Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

Goeie middag,

Als eerste : Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam ik mijn probleem nog niet tegen ( iets dat er op lijkt wel )
Ik heb dus beide matjes voorin die erg klam aanvoelen, nooit echt verder onderzocht want het was geweldig weer tot een week geleden.

Heel jammer mij mij en de auto dat ik er op gruwelijke wijze achter moest komen dat het een levens gevaarlijk probleem was.
Zaterdag 18 juni 23:30 uur ongeveer.
Ik rij met me auto op de snelweg, gewoon even doelloos toeren auto stond weer te lang stil ( 3 dagen )
Rij ik opeens een enorme waterval van regen in in de buurt van steenwijk.
De ramen begonnen al een beetje te beslaan, dus raampje op een kiertje en de blowers op vol vermogen gezet.
Hielp niet veel dus vlak voor steenwijk de snelweg af en gelijk de andere kant ( dus richting H'veen ) de snelweg weer op en met een max snelheid van 90KM/u naar huis want harder rijden was echt gevaarlijk met dat weer.
De ramen begonnen toen ook steeds erger te beslaan dus raam maar helemaal open en nog net op tijd kunnen uitwijken voor een auto voor me die vol in de ankers ging.
Ik zag echt helemaal niets weer dus gordel af en kop uit het raam en alarmlichten aan de vluchtstrook op.
Met een oud vies zakdoekje de ramen zo goed mogelijk schoon geveegd en maar naar huis.

Ik weet het, het is een lang verhaal en lijkt niet zo spannend, MAAR als je dit zelf meemaakt schrik je je echt de pleuris als je met 90 â 100 op de teller niets meer ziet. :cry:
Dus bij dezen dringend hulp gevraagd, want ik denk dat het plaatwerk het ook niet waardeert dat er water in de matten zit.

Probleem 2 waarschijnlijk gerelateerd aan probleem 1 is dat mijn rechter raam niet goed sluit, het gaat zeg maar scheef.
Foto heb ik er nog niet van maar als je aan de rechterkant van de Astra staat, dan trekt het raam als het ware naar de spiegel toe.
Heb een hele centimeter ruimte tussen rubber en raam links bovenin.
Iemand hier suggesties voor? ga niet de deur stippen als ik niet weet wat ik dan moet doen, ben een beunhaas dus zal het wel erger maken als ik zelf ga prutsten.

hoop dat jullie kunnen helpen/adviseren.
MVG Tyard (Blokfluit)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door pascal1109 »

Bodem doorgeroest misschien?
Dus gat onder de isolatiematten. Even onder de auto goed kijken.

Raam wat niet sluit, zou juist beter zijn en er minder vocht in de auto blijven hangen. Dus mocht je probleem 2 fixen, dan bestaat de kans dat probleem 1 nog ietsje erger wordt...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

Check je interieurfilter, is deze nat dat zit of je paravaan niet goed of het water sijpelt hier tussen door.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door Jerremy »

En om dan alles uit te sluiten, m.b.t. beslagen ramen, blijft recirculatie klep niet hangen.. ? (of perongeluk recirculatie nog aan...)
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

Oke maar het interieur filter heb ik kort geleden vervangen omdat ik al had gelezen dat het daardoor kon komen.
Maar 't filter was zeiknat ja, bodem is niet doorgeroest, is kort geleden apk gekeurd en had de garage houder opdracht gegeven alle mogelijke verroeste delen op te sporen en waar nodig te herstellen of op papier te zetten.
hoe weet ik dan of het de parafaan is?
Misschien is het de lucht hercirculatie ja, ik rij altijd met mijn raam open omdat ik anders behoorlijk vermoeid raak tijdens afstanden langer dan 20 minuten rijden.
Maar iemand een idee wat te doen aan het raam mechanisme dat me raam de verkeerde kant op drukt??
Heeft Redbill geen tips?? hij heeft zijn GSI zo goed als compleet opnieuw opgebouwd maar vindt niets in zijn project topic waar ik mijn probleem in zie. ( zeer veel respect voor zijn project trouwens )
Hoe krijg ik mijn isolatie matjes weer droog dan?
Veel nieuwe vragen maar wil me auto toch echt langer houden zonder al te veel roest.
MVG Tyard
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

Probleem zit hem in het parafaan denk ik, een nat interieurfilter houd in dat het parafaan niet goed zit.

Wat te doen:
- gedeelte waar je ruitenwissers inzitten lekker laten zitten
- onder je motorkap heb je bij het schutboard een rubber zitten waarachter een kunstof plaat zit.
- de plaat moet in de sleuf vallen van het gedeelte waar je ruitenwissers in zitten

dan zou je van het probleem af moeten zijn :wink:
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

Ik ga nu gelijk even kijken of dat het is, niemand een idee voor het raam? me raam rubber gaat op deze manier wel snel naar de klote, vouwt een klein stukje dubbel.
MVG Tyard.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

Heb je handbediende of elektrisch bediende ramen?
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

electrische ramen, heb gewoon een simpele GSI met de "standaard" opties, gelukkig geen ellendig sunroof of airco die veel zuipt.
hoe sloop ik me matjes d'ruit??
MVG Tyard
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

blokfluit schreef:Oke maar het interieur filter heb ik kort geleden vervangen omdat ik al had gelezen dat het daardoor kon komen.
Maar 't filter was zeiknat ja, bodem is niet doorgeroest, is kort geleden apk gekeurd en had de garage houder opdracht gegeven alle mogelijke verroeste delen op te sporen en waar nodig te herstellen of op papier te zetten.
hoe weet ik dan of het de parafaan is?
Misschien is het de lucht hercirculatie ja, ik rij altijd met mijn raam open omdat ik anders behoorlijk vermoeid raak tijdens afstanden langer dan 20 minuten rijden.
Maar iemand een idee wat te doen aan het raam mechanisme dat me raam de verkeerde kant op drukt??
Heeft Redbill geen tips?? hij heeft zijn GSI zo goed als compleet opnieuw opgebouwd maar vindt niets in zijn project topic waar ik mijn probleem in zie. ( zeer veel respect voor zijn project trouwens )
Hoe krijg ik mijn isolatie matjes weer droog dan?
Veel nieuwe vragen maar wil me auto toch echt langer houden zonder al te veel roest.
MVG Tyard
In het technisch archief staat meer info. Je kan hier toegang to krijgen als je lid of donateur wordt Meer informatie hier: http://www.astragsi.nl/index.php?page=8

Om de isolatiematten eruit te halen moeten de voorstoelen eruit, het middenconsole, binnendorpels en het voortapijt.

Als je voortapijt nat is zou ik beginnen om er een flinke stapel kranten in te leggen zodat deze het vocht kunnen opzuigen.

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn eerste GSI en heb het zo opgelost, niks eruit gesloopt en bodem is niet rot. En een origineel schuifdak is echt niet ellendig hoor :wink:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door Bart(astra) »

je hebt geluk want de komende dagen wordt het lekker warm.

Dus de raampje lekker open en in de zon zetten.


Parafaan die niet goed zit kan je hier opzoeken met zoekfunctie.


Raam kan gewoon een kwestie van afstellen zijn, alleen zal je als jet het zelf wilt oplossen, sowieso het deurpaneel eraf moeten halen.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door oenatje »

waterkeerplaat goed zitten? zit in de buurt van je parafaan

of bedoelen jullie dat guys?
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door Jerremy »

Idd wordt mooi weer komende dagen. Zoals ma Floder zou zeggen, 'zet 'm maar in de zon, dan kennie drogen'.

Ennhuh, over die optie's, prima hoor... ieder z'n meug, maar zou er geen zonder willen.
Met 't mooi weer geniet ik 's ochtend bij het eerste zon licht en het krieken van de dag van me ellendige sunroof, en als het te later op de dag te warm wordt, sluit ik deze, en zet ik m'n zuipende airco aan :mrgreen: :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:waterkeerplaat goed zitten? zit in de buurt van je parafaan

of bedoelen jullie dat guys?
Ja :mrgreen:

Maar jouw benaming klopt :oops:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door oenatje »

samen komen we er wel aan uit :worship:
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

Goed dan ga ik er morgen mee beginnen, heb ook even in de kofferbak gekeken naar vocht en ja hoor!
linker achterlichtrubber sloot niet weer af dus lekker natte bende.
gelijk achterlichten d"ruit schoongemaakt en rubbers ingespoten met vaseline.
hopen dat ie daar nu droog blijft, ik denk dat ik ga sparen voor een complete set rubbers, dus alleen de deur, raam, achterklep, tank klep en dergelijke.
Over tank klep gesproken, iemand nog een tankkleppie in de kleur Y457 liggen?? sluiting was al broos en knapte nu echt definitief af, wordt dus rijden met de deuren op slot anders vliegt ie misschien weg tijdens t rijden.
MVG Tyard
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

nog even meer topics over lekkage bekeken, volgens jullie kan bij een astra f ook lekkage zijn bij het dak.
Ik denk hoop het nou niet, dus ik de linker A stijl even losschroeven om even onder het hemeltje te voelen of 'ie daar ook vochtig is.
Nou wat denk je &*!>$?/}$&*^$ ******domme JAHOOR!! lekker verschimmeld uit het zicht.
Dus ook DAAR heb ik last van lekkage.
Nu begin ik te twijfelen aan de verkoper.
Advertentie tekst.

Aangeboden:
Opel Astra 1.8 GSI 16V E2 1994 Rood




Prijs:
€ 2.100,00




Omschrijving:
U VINDT NERGENS EEN GSI IN DEZE STAAT VAN ONDERHOUD VOOR DEZE PRIJS.
Deze hobbyauto auto gaat zo snel alweer weg omdat ik een gezinsauto moet kopen.
Supermooie opel astra gsi 16v te koop Origineel Nederlandse auto in bijna originele staat.
Kleur rood is heel mooi omdat hij door vorige eigenaar ooit is overgespoten.
Dus geen vale/doffe delen!!
Auto heeft de volgende opties:
- Centrale deurvergrendeling middels GT autoalarm/afstandsbediening
- Electrische ramen. Sluiten automatisch bij op slot doen portieren
- sportstoelen. ( bestuurdersstoel heeft instapschade maar ik lever er goede bekleding bij in zelfde print zonder gaten)
- Middenarmsteun voor
- ABS
- Airbag
- Boordcomputer (verbruik,gem. vebruik,aktieradius,buitentemp. en stopwatch)
- Xenon verlichting
- 17inch opel tigra twintop velgen(zeer mooi, zie foto).Velgen en banden t.w.v. 1700 euro
- VDO dayton radio/navigatie systeem. JBL speaker in kast in kofferbak met versterker
- Verwarmde en electrische buitenspiegels
- Sport open air filter (geweldig mooi geluid!)
- Originele boekje aanwezig en tot ongeveer 168000km afgestempeld.( vorige eigenaar werkte bij opel en deed alles zelf zonder bonnen)
- APK tot half mei 2011 etc. etc.

Veel reeds vernieuwd waaronder:
- schijven/blokken achter
- distributieriem ( 187000 km)
- wiellagers voor en 1 wiellager achter
- boordcomputer
- sporteinddemper en middendemper
- koppelingsplaten etc. etc.

Een ZEER mooie auto in erg goede staat voor de leeftijd.
Enige minder mooie is de stoel maar krijg je nieuwe bekleding voor.
Remschijven voor zijn aan vervanging toe.

Dit is een echte liefhebbers auto en kan nog vele jaren mee.
Doe geen onzinbiedingen want een liefhebber weet de auto op waarde te schatten.
HOEFT NIET WEG!!
eventueel ruilen mogelijk voor in goede staat verkerende(1993 t/m 1996) bmw 3 serie 6 cyl.
liefst met airco(mag ook cabrio met hardtop).
P.S. ALS JE EEN BIEDING DOET,REAGEER IK ALTIJD TERUG.
NEEM DAN OOK DE MOEITE OM ER IETS MEE TE DOEN ANDERS HOEF JE OOK NIET TE BIEDEN!!!

Kon inderdaad jaren mee, als plantenbak in de voortuin!

Volgende week krijg ik mijn loon weer binnen dus kan iemand mij een autosloop aanraden? liefst binnen 75KM van Heerenveen, zoek wel een F sport en neem de hele bekleding mee en de koffermat + zijpanelen, en als we er toch zijn ook even een hoedenplank en koplamp stelmotoren.
MVG Tyard
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

Als de dakhemel ook vervangt dan loont het wel als deze eruit is te kijken waar hij eventueel lekt (raamrubbers, etc).

Je kan beter alles gelijk goed aanpakken dan.

Ik zou dat openluchtfilter overigens wel vervangen voor een origineel filterhuis. Meningen zijn hierover verdeeld maar naar mijn idee is de motor beter af met een origineel filterhuis.
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

The Undertaker schreef:Ik zou dat openluchtfilter overigens wel vervangen voor een origineel filterhuis. Meningen zijn hierover verdeeld maar naar mijn idee is de motor beter af met een origineel filterhuis.
Beste meneer Undertaker (ondernemer ?? ) het openlucht filter licht al maanden als in-de-weg-liggende-troep op mijn werkbank.
Er zit al lang een K&N inlegfilter in de originele filterbak.
Ik werd helemaal gek van dat kabaal boven de 2500 toeren, en de boordcomputer ( zag em nooit onder de 8L/100KM )
Tuurlijk controleer in A-la minute waar de auto lekt als de hemel is vervangen, dacht zelf aan de rails voor t imperiaal.
Enig idee welke sloop een groot scala aan astra F heeft staan? :opel:
Kan ik gelijk kijken voor een digi teller van een senator B, hoe wordt ik een clublid dan? had al wat gekeken op de site maar 100% duidelijk is het niet :(
MVG Tyard
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

Stuur voor je lidmaatschap Syl-Astra even een PB :wink:

met een sloperij bij jou in de buurt kan ik je niet helpen
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

Heb Syl-Astra een PB gezonden dus we wachten op antwoord.
Verders bedankt voor alle tips en het vermaak verzorgd door niemand minder dan Jerremy :lol: met je sunroof + airco, offtopic zijn die ook gezamenlijk geleverd? ontopic
MVG Tyard ( rijdend aquarium )
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door The Undertaker »

Er zijn inderdaad Astra's (ook GSI's) geleverd met zowel een schuifdak en airco :wink:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door oenatje »

mijn station heeft dat ook
blokfluit
forum-gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 mar 2011 21:42
Locatie: Heerenveen

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door blokfluit »

Oke, heel apart.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: Zeiknatte vloer!! + Raam rechts sluit scheef??

Bericht door pluggie »

blokfluit schreef:Oke, heel apart.
Mijn astra eind 93 is ook sunroof + airco. Nick had dat ook. Zijn eerste. Mart ook volgens mij.

Vorig jaar ging plots ergens een gekke ventilator loeien in de zomer, nooit geweten, dat daar dan weer aparte ventilator voor zit.
Mooiste is dat dan nog werkt. De rest allang niet meer. En dat na 9 jaar ofzo plots een of andere weggestopte fan begint te loeien.
Uiteindelijk stuk eronderuit gehaald (gezaagt), liep vast op drempel. Omgeslagen...

En Oena, rofl, geweldig. Werkttie ook ? Zit RV dan extra fan en kleine condensor dinges.

Zeg ik al vanaf 1, denk dat totale strondoriginele bak is.
Plaats reactie