Pagina 1 van 2

grotere hrc + rembekrachtiger. Nieuwe vraag!

Geplaatst: 04 jan 2011 16:47
door GSI Racer
Wat ik me af vroeg:

iedereen met een Turbo of V6 in zijn Astra zet er grotere remmen op.
maar zou een grotere hoofdremcilinder ook passen? van bijv. een Omega o.i.d
dit omdat er dan veel meer druk opgebouwd kan worden en meer vloeistof verplaatsing.

Collega van mij begon daar in eerste instantie over.
Ik heb er geen idee van.
iemand van jullie wel??

en nog een vraagje:

een F25 of F28 6 bak op een GSi C20XE, heeft dat enige voordelen.
dus hogere top o.i.d?
maar hoe zal het dan zitten met de rest van de versnellingen?
schieten de 1 2 3 4 een beetje op dan? of zijn die verschrikkelijk lang?

misschien leuk voor de toekomst als het gaat :wink:

Re: grotere hoofdremcilinder

Geplaatst: 04 jan 2011 16:54
door The Undertaker
http://www.astrakadett.de/forum/viewtop ... 06#p203477 overigens een erg mooi restauratie project :worship:
Ich hab mir nochmal Gedanken zwecks der Bremse gemacht... :gruebel: :)

Dafür habe ich mir ein Tandem-Bremskraftverstärker vom Vectra B X25XE besorgt - dieser hat 2 Vakuumkammern und deshalb einen höheren Verstärkungsfaktor als der originale Astra BKV. Serienmäßig fahren alle Astra GSI einen 9" Bremskraftverstärker. Der neue Tandem-BKV hat nur 8" aber 2 Kammern. Er ist vom Durchmesser also etwas kleiner, aber dafür tiefer. Der Hauptbremszylinder ist wie beim Calibra Turbo/V6 ein 23,81 mm Exemplar. Hier allerdings aus Aluminium statt aus Guss. Der Vectra B BKV hat auch den Vorteil das die Betätigungsstange nicht geändert werden muß !!! Verstärkungsfaktor: der originale Astra BKV hat i=3,9 (so wenig wie Corsa B), der hier genannte vom Vectra B i=4,5. Der Astra H hat zum Vergleich i=5,0.

hier mal ein Bild zum Vergleich:
Afbeelding

Hoffe damit Bremsentechnisch fertig zu sein und die optimalste Lösung für den Astra gefunden zu haben (natürlich mit original Opelteilen)
jetzt wird noch alles schick gemacht... :mrgreen:

Bin auf eure Meinungen gespannt!
LG Thomas
en gelijk deze mee bestellen: (komen van een Astra G OPC)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 17:34
door GSI Racer
:shock:
die kerel is echt gruwelijk goed bezig geweest!
meer kan ik niet zeggen. :wink:

hoe zit dat nu precies met die hoofdremcilinder dan?
ik kan wel een woordje Duits, maar lezen is wat minder.
Als ik het goed begrijp kan ik gewoon een Vectra V6 hoofdremcilinder pakken en deze op mijn bestaande bekrachtiger schroeven?

en die dingen van die Astra OPC zijn draagarm verstevigingen neem ik aan?
wel leuk om die eens te monteren :wink:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 17:47
door Trompie
GSI Racer schreef: en die dingen van die Astra OPC zijn draagarm verstevigingen neem ik aan?
wel leuk om die eens te monteren :wink:
Remkoeling? :mrgreen:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 18:20
door GSI Racer
ag, inderdaad.
haha ik ben ook een klotskop :mrgreen:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 18:46
door The Undertaker
GSI Racer schreef::shock:
die kerel is echt gruwelijk goed bezig geweest!
meer kan ik niet zeggen. :wink:

hoe zit dat nu precies met die hoofdremcilinder dan?
ik kan wel een woordje Duits, maar lezen is wat minder.
Als ik het goed begrijp kan ik gewoon een Vectra V6 hoofdremcilinder pakken en deze op mijn bestaande bekrachtiger schroeven?

en die dingen van die Astra OPC zijn draagarm verstevigingen neem ik aan?
wel leuk om die eens te monteren :wink:
Google vertaling :mrgreen:
Maar ik heb een tandem rembekrachtiger door de betrokken Vectra B X25XE - deze heeft 2 vacuümkamers en dus een hogere winst dan de originele Astra BKV. Standard rijden elke Astra GSI een 9 "booster. De nieuwe tandem-BKV heeft slechts 8" maar 2 kamers. Hij is de diameter die iets kleiner is, maar het dieper. De hoofdremcilinder is net als een Calibra Turbo/V6 23,81 mm exemplaar. Hier echter, gemaakt van aluminium in plaats van stemmen. De Vectra B BKV heeft ook het voordeel dat de stuurstang niet hoeft te worden veranderd! Versterkingsfactor: de originele Astra BKV i = 3,9 (zo weinig Corsa B), hier genoemd de Vectra B i = 4,5. De Astra heeft H i = 5,0 voor de vergelijking.
Hij heeft zowel de hoofdremcilinder als de rembekrachtiger van een Vectra V6 gepakt.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 19:01
door GSI Racer
thanks!

maar zou de orginele bekrachtiger ook kunnen?
:roll:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 19:17
door The Undertaker
GSI Racer schreef:thanks!

maar zou de orginele bekrachtiger ook kunnen?
:roll:
Marcel, Pascal, Bart, Trompie, Raymond, die rijden/reden volgens mij allen met de originele rond. Fred en gsipiloot hebben hem ook niet veranderd volgens mij.

Sorry mannen maar ik ken nog niet alle namen :lol:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 20:09
door GSI Racer
volgens mij rijden hun indd. allemaal nog orgineel.
ik ga zowiezo eerst de remmen aanpassen, denk dat ik dan al blij genoeg ben :wink:

maar vroeg me gewoon af of het ging.
ja dus 8)

nu nog een antwoord op die 6 bak aan een C20XE...

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 20:13
door prs
die 6bak heeft weinig nut imho :wink:
je hebt dan ook weer een andere koppelingsplaat nodig :wink:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 20:17
door Theo Gsi
dan moet je toch een beetje met het vermogen rijden van 200+ pk's en wat meer nm's
vooral de nm zorgen dat je 6bak tot ze kracht komt
Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 20:44
door pascal1109
Theo Gsi schreef:Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Dat valt denk reuze mee.
Veel meer (roterende) massa.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 20:53
door Theo Gsi
pascal1109 schreef:
Theo Gsi schreef:Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Dat valt denk reuze mee.
Veel meer (roterende) massa.
Lager kwa toeren alleen als je op cc rijd en niet flink hoeft te versnellen denk ik toch echt dat het wel nut heeft.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:06
door The Undertaker
Theo Gsi schreef:
pascal1109 schreef:
Theo Gsi schreef:Maar goed voor de brandstof besparing zou het wel een goed ding kunnen zijn.
Dat valt denk reuze mee.
Veel meer (roterende) massa.
Lager kwa toeren alleen als je op cc rijd en niet flink hoeft te versnellen denk ik toch echt dat het wel nut heeft.
Een daarom neem je een C20XE met een F28 bak, om lekker laag in de toeren op cc te kunnen rijden, en niet flink versnellen :shutup:

Dan kan je beter een Corsa kopen :mrgreen:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:09
door Theo Gsi
Tja waarom altijd hoge toeren rijden? Kijk ik weet wel dat een gsi is om lekker sportief te rijden maar waarom wil je dan een 6bak?

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:11
door pascal1109
Enige reden is harder te gaan. Wil je op lage toeren, kan je beter 100 of 110 gaan rijden dan een F28 monteren.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:11
door The Undertaker
Theo Gsi schreef:Tja waarom altijd hoge toeren rijden? Kijk ik weet wel dat een gsi is om lekker sportief te rijden maar waarom wil je dan een 6bak?
Ik rij ook niet altijd hoog in de toeren, zelden eigenlijk (komt ook meer door de files :shutup: ). Denk dat het er meer om ging of de f28 korter schakelde en een hogere top zou leveren.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:13
door GSI Racer
dus voor mij zeker een afrader :lol:

dan maar lekker in de 5 bak blijven roeren he :wink:

dank voor de info.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:14
door KevTech
Voor kort schakelen word volgens mij in de cross de f16 bak met aanpassing gebruikt.
Denk alleen dat je top gelijk een stuk minder is.

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:15
door pascal1109
Hier nog meer info, want zoals ik al zei, is al vaker voorbij gekomen ;)

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 21:26
door GSI Racer
thanks Pascal.
dikke afrader dus

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 04 jan 2011 22:01
door Bart(astra)
Voor degene die een hoofdremcilinder met rembekrachtiger van een vectra b v6 zoekt, die heb ik nog liggen ! :wink:

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 05 jan 2011 18:13
door GSI Racer
zou je dat verschil goed gaan merken Bart?

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 05 jan 2011 18:15
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:zou je dat verschil goed gaan merken Bart?
Lijkt me wel, maar ik weet niet of het een groot karwei is om het passend te krijgen

Re: 2 vraagjes over upgrade mogelijkheden

Geplaatst: 05 jan 2011 18:17
door GSI Racer
als ik die Duitse kerel wat dat ingebouwd heeft moet geloven zou dat zo moeten passen????

http://www.astrakadett.de/forum/viewtop ... 06#p203477