Astra Turbo (garrett) kleine update

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Astra Turbo (garrett) kleine update

Bericht door RobbieS »

Vandaag bij de RDW geweest om mn belgische project-Astra in te voeren. Alles was in orde. Dus kan het om en overbouwen beginnen, eindelijk :D

Heb vanavond nog een 2.5 uur aan de Astra gewerkt. Schermen en bumper eraf om beschadiging te voorkomen, klep moet ook nog.
Alles ligt al los, uitlaat er helemaal onderuit. Morgen de motorsteunen los en het blok kan eruit getakeld worden, langs boven of langs onder. Maar das even bekijken aangezien ik deze keer geen brug ter beschikking heb. Omdat die werkplaats momenteel vol staat met crosswagens.

Wagen 1, donor-Astra ;) Mijn astra met C20let.
Afbeelding

Wagen 2, de project wagen. Neal's oude met 2.0 8v.
Afbeelding

Eerste fotootjes, weinig speciaal het blok wat klaar is om eruit te gaan. Heb ze verkleind ivm de layout. En NEE de kleur is niet OPC, de kleur op de astra vertekend als een gek op foto's. Degenen die Neal kennen weten hoe ie er in het echt uitziet :)

Afbeelding
Afbeelding

De bedoeling was eerst de turbomotor uit elkaar te halen en enkele nieuwe delen te steken. Na overleg met experts heb ik toch overwogen om het blok dicht te laten, even mn pot voor de revisie verder aan te spekken, en een totale revisie te laten uitvoeren dus ook oa nieuwe zuigers. Motor loopt namelijk nog goed, dus advies voor de revisie was, als je het toch open haalt ga dan nergens op bezuinigen. En dat heb ik ook besloten.
Had helaas een totaal revisie niet ingepland voor de kosten deze zomer, dus dat moet nog wachten ;)

Verder zijn er nog op maat gemaakte bumpers onderweg. Er wordt aan gewerkt. Nog wat kleine optische details

Motorische tuning bewaar ik dus ook nog even tot na de totaalrevisie. Bovendien gaat een turbo in een Astra F al hard.

Wat moet het uiteindelijk gaan worden. Astra, helemaal strak in de lak(check) met one-off bumpers, 18inch velgen (check). Blok wat 100% is zodat ik de nagestreefde 300pk ook probleemloos kan rijden.
Ander ICE komt er ook nog aan.
Het duurt allemaal langer dan dat ik eigenlijk gepland had, maar ik wacht dan toch liever, en denk er liever goed over na voordat ik ergens aan begin, ipv zomaar wat klakkeloos doen binnen een kort tijdsbestek.

Mn moeder en zusje hebben de zwarte overgekocht, hierin komt heel het originele spul en de 2.0 8v.
Laatst gewijzigd door RobbieS op 21 jan 2005 19:55, 7 keer totaal gewijzigd.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

Nou kerel.. dat is nog is wat .. mooi kleurtjuh dat ding ... Suc6 ermee
Gebruikersavatar
$tefan
forum-gebruiker
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jun 2004 18:26

Bericht door $tefan »

word een vette snelle astra! mooie kleur ook!

wel geinig dat je mam en zus je zwarte astra hebben overgekocht 8) tword een echte GSI familie bij jullie thuis :roll:
Grtz, $tefan
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

haha ja kwam maar heel toevallig zo uit. Nooit de bedoeling geweest die astra te kopen. Maar aangezien hij hem nog had, ik mn eigen wagen wilde laten spuiten, en mijn moeder een auto zocht. Heb ik dit idee eens voorgesteld. Kostenbesparend voor ons allemaal, zeker omdat ik m goedkoop kon overnemen. Ik heb nu voor echt heel weinig een helemaal strak in de lak zijnde astra met 18inch. En mn moeder heeft een auto waarvan we zeker zijn dat ie goed is. Bovendien vind Neal het ook fijn dat zijn oorspronkelijke project toch wordt doorgezet.

Mn moeder en zusje zijn er content mee.
Allemaal Opel bij ons thuis behalve mijn broer die rijdt Ford.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
mgeerts
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2004 11:06

Re: Mijn Project

Bericht door mgeerts »

RobbieS schreef:Het duurt allemaal langer dan dat ik eigenlijk gepland had, maar ik wacht dan toch liever, en denk er liever goed over na voordat ik ergens aan begin, ipv zomaar wat klakkeloos doen binnen een kort tijdsbestek.
Respect! :thumbsup:

Succes ermee ;)
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Mooi Project joh!
Houd ons op de foto's, en bezuinig VOORAL niet op de foto's :wink:
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

:thumbsup:

Top man, hadden ze toch gaatje bij RDW gevonden. TOP iig.

Zit jij wel even behoorlijke tijd zonder wagen daalijk of niet ?
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Ja heel toevallig 2 keer binnen een week gebeld voor een uitvaller, dus had een keer geluk.

Wat betreft auto missen zal wel meevallen. Ik zet eerst de zwarte klaar met 8v erin. Binnen een 3 a 4 uurtjes kan zo'n motor eruit afhankelijk van hoe vast alles zit. Gisteren viel het gelukkig mee en schoot het goed op. En erin is ook niet de grootste moeite.

Daarna ga ik de blauwe klaarzetten, dat zal ook niet zo heel lang duren, aangezien ik de revisie nu heb verplaatst naar later dit jaar, en het dan ECHT goed doen.
Moet nu enkel wachten op een op maat gemaakte downpipe en een nieuwe bestelde groep A. En dan is het de vraag wanneer de papieren binnen zijn, normaal binnen 1 a 2 weken. Genoeg tijd om de blokken te switchen.

Maar ondertussen mag ik ook gewoon met de zwarte rijden, als ik m nodig heb.

Zal mn best doen met de foto's :)
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

Heej mooizo
dat wordt zeker :D
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

@Sin,

ik heb met o.a. Franky overleg gehad over de revisie. Hij had voor jou toch ook een GROTE revisie uitgevoerd. Tenminste dat vertelde Neal.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

Klopt mijn C20XE is compleet bij hem gereviseerd
zeer netjes gebeurd
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Metal M GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Metal M GSI »

OK dan Robbie! Beterrrrr succes man met de ombouw echt toppie dat t toch nog wil vlotten!!! :D
Niet alles wat blaft is een hond!
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Gisteren met een paar man de motor eruit getakeld. Ben toch niet zo'n fan van de motor langs boven. Bak moet eraf. De C20let uit mijn astra gaan we waarschijnlijk toch langs onder eruit halen. Dan maar 2 keer het subframe eraf en erop.

Zijn laatste dagen met de C20let
Afbeelding

Daar is ie de NE. Ja hij was een beetje vet.
Afbeelding
Afbeelding

Lege boel zo die motorruimte.
Afbeelding
Afbeelding

Hier komt straks ook een heel mooi nieuw uitlaatsysteem.
Afbeelding

Nu mensen het horen dat ik weer bezig ben zijn er weer regelmatig kijkers, waardoor je meer aan het voetballen en bierdrinken bent als werken :D.
Komende week maar weer verder. Dan de C20let uit mijn astra halen.
Laatst gewijzigd door RobbieS op 23 apr 2005 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Succes joh :D
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Wel koel allemaal 8)

Maarwaarom gaat het blok in de donor Astra. Kon je je eigen bak niet gewoon over laten spuiten ????
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Haha ja daar zit het hem net in. Mn moeder koopt mijn astra over voor een bepaald bedrag. Die blauwe was iets duurder dan dat mijn moeder betaald voor de mijne, maar die extra kosten halen echt bij lange aan niet het bedrag wat ik anders kwijt ben voor het compleet over laten spuiten van mn eigen astra en 5 z.g.a.n. 18inch velgen + banden.
Dat red je met 1250 euro namelijk niet ;)

Bovendien vind ik het een erg mooie kleur, en hij is compleet gestript door een professioneel bedrijf. Hij zit van binnen en buiten superstrak in de lak.

En nu heeft mn moeder ook de zekerheid van een goede wagen aangezien ie bekend is.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
sandro
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:33
Locatie: haarlem

Bericht door sandro »

go robbie

lekker bezig man ....ik zou niet zo snel meer mijn let uitbouwen maar zo te zien heb je ruimte zat ........

succes ermee

sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Qua tijd vind ik het alles meevallen, alles schiet vlotjes op. Vind het best leuk om te doen zo, iedere dag zo een paar uurtjes hobbien.
Maar dat werken in en boven een put ben ik geen fan van. Geef mij voor zoiets maar lekker een brug.

Ben vandaag uiteraard ook nog even bezig geweest, de C20let is klaar om uit de astra te gaan. Alleen kon ik vandaag niet beschikken over een goede takel om m langs onder te laten zakken in de put.
Morgen eens naar op zoek. Foto's komen eraan, alleen lycos loopt weer te jongen over zgn illegale praktijken omdat de site weer veel gebruikt wordt :roll:
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:wink: Ik heb hiero een 500 Kg kettingtakel liggen, maar tis een beetje ver naar reservebelgië :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Nouja was niet zozeer de takel, meer iets om de takel recht boven de wagen te kunnen hangen, boven de put. Maar we hebben geimproviseerd :D, en werkte echt prima! Hebben zo binnen een avondje doorsleutelen de motoren kunnen wisselen. Morgen de 8v netjes aansluiten.

Kas omhoog heisen, blokken eronder. Takel aan de motor, subframe los en eronderuit, wagentje eronder rijden, motor zakken op het wagentje, wagentje weg, wagentje met 2.0 8v er weer onder, kas zakken tot op de blokken, takel terug aan de 8v, takelen, steunen vast, subframe terug, en klaar. Morgen de zaak netjes aansluiten.

De grote beunert zelf, ik dus ;)
Afbeelding
Harld, een van mn vrienden wie zo vriendelijk is me mee te helpen, had hem ook geholpen met zn 1.4 naar 1.9 gti peugeot ombouw. Op de achtergrond Michel de gastheer, had weer netjes voor lekkers van de friettent gezorgd en gekoeld bier. En de hond welke zo vriendelijk is zo nu en dan mn gereedschap of onderdelen mee te rippen en verderop op de werft weer weg de dumpen.
Afbeelding
Hier komt de C20let uit mijn astra.
Afbeelding
[img]hthttp://www.speedworks.nl/projects/robbie/work12.jpg[/img]
8kleppertje eronder
Afbeelding
Hier ligt de 8klappert erin. 3e motor voor deze astra, begon met C18xe, toen de C20let en nu deze. Wat wordt de volgende :lol:
Afbeelding
De C20let
Afbeelding
Laatst gewijzigd door RobbieS op 23 apr 2005 14:28, 2 keer totaal gewijzigd.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

je bent goed bezig man, respect :wink:
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

RobbieS gaat los, mooi man !

HET GAAT GEBEUREN.

Superfoto's ! Jammer dat ze zo klein/kwaliteit zijn ! Effe cammetje lenen van iemand. tGaat hard zo. Is leuk om later goeie foto's van te hebben.
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

:D ik heb groot formaat foto's, heb zel zelf verkleind met Photoshop ivm lay-out en webspace. Lycos loopt al moeilijk te doen als ik weer eens een hoop foto's post.

En zoals te zien hebben ze nu 24 uur mn site eraf geflikkerd :evil:
Ze zeggen iets van misbruik van de site bla bla. Geen opslagruimte...

Heeft iemand anders toevallig een goede site met webspace waar ik mn foto's wel op kan laten staan??
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
gsi
forum-gebruiker
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:55
Locatie: Halfweg

Bericht door gsi »

http://www.photobucket.com/
:wink:
keep up the good work!
Astra Twintop Cosmo
"and the fact that I've got 'Desert Eagle'... Point Five O... written on the side of mine, should precipitate your balls into shrinking, along with your presence"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Oh dat wissik nie.

Ik wil ze ook wel hosten hoor. Of daywalkert die verzameld dat soort repo's en verveelt zich toch als portier :lol: :lol:
Plaats reactie