Pagina 1 van 1

Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 19 nov 2010 22:56
door Laagvlieger
Krijn belde me vandeweek!
Hij zag op tv in een flits de motorruimte van een Chevrolet Cruze WTCC!
Daar ligt nog steeds de C20XE in!!!!!! Anno 2010!!!!!!
Er is helaas erg weinig info over te vinden.
Ik ben erg benieuwd naar specs van deze versie!
Info verzamelen! :mrgreen:
Wat maakt deze motor zo uniek dat ze hem, nog steeds gebruiken?

Hier wat foto's/video's:

Afbeelding

http://www.lincah.com/2009-chevrolet-cruze-wtcc



Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 19 nov 2010 22:59
door The Undertaker
Absoluut geen lelijke auto zo'n Chevrolet Cruze! Wel cool dat de C20XE nog up-to-date is hedendaags :worship:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 19 nov 2010 23:20
door Bart(astra)
Goed man !

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 01:06
door oenatje
dat is vet zeg

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 01:14
door GSI Racer
Ik was laatst een WTTC wedstijd aan het kijken met mijn pa.
hij wilde maar niet geloven dat er een C20XE en die Chevy's lag.

Die motoren zitten dacht ik rond de 230pk als ik me niet vergis.
die BMW's 320si van het WTTC zitten ook rond dit vermogen dacht ik.
zo zie je maar weer: je hebt geen 500pk nodig om hard te gaan :mrgreen:
goeie remmen en plakken aan de weg is beter :wink: :worship:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 01:15
door oenatje
idd hebben ze rond de 230 pk. niet normaal, echt vet vind ik dit :worship:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 01:17
door GSI Racer
lang leve de C20XE :wink:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 11:49
door RedBill
Zou die z'n 25e verjaardag (in productie) halen? Dat is in 2012.

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 15:48
door Laagvlieger
Ik hoop het!

Maar wat is het dat dit blok beter maakt dan bv een huidige 2 liter van GM?

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 22:43
door gsipiloot
omdat ze tegenwoordig die ecotec rommel hebben

en dat een c20xe nog van t tijdperk van de goede motors is :worship:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 20 nov 2010 23:58
door Laagvlieger
2 liter Ecotecs hebben hetzelfde onderblok als een C20XE. Dus dat is het niet!

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 22 nov 2010 21:35
door Roy 2.0 16v
ja heel raar is dat, je zou denken, pak een nieuwere motor en tune die helemaal op, zal ook makkelijker zijn
een nieuwere motor met standaard al veel pk en turbo waarmee je bij wijze van spreken met 3 schroefjes aandraaien en een schoon luchtfilter ook al 230 pk heeft

misschien contractredenen ? of ze hadden nog een container van deze motoren

of zal de c20xe nou echt zo OER en OER sterk zijn dat er nog steeds voor wordt gekozen
en zijn alle nieuwere motoren maar storingsgevoelige slecht tunebare rommel..

Vaag allemaal, des te leuker voor ons!

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 22 nov 2010 21:45
door gsipiloot
Roy 2.0 16v schreef: of zal de c20xe nou echt zo OER en OER sterk zijn dat er nog steeds voor wordt gekozen
en zijn alle nieuwere motoren maar storingsgevoelige slecht tunebare rommel..

juist jij snapt hm! :mrgreen:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 23 nov 2010 08:06
door oenatje
c20xe rules bigtime :worship:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 23 nov 2010 18:45
door pascal1109
20 jaar na dato in een test door een ZA autoblaadje:

Afbeelding

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 23 nov 2010 18:51
door Bart(astra)
Die goeie ouwe blokjes zonder milieu gezeik ! :worship:

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 23 nov 2010 20:18
door Laagvlieger
heerlijk!!!

Leuk blaadje ook!! C20XE op Nr.1!!!

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 23 nov 2010 21:09
door gsipiloot
heb je niet meer info van dat blaadje?

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 04 dec 2010 14:49
door The Undertaker
De Cruze doet het goed in het WTCC 8)

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 04 dec 2010 19:19
door pluggie
1e race Macau, Makau, hoe spel je dat, 1 en 2 voor C20XE.

Leg dat maar eens uit.

Ik denk persoonlijk, dat fabrikanten erin zitten normaal gesproken voor vooruitgang.
kWeet regels niet van WTCC zal een limitatie Pks inzitten.
Wat we ook weten is dat vanaf Groep B, er limitaties aan vermogen zijn ingesteld.
En dat het feitelijk om wegligging (en regels) gaat.

kWeet de regels niet van WTCC, maar 1 ding is zeker, tgaat vooral om onderstel anno 2010. En imago mbt Chevrolet.
Denk niet dat Chevrolet erin zit als BMW qua ontwikkeling of bv VAG met zijn Seats om TDI te promoten, denk dat alles in onderstel en wegligging gaat.

Als je ziet hoe breed die Cruzes zijn qua kasten.

Maargoed je zou niet verwachten dat daar een C20XE in zit.

Toch wordt er 230 pk uit een C20XE gehaald. Betrouwbaar, zonder de regels. Denk dat Chevrolet officieel, GM dus, denkt, boeien.
En dat ze dus een oud blok pakken.

Ter vergelijk: De Groep A Astra 'als in superastra' rijden met meer pk zonder ondersteuning en een dergelijk tonnen/miljoenen budget.

Denk dat daar de grap zit, zal limitatie Pks zitten. En tgaat om ontwikkeling rest van onderstel.
Als je die auto's ziet allemaal, sjaaa, mijn wielen staan ook scheef in de kast, ja.

Maar je ziet mega camber op de wielen, je ziet ook als onze Nederlandse vriend zijn hele Seat, echt van voren die eerste klapper:
Ding is echt helemaal krom, echt helemaal. Erna rijdttie hem weer plat.
Ze vervangen simpelweg een hele kant qua voortrein, en hopen blok te redden.
En tis niet eens dat die monteurs niet met hamers aan het slaan zijn, doen ze nl wel. Die meppen zich suf op een motorgedeelte.
Kon je goed zien vandaag.

20 monteurs erop, en in 20 minuten zit er weer een hele linkervoortrein op, en is het recht.
Enige wat je op TV ziet is dat blok nog heel is.

Blijft bizar. Maar 1 en 2, en 2e rit, 1e en 3e weer voor C20XE.

Tis 2010. Tis Bizar. Die W staat voor "World".

Re: Chevrolet Cruze WTCC

Geplaatst: 27 sep 2017 14:04
door pluggie
Ik had nog wat gevonden na al die jaren op een Zuid Afrikaanse forum.

De wereldkampioen, Chevrolet Cruze WTCC C20XE Engine
Engine Configuration I
Cylinders 4
Engine 2.0L Ecotec 4-cylinder
Aspiration/Induction Normal
Displacement 1998 cc | 121.9 cu in. | 2.0 L.
Valves 16 valves.
4 valves per cylinder.
Valvetrain DOHC
Horsepower 285 HP (209.76 KW) @
8400 RPM Torque 145 Ft-Lbs (197 NM) @ 5800
RPM
HP to Weight Ratio 8.9 LB / HP
HP / Liter 142.6 BHP / Liter
Compression Ratio 11.0:1
Fuel Feed Fuel Injected Intake Manifold 64 mm throttle,
individual injection.

Veel pk, weinig koppel. Motoren waren Risse motorsport.

De wereld is klein :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding