Pagina 1 van 1

motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 29 sep 2010 21:59
door Astra Roy
Voor een aantal weken geleden ging mijn motorverklikkerlicht branden tijdens het rijden, als ik de auto stop zet en uit doe , en dan weer aan is het lichtje uit.
Maar als ik weer ging rijden en ik trok vlink op met de auto ging hij weer branden

Ik heb het volgende gedaan : Ik heb de accu klemmen er een dik 2 uur afgehad en toen was het probleem verholpen , dit is 2 weken goed gegaan , tot gisteravond want nu ben ik weer terug bij af en het motorverklikkerlicht brand weer.

Wat kan ik Hier aan doen ? wat kan het zijn ?

Wat mij opvalt is dat de laatste tijd de auto naar benzine ruikt vooral als ik een half uur heb gereden en zet de auto dan uit , en rijd naar 20 minuten weer weg stinkt het binnen in de auto naar benzine en die lucht komt uit de kachel ventilator want die heb ik altijd op stand 1 staan.

En zodra ik de auto op contact zet en de kachel ventilator gaat aan komt er een benzine walm naar binnen, nu weet ik niet of dat temaken heeft met het motorverklikkerlicht.

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 29 sep 2010 22:11
door oenatje
uitlaten lezen. kan van alles zijn

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 29 sep 2010 22:11
door Bart(astra)
Als het storinglampje brandt of gebrand heeft, even de auto laten uitlezen bij de dealer

Benzine lucht kan zijn van poreuse benzineslangen in de motorruimte.
Check deze eens op (haar)scheurtjes

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 29 sep 2010 22:15
door pascal1109
En als je niet gelijk naar de dealer wil / kan, kun je voor een indicatie zelf ook even uitlezen met de paperclip methode ;)

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 29 sep 2010 22:29
door ries
hoogstwaarschijnlijk :idea:DASONDE

inderdaad even zelf uitlezen.







__________________________________________________________
:!: :!: :!: hou jij de inboedel maar..... ik neem de ASTRA :!: :!: :!:

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 29 sep 2010 23:42
door Roy 2.0 16v
benzinewalmen kan natuurlijk ook zijn dat die laatste 50 cm poreus is van je benzineleiding, onder je motorkap
vanaf schutbord naar blok. vele hebben die al moeten vervangen

motorlampje kan voor van alles gaan branden, slechte stekkers of kabeltje los, ergens veel valse lucht, corrosie of sensor stuk
maar daarvoor inderdaad even uitlezen voordat je op de gok dingen gaat doen.

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 30 sep 2010 19:11
door Astra Roy
OKe oke even uitlezen met een paperclip , ik heb het ooit iemand zien doen maar help me even opweg hoe dat ook alweer moest , en heeft iemand die code's ?

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 30 sep 2010 19:20
door oenatje
Afbeelding



auto op contact zetten

Bij deze uitleg kun je eventueel zelf foutcodes uitlezen van de volgende Astra GSi motortypes C20XE en de C20NE. Om de codes te kunnen uitleggen heb je enkel een paperclip nodig.

1. In je zekeringenkastje zit een grijze 10-pins connector..zoek deze op.
2. Zet het contact aan en start de motor.
3. Verbind de 2 aangeven stippen met elkaar d.m.v. een paperclip. (zie foto)


4. Nu kan je de foutcodes uitlezen d.m.v. het knipperen van het motorstoringslampje.
Een foutcode zoals 28 zou worden doorgegeven als 2 x snel knipperen gevolgd door een pauze en dan
8 x gevolgd weer door een pauze.
Wanneer je begint zal hij eerst code 12 aangeven en ook na het uitlezen geeft hij dit weer aan.

In het volgende overzicht kan je jou storingscode herkennen, toch is het beter om gelijk naar een Opel
dealer te gaan die kan je gelijk ook een oplossing voor de storing geven.
Uitlezen bij een dealer kost meestal vanaf een 10,- euro (verschilt per dealer)


12 - Fault download started
13 - Oxygen sensor open circuit
14 - Coolant Sensor- voltage low
15 - Coolant Senor - voltage high
16 - Knock Signal circuit
17 - Knock Signal circuit 2
18 - Knock control module (ECU)
19 - Incorrect RPM signal
21 - Throttle position sensor - voltage high
22 - Throttle position sensor - voltage low
25/29 - Injector 1-5 - voltage high (injector short)
31 - No RPM signal - Engine not running
32 - Fuel pump relay - volts high
38 - Oxygen circuit - Volt. low (weak)
39 - Oxygen circuit - Volt. high (rich)
48 - Battery Volt. Low
49 - Battery Volt. High
52 - Check engine light - voltage high
53 - Fuel pump relay - volt low
54 - Fuel pump relay - volt high
55 - ECU faulty
56 - Idle air control - voltage low
57 - Idle air control - voltage high
61/62 - Fuel vent valve volts low / high
71 - Air intake temperature - volt. high
73 - Air mass flow sensor - voltage low
74 - Air mass flow sensor - voltage high
75 - Torque Control - Voltage high
79 - Full load (limiter), volt. low
81/86 - Injector 1-6, voltage low
87 - A/C cut-off relay - voltage low
88 - A/C cut-off relay - voltage high
93 - MAP sensor volt. low
97 - Ignition / Injector cutoff volt. High

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 30 sep 2010 19:27
door Astra Roy
Bedank ik zal het proberen

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 01 okt 2010 17:50
door Astra Roy
Goed ik heb precies gedaan wat je zij , en hij geeft code 16 aan ( Knock Signal circuit )

en nu ?

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 01 okt 2010 17:51
door boerbeun
is er ook een c18xe lijstje?

das je klopsensor,

die zit bij mij onder de inlaat (c18xe) ik weet niet waar die zit bij een c20xe.
maar die sensor is volgens mij niet zo duur.

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 01 okt 2010 17:56
door pascal1109

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 01 okt 2010 18:22
door Bart(astra)
Je klopsensor zit in het midden aan de achterkant van je blok.

Het is een sensor die vast zit met 1 boutje er dwars doorheen.
Heel belangrijk is dat deze sensor met het juiste aanhaalmoment wordt vast gezet !! (ik dacht 20Nm)

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 04 okt 2010 16:51
door Roy GSI
Ik heb ook die foutcode. Ik merk het alleen als je met koude motor iets harder op moet trekken. Dan gaat mm lampje branden en houdt hij in. Na 1 -2 minuutjes is hij weer uit en merk je er niks meer van.

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 07 okt 2010 18:24
door Astra Roy
Probleem is opgelost , was inderdaad de klopsensor

bedankt voor de hulp

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 07 okt 2010 18:24
door Bart(astra)
Mooi zo !

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 07 okt 2010 20:00
door oenatje
kun je weer lekker cruisen

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 08 okt 2010 04:04
door Roy GSI
Is het lastig om even de klopsensor te vervangen? En is die sensor duur?

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 08 okt 2010 07:04
door Bart(astra)
Roy GSI schreef:Is het lastig om even de klopsensor te vervangen? En is die sensor duur?
Zit maar met 1 boutje in het midden achter op het blok, dus valt wel mee.
(moet wel van onder af)

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 18 nov 2010 13:55
door sens
mijn motor draait stationair onregelmatig, ik heb ook foutcode 16
denk je dat hij dan weer stationair loopt als ik die sensor vervang?

of heeft het sensor geen invloed op onreg stat.. ?

gr

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 18 nov 2010 18:47
door Haaye
Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 18 nov 2010 19:44
door Bart(astra)
haaye schreef:Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
of juist niet te makkelijk denken !

De klopsensor heeft gezorgd voor de foutcode, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij zelf stuk is :wink:

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 19 nov 2010 01:30
door sens
Bart(astra) schreef:
haaye schreef:Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
of juist niet te makkelijk denken !

De klopsensor heeft gezorgd voor de foutcode, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij zelf stuk is :wink:
ja en mijn vraag is nog onbeantwoord :(

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 19 nov 2010 07:14
door Bart(astra)
sens schreef:
Bart(astra) schreef:
haaye schreef:Niet te moeilijk denken. Als jij code 16 hebt, klopsensor vervangen. Of eventueel even schoonmaken...
of juist niet te makkelijk denken !

De klopsensor heeft gezorgd voor de foutcode, maar dat wil absoluut niet zeggen dat hij zelf stuk is :wink:
ja en mijn vraag is nog onbeantwoord :(
Ik denk niet dat je stationair er beter op wordt met het vervangen van de klopsensor

Re: motorverklikkerlicht brand !

Geplaatst: 19 nov 2010 19:47
door Haaye
Ik denk het wel.. Je kan vanalles gaan uithalen, maar als die klopsensor niet duur is zou ik die vervangen cq schoonmaken.

Maar dat moet je ook lekker zelf weten.