Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Hey guys,
misschien moet ik bij een opc forum zijn maar dat betwijfel ik.
De laatste tijd als ik stilsta voor een stoplicht en ik geef gas komt er blauwe rook uit mn uitlaat.
Dit duurt dan 2 sec wel aardig wat rook maar is dan gelijk weer weg en het gebeurt alleen als de motor draait en stilstaat.
Rijdend heb ik er echter geen last van of als ik heeel rustig optrek. Het is alleen als ik echt 30 sec of langer stil sta.
Hij rijd wel gewoon goed ik merk helemaal geen verschil ook niet in prestatie/vermogen. Nou hoor ik dat het verschillende dingen kunnen zijn en dat blauwe rook met je olie te maken heeft.
Ik wil graag weten wat jullie ervan denken en wat het beste is wat ik moet/kan doen.
Thanks.
misschien moet ik bij een opc forum zijn maar dat betwijfel ik.
De laatste tijd als ik stilsta voor een stoplicht en ik geef gas komt er blauwe rook uit mn uitlaat.
Dit duurt dan 2 sec wel aardig wat rook maar is dan gelijk weer weg en het gebeurt alleen als de motor draait en stilstaat.
Rijdend heb ik er echter geen last van of als ik heeel rustig optrek. Het is alleen als ik echt 30 sec of langer stil sta.
Hij rijd wel gewoon goed ik merk helemaal geen verschil ook niet in prestatie/vermogen. Nou hoor ik dat het verschillende dingen kunnen zijn en dat blauwe rook met je olie te maken heeft.
Ik wil graag weten wat jullie ervan denken en wat het beste is wat ik moet/kan doen.
Thanks.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Verbruikt hij olie?
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
lijkt mij op versleten klepsteelrubbers.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Turbo of geen turbo?
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Ja turbo, Z20LEH. En nee hij verbruikt niet meer olie dan voor het probleem.
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Gezien de leeftijd zal het wel geen klepsteelrubbers zijn.
Wat je kan doen is de turboslangen eens losmaken en kijken of er olie inzit.
Zoja, dan is de turbo slecht.
Wat je kan doen is de turboslangen eens losmaken en kijken of er olie inzit.
Zoja, dan is de turbo slecht.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Voor zover ik weet van de Z20LEH is dat de turbo's inderdaad na verloop van tijd slechter worden.
In Engeland claimde Courtenay sport volgens mij dat er via een bepaalde bout met oliekanaal teveel olie de turbo in kan komen
waardoor de oliedruk in sommige gebieden van de turbo te groot werd waardoor die problemen ontstaan.
Hiervoor bieden hen een bout aan met een kleinere doorlaat waardoor de oliedruk in de turbo een stuk beter is.
Je kunt met een kleine aanpassing ook de turbo monteren van de 2.0 turbo van de Astra H OPC en die schijnt dit probleem totaal niet meer te hebben
en is zelfs goedkoper in de aanschaf als de turbo van de Z20LEH.
Op het OPC forum kun je hier vooral veel over lezen aangezien meerdere daar bekend zijn met dit probleem o.a.
In Engeland claimde Courtenay sport volgens mij dat er via een bepaalde bout met oliekanaal teveel olie de turbo in kan komen
waardoor de oliedruk in sommige gebieden van de turbo te groot werd waardoor die problemen ontstaan.
Hiervoor bieden hen een bout aan met een kleinere doorlaat waardoor de oliedruk in de turbo een stuk beter is.
Je kunt met een kleine aanpassing ook de turbo monteren van de 2.0 turbo van de Astra H OPC en die schijnt dit probleem totaal niet meer te hebben
en is zelfs goedkoper in de aanschaf als de turbo van de Z20LEH.
Op het OPC forum kun je hier vooral veel over lezen aangezien meerdere daar bekend zijn met dit probleem o.a.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Hey.Astrid_fahrer schreef:Voor zover ik weet van de Z20LEH is dat de turbo's inderdaad na verloop van tijd slechter worden.
In Engeland claimde Courtenay sport volgens mij dat er via een bepaalde bout met oliekanaal teveel olie de turbo in kan komen
waardoor de oliedruk in sommige gebieden van de turbo te groot werd waardoor die problemen ontstaan.
Hiervoor bieden hen een bout aan met een kleinere doorlaat waardoor de oliedruk in de turbo een stuk beter is.
Je kunt met een kleine aanpassing ook de turbo monteren van de 2.0 turbo van de Astra H OPC en die schijnt dit probleem totaal niet meer te hebben
en is zelfs goedkoper in de aanschaf als de turbo van de Z20LEH.
Op het OPC forum kun je hier vooral veel over lezen aangezien meerdere daar bekend zijn met dit probleem o.a.
Dat is de Z20LET die jij bedoelt maar die is vervangen door de Z20LEH. de Z20LEH is de turbo van de Astra H OPC en die heb ik erin zitten.
vermogen is nog prima en er is ongeveer 18.000 km mee gereden en de Z20LEH zou ongeveer 200.000 km mee kunnen (zeggen ze).
Maar misschien klopt het wel dat er teveel olie in de turbo komt. Het kan ook zijn dat de klepseals zijn uitgehard/verbrand.
hmmz
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Dus trek eerst je buizen en slangen eens los op zoek nar olie. Dan weet je meer.
En dat ze 2 ton mee gaan. Dat kun je over een turbo nooit zeggen.
Das typisch een onderdeel met een onvoorspelbare levensduur.
Ik heb ze al kapot gezien met 30K op de klok.
En dat ze 2 ton mee gaan. Dat kun je over een turbo nooit zeggen.
Das typisch een onderdeel met een onvoorspelbare levensduur.
Ik heb ze al kapot gezien met 30K op de klok.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Ja, daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ga eens even kijken ja...
Opel Astra OPC Z20LEH
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
"Automobiles are not ferocious... it is man who is to be feared " Robbins B. Stoecke
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Owh ja inderdaad ik had even de codes door elkaar gehaald ik bedoelde inderdaad de Z20LETjazzgsi schreef: Dat is de Z20LET die jij bedoelt maar die is vervangen door de Z20LEH. de Z20LEH is de turbo van de Astra H OPC en die heb ik erin zitten.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Waren dat dan echt zo'n slechte motoren ?
Die G astra's met 160pk hoorde je ook altijd van dat stuk ging ofzo ?
Die G astra's met 160pk hoorde je ook altijd van dat stuk ging ofzo ?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Dat is de X20XER, een X20XEV met C20XE zuigers, andere drijfstangen, krukas en dan vergeet ik waarschijnlijk nog wat. Dat waren atmosferische motoren, geen turbo's.pluggie schreef:Waren dat dan echt zo'n slechte motoren ?
Die G astra's met 160pk hoorde je ook altijd van dat stuk ging ofzo ?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Zijn dezelfde motoren als die turbo's
Daarom hou ik er ook niet zo van
Daarom hou ik er ook niet zo van
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
En zo leer je iedere dag weer wat bijLaagvlieger schreef:Zijn dezelfde motoren als die turbo's
Daarom hou ik er ook niet zo van
Zijn de X20XE motoren en alles wat in die reeks valt dan zo slecht?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Niet slecht. Wel verouderd.
In voor een Astra H enzo waar ze nog steeds inzitten is het gewoon te oud.
Ze vallen beetje buiten de boot met de onderhoudsintervallen enzo.
Ook smeren ze vaak met olie via kleppendekselpakkings wat de nieuwere generatie motoren niet meer doen.
Is vooral een puntje kwaliteitsbeleving vind ik.
In voor een Astra H enzo waar ze nog steeds inzitten is het gewoon te oud.
Ze vallen beetje buiten de boot met de onderhoudsintervallen enzo.
Ook smeren ze vaak met olie via kleppendekselpakkings wat de nieuwere generatie motoren niet meer doen.
Is vooral een puntje kwaliteitsbeleving vind ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
OK, dat van die kleppendeksel dat ken ik, zeker als je pakking ver heen is
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
En bijna standaard bij de Z20LET en zijn broertjes.
Dat terugslagklepje dat naast het gasklephuis zit. Zijn bijna altijd verteerd en vallen uit elkaar
Dat terugslagklepje dat naast het gasklephuis zit. Zijn bijna altijd verteerd en vallen uit elkaar
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Zit ook te overwegen om er een catchtank tussen te zetten maar moet nog uitzoeken hoe en wat.Laagvlieger schreef:En bijna standaard bij de Z20LET en zijn broertjes.
Dat terugslagklepje dat naast het gasklephuis zit. Zijn bijna altijd verteerd en vallen uit elkaar
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Opzich vindt ik mijn X20XER niet zo slecht alleen zo'n beest als een C20XE is het zeker niet helaas
en het vermogen zit bij mij echt pas bovenin eigenlijk
Verder qua onderhoud etc mag ik nog afkloppen dat ie t nog steeds prima doet en geen rare dingen vertoont
en het vermogen zit bij mij echt pas bovenin eigenlijk
Verder qua onderhoud etc mag ik nog afkloppen dat ie t nog steeds prima doet en geen rare dingen vertoont
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
nou ik vindt de c20xe ook nie echt een beest ik heb nu die c20xe in mn cabrio en k kan nou nie echt zeggen dat ik hem super snel vindt..... hij is wel behoorlijk wat sneller dan toen met c20ne
maar het scheelt misschien als je een c20let gewend bent dan lijken ander motors misschien wat langzamer
maar de cabrio weegt standaard al 1120 geloof ik
dus misschien dat dat nu ongeveer 1150 is en dan een poepie orginele c20xe erin...
btw iemand mooie full options cabrio met c20xe kopuh
maar het scheelt misschien als je een c20let gewend bent dan lijken ander motors misschien wat langzamer
maar de cabrio weegt standaard al 1120 geloof ik
dus misschien dat dat nu ongeveer 1150 is en dan een poepie orginele c20xe erin...
btw iemand mooie full options cabrio met c20xe kopuh
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
gsipiloot schreef:nou ik vindt de c20xe ook nie echt een beest ik heb nu die c20xe in mn cabrio en k kan nou nie echt zeggen dat ik hem super snel vindt..... hij is wel behoorlijk wat sneller dan toen met c20ne
maar het scheelt misschien als je een c20let gewend bent dan lijken ander motors misschien wat langzamer
maar de cabrio weegt standaard al 1120 geloof ik
dus misschien dat dat nu ongeveer 1150 is en dan een poepie orginele c20xe erin...
btw iemand mooie full options cabrio met c20xe kopuh
kost da?
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
heeft ie BC?gsipiloot schreef:
btw iemand mooie full options cabrio met c20xe kopuh
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Vraagjeeee... blauwe rook na stilstaan
Aan de foto te zien niet.oenatje schreef:heeft ie BC?gsipiloot schreef:
btw iemand mooie full options cabrio met c20xe kopuh