projeckt auto diagnose adapter.

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

projeckt auto diagnose adapter.

Bericht door tuneman »

ik ga weer eens met een electronica projeckt beginnen een auto diag adpater. daar mee kan je via je ice of een laptop de auto computer uitlezen.en dus de foutcodes zien. opzich is het in de opzet die ik ga maken vrij simpel je kan alleen een voudige dingen uitlezen.
maar als er hier iemand is met genoeg programeer en astra computer kennis de broncode zit er bij. dan kun je het programma aanpassen
dan kun je er ook geavanceerde dingen mee doen en zelfs instellingen in de comp veranderen. :lol:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Whahah instellingen veranderen? Sinds wanneer kan dat.
Dat is gewoon chiptuning. Andere ROM erin klaar. :wink:

Maar gaat niet meevallen wat jij wil.
Een verbinding met de laptop maken zla niet moeilijk zijn. Is gewoon seriele data uit ADLD stekker.
Maar dan. Je hebt alle adressen nodig, hoe wou je daar aan komen?
Dat is geen informatie die bekend is bij Opeldealers.

Een manier zou zijn om een Tech of universele tester (die zijn unoiversle zijn makkelijker) te ontleden en kijken bij elke actie wat hij doet.

TECH 1 komt weg bij Vetronix en de Tech II ook samen met Hewlett Packard.
Misschien heb je er wat aan.
Kwam nog een linkje tegen, misschien heb je er wat aan?
http://www.sts.sae.org/servicetech/nov- ... puters.pdf

TECH II (geen GM uitvoering)
Afbeelding
http://www.vetronix.com/diagnostics/tech2/index.html

TECH I staat helaas niet meer op de site :cry:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
soulhustler
forum-gebruiker
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
Locatie: amstelveen
Contacteer:

Bericht door soulhustler »

wij doen tegenwoordig ook DEAWOO in de werkplaats en die hebben een SCAN 100 en dat is eigenlijk dezelfde als de TECH 2 alleen in een iets ander jasje!!!
-CorsaTuningClub
-SoulhustlerTuningTeam
-www.vankouwen.nl
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ja. dat kan best.
Veel merken gebruiken de vetronix scan tools.
Is gewoon een kwestie van andere VCI module (deze vertaald de auto-data naar RS232) en een andere geheugenkaart met andere software.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

Bericht door tuneman »

Jongens wat doen jullie toch moelijk en duur!
Afbeelding
lang leven de voorgeprogrameerde micro processor! :wink:
software die je nodig hebt is zo te downloaden.werkt op vrijwel alle europese en jappen bakken heelaas niet bij americaanse auto's kan wel maar dan moet je een andere processor gebruiken en kan je weer geen europeese en jappenbakken uitlezen.
Mike16V

Bericht door Mike16V »

Ja dat wat jij laat zien is via een EOBD 2 stekker dat is idd universeel en kun je de meeste merken wel mee uitlezen , maar dan heb je het echt wel een beetje gehad hoor :lol:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Kijk hier worden de fouten gemaakt!

EOBD 2 heeft onze astra idd niet zoals Mike zegt en EOBD2 is universeel uit te lezen.

MAAR met beperkingen!
Zo zit het ook bij Opel. De meeste data is geblokkeerd en kun je met een universele tester niet bij komen. Dat kan alleen als je de TECH2 hebt :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

Bericht door tuneman »

volgens het artiekel moet die alle protocollen aan kunnen ook de allernieuwste hier zit gratis software bij en daar zitten vrijwel alle codes in en zelfs een hoop gedetaileerde codes van gerenomeerde merken. moet dus ook op opel pasen, je kan de data in de processor opslaan en later uitlezen.
ook kan je 11 realtime data stomen uitlezen,(tijdens het rijden) toerental, temperatuur lambda sonde etc ook kun je de hiermee kijken of je lambda sensor werkt of niet. je kan open loop en close loop meten.
je kan zelfs foutcodes wissen. en zelfs dingen veranderen zoals je ontsteking enzo. en dat voor een paar centen meer dan 100 eurie kost dit niet de print met processor en en de obd2 stekker zijn het duurst. maar dan nog heb je het zelfde effect als in the fast en furious. 8)
Laatst gewijzigd door tuneman op 03 mar 2004 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja 11 realtime data.
Dan mis je de overige 52 datastromen nog die Opel geblokkeerd heeft :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

Bericht door tuneman »

dat is waar laagvlieger maar daar doe ik het niet echt voor.
dit ga ik maken voor show doeleinde.
dus met water temp toerental enzo ben ik te vreden.
als er iets mis is dan ga ik wel effe naar de dealert. kost me dan wel 25 euro maar dan lezen ze het ook voor mij uit.hun hebben daar toch meer kennis over dan ik. :wink:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

oh jij gaat voor de 2F2F look :lol: :wink:

Flappie ernaast. Waardes op het scherm :D
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

Bericht door tuneman »

ja dat effect ga je dan krijgen 8)
plus ik heb nu geen toerenteller, vindt ik erg vervelend dan kan ik tenminste zien hoeveel toeren de moter maakt.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Dan is het goekdoper om op de sloop een instrumentenpaneeltje te zoeken van een astra/vectra/calibra die wel tacho heeft :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

OF....je koopt een mooie losse toerenteller met zo'n schakellampie derin..... :wink:
digitellers voor RPM's zijn ook los te koop trouwens :D

Maar een Laptoppie ernaast staat interessanter, EN zorgt ervoor dat elke agent met een slechte dag je aan de kant smijt omdat dat ding afleidt :evil:

Maar tis wel C 8) 8) L ! ! ! ! Vooral als je via je laptop ook je NOS kitje kan bedienen hehehe :twisted: :twisted:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

Bericht door tuneman »

je hebt gelijk je wordt er snel mee aangehouden maar dit is meer voor het wedstrijd gebeuren waar ik aan mee ga doen.dit ding gaat dan extra punten voor mij opleveren. :lol: 8)
plus het ziet gewoon cool 8) uit.
zo'n ronde meter ik zou niet weten waar ik het moet inbouwen dan kijk ik wel op de sloop voor een teller moet ik alleen kijken hoe ik de teller stand gelijk kan zetten euhhhh valt me net binnen die klokken kun je er makkelijk uithalen en om zetten :lol:
maargoed er gaat nog meer gebeuren hoor er komt een complete DMX gestuurde licht instal in en over 3 weken dan rijd ik rond met ice led onder de astra! 8) en er tussen door wil ik de auto ook nog bij werken, bij spuiten en wat mooier maken. er zijn wat punten waar de lak weg is en dat stoort me heel erg :twisted:
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

moeilijk allemaal...


gebruik gewoon een paperclip om uit telezen.
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

tuneman schreef:je hebt gelijk je wordt er snel mee aangehouden maar dit is meer voor het wedstrijd gebeuren waar ik aan mee ga doen.dit ding gaat dan extra punten voor mij opleveren. :lol: 8)
plus het ziet gewoon cool 8) uit.
zo'n ronde meter ik zou niet weten waar ik het moet inbouwen dan kijk ik wel op de sloop voor een teller moet ik alleen kijken hoe ik de teller stand gelijk kan zetten euhhhh valt me net binnen die klokken kun je er makkelijk uithalen en om zetten :lol:
maargoed er gaat nog meer gebeuren hoor er komt een complete DMX gestuurde licht instal in en over 3 weken dan rijd ik rond met ice led onder de astra! 8) en er tussen door wil ik de auto ook nog bij werken, bij spuiten en wat mooier maken. er zijn wat punten waar de lak weg is en dat stoort me heel erg :twisted:
Grootse plannen :thumbsup:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
tuneman
forum-gebruiker
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
Locatie: ik weet het zelf niet!

Bericht door tuneman »

ja er gaat nog heel wat gebeuren :? ,maar de auto blijft origineel op bumpers en remus demper van sin en een setje leuke velgen na.
ik hoop alleen dat de hemel het gewicht van de alu profiellen aankunnen. komen wellis waar van die kleine hallogeen spotjes op maar toch zal het best wel een gewicht gaan worden bijelkaar. 2 profiellen aan de zijkanten en 2 profiellen bij het voor raam en achter raam.en dan heb ik vandaag mijn 19 inch tft scherm opgehaalt die komt dan op de hoedenplank te staan samen met de speakers op de foto. ik ben bang ik weet het wel zeker dat het mij niet lukt voor deze zomer alles klaar te krijgen maar voor het seizoen 2005 zal ik klaar zijn en dan is het let's kick some ass! 8)
en dan lekker mee gaan doen met glow off's
gegarandeerd niemand heeft een schijn van kans om te winnen :lol:

@Hans laat dat maar snel achterwegen :wink: ik heb al eens een kadet gsi verloren door kortsluiting en dat wil ik nooit meer mee maken :cry:
Gebruikersavatar
astragsi16v
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2004 18:07
Contacteer:

Bericht door astragsi16v »

watskeburt mit die praujackt
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

auto afgefikt?
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Bericht door bas1984 »

een dejavu van zijn kaddetje
onkie en donkie
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Kopen ? :lol:

Afbeelding

:wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

hmzzzzzzz wat doe jij daar mee niels???
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Uitlezen als je troubles hebt :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

ken jij wel standaard gebruiken he!!

ik heb hier trouwend een dvd van sevenum 2005 sta jij met de dikke pens je auto te soppen
Plaats reactie