Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Delax80 »

RedBill schreef: 06 mei 2024 20:49 Kijk eens aan, daar istie weer hoor!!! Met een GSi ook nog wel! Welkom terug!
En ja, zolang ik de hosting maar blijf betalen en af en toe een forum-update doe blijft het hier wel doorgaan :-)

Gaaf Marnix, dat je weer een GSi hebt gekocht. Ik ben erg benieuwd naar wat je na je opwelling om hem te kopen ermee gaat doen. Het moet toch kriebelen, als je er eentje koopt, toch!

Laat maar weten als je hulp nodig hebt.
Fantastisch dat je de site in de lucht houdt ! 😀

Keek al wel langer naar weer een GSI, maar om dan echt concreet naar eentje toe te rijden kwam er dan weer niet van. Terwijl ik wel paar andere hobby auto’s heb dus het autovirus heeft wel weer toegeslagen (na een flink aantal jaren weg geweest te zijn omdat je dagelijks met auto’s werkte)

Even vloeken in de kerk; omdat er toch wel paar grotere punten zijn schoot het ook weer door m’n hoofd om er een circuitauto van te maken. Heb met de vorige Astra altijd erg veel plezier gehad op de Nurburgring (Jaja na die ene keer Ring waaraan ik de naam Delax360 te danken had zijn er nog vele rondjes gemaakt 😬😁) en dan maakt het toch minder uit als een achteraf open dak dicht wordt gelast en een achterscherm wat minder netjes wordt gerepareerd. Als ik dan een nette blauwe of witte tegenkom kan ik die kopen voor de heb. Voor dagelijks vervoer gebruik ik dit toch niet meer.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door RedBill »

Klinkt redelijk hoor.

Overigens kun je voor een witte GSi het beste in Spanje of Portugal zoeken. Daar was dat zo'n beetje de standaard gekozen kleur, in verband met de zon.

En ow ja, 360 graden rondje op de Nürburgring kan ik over meepraten. :mrgreen:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Delax80 »

De auto vanavond eens goed van onderen bekeken en hij valt erg mee. Hij is wel een keer verkeerd opgekrikt, maar de dorpels zagen er nog best netjes uit. Qua roest is het linker achterscherm gewoon het ergste. Uiteraard is het een oude auto, maar er waren geen grote tegenvallers.

Zoals de monteur zei; de basis is net niet netjes genoeg om een super strakke Gsi van te maken, maar hij weer te goed om 'af te trappen' op het circuit. We gaan e e a maar eens goed overdenken. Wat ik wel weet is dat ik het virus weer goed te pakken heb :lol:

Bedankt voor de tip dat in Spanje en Portugal relatief veel witte Gsi's rijden! Op Ebay Kleinanzeigen kwam ik de volgende tegen. Een hoop geld, maar wel een prachtig ding hoor

https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 0-216-2532

De kameraad waar ik vanavond was heeft een loods vol oude Opels en vooral onderdelen. Mocht even snuffelen en vond nog een paar ongebruikte GSI achterlichten in doos.. Vond het een leuke vondst.

Zal morgen eens een paar foto's maken van de auto.

Vraagje; ik heb nu een open luchtfilter en wil graag weer het originele luchtfilterhuis erin hebben. Weet iemand hier het onderdeelnummer daarvan? Die maat had wel een paar Astra F filterbakken liggen, maar die hadden allemaal een extra aansluiting voor een of andere voorverwarming, en die schijnt de C20XE niet te hebben. De nummers van deze types waren 90351520 en 90528775.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Laagvlieger »

Hee Marnix. Ik hoorde het al van Robert :D Leuk!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Delax80 »

Bij deze paar foto’s.
Bijlagen
IMG_6929.jpeg
IMG_6929.jpeg (46.71 KiB) 239 keer bekeken
IMG_6928.jpeg
IMG_6928.jpeg (33.79 KiB) 239 keer bekeken
IMG_6927.jpeg
IMG_6927.jpeg (35.88 KiB) 239 keer bekeken
IMG_6926.jpeg
IMG_6926.jpeg (101.67 KiB) 239 keer bekeken
IMG_6925.jpeg
IMG_6925.jpeg (43.06 KiB) 239 keer bekeken
IMG_6924.jpeg
IMG_6924.jpeg (26.55 KiB) 239 keer bekeken
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door RedBill »

Precies wat je al schreef: kon slechter, kon beter.

Even laten bezinken en kijken welke van de twee kanten het op gaat vallen, het kwartje: opknappen of racen (of wellicht beide niet en een andere zoeken.)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door felix »

Is deze dan geen betere basis, een blauwe
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ope ... igineel-nl

Is de zwarte origineel een C20XE?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9303
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door RedBill »

Die zwarte is volgens mijn administratie origineel een C20NE. Ik heb nog een flink aantal foto's van deze wagen uit 2014 en 2015. Toen reed deze nog rond met Opel GSi Club stickers (let op: geen Astra GSi Club ;-) ).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Delax80 »

Ja klopt het is een c20ne op kenteken. Heb uiteraard een afspraak gemaakt bij de Rdw om de motorswap ook op kenteken te krijgen. 30mei kan ik ervoor naar Heerenveen.

Ben al lekker spullen aan het verzamelen om hem weer een beetje leuk en origineel te krijgen. Sideskits / ruitenwisserarm achter, originele luchtfilterbak.

Uiteraard nog even het nodige onderhoud doen aangezien ik niet weet wanneer (en wat voor) olie er is gebruikt. Ook direct alle filters en bougies. Heerlijk om er zo beetje mee te prutsen.
Plaats reactie