maten wiellagers en wielnaven

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
ruph
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:45
Locatie: Hoogkarspel

maten wiellagers en wielnaven

Bericht door ruph »

hallo allen,is er misschien iemand die weet of er verschil zit in de maten vd lagers en naven tussen een astra met abs of zonder???
ik ben nl met een ombouwproject bezig (kadett D)en nu heb ik een site gevonden waar de wiellagers van een astra f GSI zonder abs hetzelfde is als van een D kadett 1.3!
hetgeen dus zou betekenen dat een naaf van astra met abs dus anders is als een naaf van een astra zonder abs.
is dit ook zo of is dit een fout op de site?
ps de site is:
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... oms=KADETT D Hatchback (3-/4-)(79-84)&mdl=KADETT D (31_-34_, 41_-44_)&typ=1.2&blk=25817&cat=r
graag hoor ik van jullie
mvg Rob
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: maten wiellagers en wielnaven

Bericht door pascal1109 »

De naven zijn volgens mij wel anders (geweest?), alleen als je bij de dealer zo'n ding besteld krijg je hem zo aangeleverd dat je hem voor zowel met als zonder abs kunt gebruiken.
Staat heel mooi in EPC, maar daar kan ik nu niet bij.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: maten wiellagers en wielnaven

Bericht door Bart(astra) »

Klopt niet !

Wiellagers van een astra gsi zijn groter.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
ruph
forum-gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2011 21:45
Locatie: Hoogkarspel

Re: maten wiellagers en wielnaven

Bericht door ruph »

het was ook te mooi om waar te zijn!
het is zeker ook niet verstandig om de naven van een gsi 2.5mm af te draaien?
weet eigenlijk niet wat de binnenmaat is van een gsi!dus of je dan in de vertanding zit
@ pascal,als je bij die epc ken(wat dat ook is)zou je dan kunnen vertellen wat de maten zijn van die naaf zonder abs?(dus of die dan ook in een 1.3 kadettpoot past)
alvast bedankt.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: maten wiellagers en wielnaven

Bericht door pascal1109 »

epc = electronic part catalog
alle onderdelen voor alle opel modellen (nou ja, tot het moment dat mijn versie is dan)

de maten staan er alleen niet bij
misschien dat het in tis staat (wat ik niet heb), of dat iemand het weet. Ik dacht dat het 56 mm ofzoiets was, maar daar moet je me niet op vastpinnen.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Plaats reactie