleem weg!
Ik denk dat het dus gewoon in de printplaat zit van de gsi dashes!
Daar zit een diode in en ik vermoed dat die iets "doorlekt" wat het flauw branden tot gevolg heeft.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dat verklaart dan evt ook waarom ik het niet heb... :roll:

Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan :?:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
smatse
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 573
Lid geworden op: 07 jun 2004 16:19
Locatie: erp

Bericht door smatse »

Sounddragon schreef:Dat verklaart dan evt ook waarom ik het niet heb... :roll:

Maar wat is er aan het dash van een GSI elektrisch anders als aan dat van elke andere Astra dan :?:
Dash van een Gsi is gemaakt om hoge snelheden en hoge toeren aan te kunnen geven he... TJA ....... :lol:
get a gsi or die trying.

LEXMAUL powertttttttt.
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Hahaha, denk dat Soundje nu op zoek gaat naar een Calibra Turbo teller. :lol:

Maar goed, afkloppen dus.
Ik hou het wel in de gaten voor het geval dat... :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Standaard accu in een GSi is 45 Ah. Ik had er een 55 Ah in liggen, maar die heeft de geest gegeven. (ook inderdaad snel de accu leeg bij gebruik van radio en open deuren / achterklep.)

Dit hebben ze bij de dealer geconstateerd toen ik bij de opeltestdagen was. Gelijk maar even een nieuwe aangeschaf (45 Ah). Deze is wel wat lichter, maar ik heb er op dit moment toch geen zware ICE in liggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

8v is 45
16v is 55

standaard
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Kijk, das handige info. :thumbsup:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Plaats reactie