Pagina 1 van 2

Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 26 feb 2013 10:49
door The Undertaker
Na wat zoekwerk op internet kan zelf ik niet echt een goed antwoord vinden.
Als ik bij Eibach kijk naar het verschil tussen een Calibra C20XE, C20LET en Astra GSI dan zie ik het volgende:

C20XE
aslast VA 885 kg
aslast HA 880 kg

C20LET
aslast VA 940 kg
aslast HA 880 kg

Astra GSI:
aslast VA 870kg
aslast HA 800kg

Betekent dit dat als je in je GSI een C20LET (nee geen plannen hiervoor) plaatst je zwaardere voorveren nodig hebt?

Zo ja kan je dan volstaan met de voorveren van en Calibra C20LET?


Hoe zit het dan bij het plaatsen van een LPG-installatie? Ik begreep van Marcel dat je zwaardere achterveren nodig hebt ivm het extra gewicht op de achteras. Zou je dan kunnen volstaan met één van de volgende opties? (wederom Eibach)

Astra F Station
aslast HA 860 kg

Saab 900ng (zelfde achteras)
aslast HA 875kg

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 26 feb 2013 10:53
door Vincent_R
Wanneer de auto zwaarder word (aslast hoger) zullen de veren natuurlijk verder inzakken, dus daarvoor zou je andere veren kunnen installeren.
Maar welke veren je dan nodig hebt is een beetje gokken lijkt mij, als je een LPG installatie neemt kun je denk ik aardig uit de voeten met een veren set van een station, deze zullen net wat minder inzakken.

Maar ik zou denk ik eerst gewoon je wijziging doorvoer, kijken of hij te ver inzakt naar je wens en dan bepalen of je andere veren neemt en welke je dan 'nodig' hebt?

Ik ben gewoon maar even hardop aan het denken :)

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 26 feb 2013 11:08
door pascal1109
Ik neem aan dat je het gezeik met mijn voorpoten wel meegekregen hebt, toen de V6 erin lag?
Initiele set was te zwak (auto te laag)
Vectra A V6 set was weer te sterk (auto veel te hoog)

Dat ga ik in ieder geval niet nog eens doen op die manier ;)

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 26 feb 2013 11:18
door TurboTim
heb weitec veren die houden t wel

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 26 feb 2013 13:28
door The Undertaker
Korte zoektocht:

Code: Selecteer alles

Modelljahr 94 OEM:
vorne: 855 Kg
hinten: 765 Kg
Achter moeten in ieder geval zwaarder bij een LPG tank.

@ Pascal dat weet ik nog wel.



Weet iemand de aslast van de OEM veren?

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 04 mar 2013 10:55
door Roy 2.0 16v
Nou heb ik er de ballen verstand van, maar dat verschil in aslast van 70 kilo, is toch te verwaarlozen ?
theoretisch zou het officeel misschien moeten of raadzaam zijn, maar in de praktijk, niet merkbaar ?
ik plaats nu ook geen andere veren als ik in mn eentje in de auto zit, of volgetankt en 3 passagiers, totaal + 300 kg

Hoeveel zwaarder is een C20LET dan een C20XE ?

dat een 3.0 V6 VEEL zwaarder is geloof ik wel

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 04 mar 2013 18:18
door EKadett
als je een lpg tank gaat installeren, dan word er meestal toch ook hulpveren er onder geknald..

en als je zwaardere veren nodig heb voor, kan je bij een speciale veren bedrijf aankloppen?

maatje gaat in België ultra low veren bestellen voor zn schroefset (astra G )

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 04 mar 2013 20:16
door The Undertaker
Niet altijd, van huis uit hebben wij eigenlijk altijd LPG gereden en allen zonder hulpveren. Mijn oude C20NE reed ook op LPG, zonder hulpveren. Daar stond de tank links in de kofferbak. Bij een volle tank was hij daar 2cm lager dan rechts. Bij plaatsing van een ringtank in de bak van het reservewiel zal dit meer in balans zijn.

Achter komen de achterveren van een Saab Eibach Pro-kit, vóór denk ik van een Calibra Turbo Eibach Pro-kit. Uiteraard in combinatie met Bilstein B8 schokbrekers

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 02 apr 2013 09:48
door The Undertaker
Kleine update hierover. Mijn huidige Eibach veren blijven, LPG is van de baan in de GSI (we gaan voor een andere optie (lees daily voor de grootste aantallen kilometers)). Na lang zoeken eindelijk gevonden wat ik zocht, een Astra F Phase 2 GSI met C20ET en Eibach Pro-kit -30mm (Astra GSI)
Voor mij de perfecte rijhoogte, dezelfde die ik nu heb. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 02 apr 2013 23:54
door astra-gsi-666
vette bak,C20LET :worship: :worship: ,die gaat denk ik erg lekker van zijn plaats.
danny gsi 666

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 04 apr 2013 20:01
door Mikeopel
astra-gsi-666 schreef:vette bak,C20LET :worship: :worship: ,die gaat denk ik erg lekker van zijn plaats.
danny gsi 666
daar gaat het nu even niet om.

@ Robert. jou plannen gaan idd met de eibach wel lukken aan gezien ik straks met koni geel verstelbaar blijf rijden.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 04 apr 2013 20:43
door The Undertaker
Scheelt weer een interkoeler Mike. Thanks voor de bevestiging ;-)

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 11:07
door Mikeopel
The Undertaker schreef:Scheelt weer een interkoeler Mike. Thanks voor de bevestiging ;-)
heb je der al 1 besteld of niet ik had er voor relatief weinig?
zoek even op ebay voor een nissan intercooler.
stuk goedkoper moet je alleen de juiste maten hebben. ik kijk even in mij hystory

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 11:12
door Mikeopel
ik heb er 1 van een NISSAN 200SX. dan weet je ook waar je bij kan kijken om de prijzen tevergelijken.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 12:15
door The Undertaker
Nog niet besteld. Ik ga voor deze http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=14189. Deze past precies achter de opening in de bumper.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 12:33
door Mikeopel
The Undertaker schreef:Nog niet besteld. Ik ga voor deze http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=14189. Deze past precies achter de opening in de bumper.
heb de zelfde maaten voor 60Pond :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 13:25
door TurboTim
Heb je die complete astra besteld Robert ? :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 15:52
door The Undertaker
Foxs schreef:Heb je die complete astra besteld Robert ? :mrgreen:
Op de kentekenplaten na :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 15:56
door The Undertaker
Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:Nog niet besteld. Ik ga voor deze http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=14189. Deze past precies achter de opening in de bumper.
heb de zelfde maaten voor 60Pond :mrgreen:
Maar dan heb je zij-aansluitingen denk ik, niet de haakse die hierop zitten en dan zit je weer te kloten met de mistlampen.

Afbeelding

In een GSI:

Afbeelding

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:16
door TurboTim
The Undertaker schreef:
Foxs schreef:Heb je die complete astra besteld Robert ? :mrgreen:
Op de kentekenplaten na :mrgreen:
Wanneer ga je naar Engeland hem ophalen, stuur zit wel aan de verkeerde kant he :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:17
door The Undertaker
Niet, een GSi heb ik al en Eibach veren ook :clown:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:22
door TurboTim
Ow heb je t blok gekocht :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:23
door The Undertaker
Foxs schreef:Ow heb je t blok gekocht :mrgreen:
Nope, blok word een B2*3

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:25
door TurboTim
Haha ok ben benieuwd :D

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:33
door Mikeopel
The Undertaker schreef:
Foxs schreef:Ow heb je t blok gekocht :mrgreen:
Nope, blok word een B2*3
wrrm geen 4?