Pagina 1 van 1

krukaspoelie probleem

Geplaatst: 14 jan 2012 18:24
door jds
Heb een probleem:
Mijn huidige c20ne blok had een multiriem.
Dit past helaas niet qua ruimte en ik moet eigenlijk overstappen naar een v-snaar.
Nu was dat voor de dynamo geen probleem, die heb ik inmiddels.
maarrrrrr voor de krukas dus net even iets moeilijker te vinden.
Heb een krukas met 4 gaten.
Weet iemand van wat voor motorblok ik de poelie kan gebruiken ?

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 14 jan 2012 19:33
door Readonly
van een c18xe of x20xev volgens mij
das ook 4 gaten maar of die past durf ik niet te zegge

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 14 jan 2012 21:01
door jds
jah, t moet wel passen :mrgreen:
heb er vandaan 1 van een combo diesel afgehaald, die leek te passen.
helaas zat er een paar mm verschil in de gaten en wou het dus net niet :|

iemand die het zeker weet dat dat past ?
of iemand die er 1 heeft liggen en even de maten van de gaten even voor me wil opmeten ?

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 14 jan 2012 21:27
door GSI Racer
C18XE en X20XEV zijn alleen met multiriem geleverd.
die hebben wel 4 gaten ja, maar dat gaat dus alsnog niet passen :wink:

past een C20NE poellie niet dan??

en let op!
die poellies kun je er maar op 1 manier op zetten he.
de gaten komen maar op 1 stand allemaal over een :wink:

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 15 jan 2012 10:33
door jds
nou, de c20ne in de astra is ook alleen maar geleverd als multiriem. :(
en een multiriem poelie heb ik wel maar dan kom ik met mn dynamo poelie niet uit
Maar wist niet dat ze maar op 1 manier passen ;)

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 15 jan 2012 11:25
door GSI Racer
past maar op 1 manier vanwege het merkteken op de poellie (voor de timing van de distributie)
zit een klein groefje in de poellie.
en de oudere C20NE's dan?
in de Kadett enzo, die hebben toch zeker v-snaar :wink:

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 15 jan 2012 15:21
door jds
jah, dat dacht ik ook :|
maar zie die maar eens te vinden :roll:
ben nu aan het kijken naar een omega poelie. das ook een c20ne en 4 gaats :?

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 17 jan 2012 20:47
door Jurgen
Die van mij kwam uit een kadett en had idd een (dubbele) V-groef

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 17 jan 2012 21:38
door wim-v6
astra-F X17DTL

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 18 jan 2012 18:49
door jds
nou, eens zoeken voor die van een kadett dan.
datr afdraaien van de extra groef is geen probleem.

@ wim, weet je dat 100% zeker ?
die van een combo past nl ook niet.

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 20 jan 2012 12:27
door Jurgen
Zijn verschillende diesels geleverd in een Opel, niet allemaal van Opel zelf.

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 20 jan 2012 18:30
door GSI Racer
jds schreef:nou, eens zoeken voor die van een kadett dan.
datr afdraaien van de extra groef is geen probleem.

@ wim, weet je dat 100% zeker ?
die van een combo past nl ook niet.
heb je er rekening mee gehouden dat hij maar op 1 manier past?
wat ik je laatst zei, dat de gaten exentrisch zijn

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 26 jan 2012 18:52
door jds
jah, daar heb ik rekening mee gehouden ;)

Maar denk dat het probleem is opgelost.
Gaat een stukje van mn dynamo poelie afdraaien en de 5 ribs multiriem vervangen voor een 3 ribs versie.
Dan zou alles net moeten passen :mrgreen:

Re: krukaspoelie probleem

Geplaatst: 29 jan 2012 09:39
door wim-v6
De Combo motor is een Isuzu diesel...

Was een tijd geleden op de sloop, met een vriend van me, die heeft zo'n X17DTL poelie mee genomen omdat die gelijk was aan de 2liter krukas..

De X17DTL is een Big-Block opel motor, welke dus op dezelfde basis staat als de C20NE

dit geld ook voor de oudere OPEL diesels in de kadett / Astra-F (16D 16DA 17D 17DR), en Ascona-C (16D 16DA 17D)

Willem