Pagina 1 van 6

Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 00:39
door Mad Driver
Hallo iedereen,

De corsa heb ik paar dagen geleden voor een hele mooie prijs kunnen wegdoen, hij was een toppertje, maar net niet goed genoeg blijkbaar.

Na wat rond te hebben gekeken heb ik een mooie (roestvrije) goed onderhouden gsi uit 93 gevonden. Het is een 8v.
Afgesproken is dat als de auto werkelijk in uitstekende staat is dat de prijs 2.250 zal bedragen. Dit vind ik zeker waard voor een mooie gsi!

Ik weet verder dat de 8v motoren iets goedkoper in onderhoud zijn en iets minder stukgaan enso. En ik weet ook dat hij meer benzine gebruikt dan de andere gsi motoren. Maar zijn er verder aandachtspunten die ik in acht moet nemen? Vrijdag staat de afspraak, kan niet wachten :shiny: de gsi sfeer komt weer terug, veel autos gereden, maar de gsi blijft bijzonder, vandaar dat ik terugkeer naar waar het alleaal begon :D

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 07:13
door Bart(astra)
c20ne is de beste motor die Opel ooit gebouwd heeft !

En minder zuinig ... ? kan het me niet voorstellen

Grappig dat het gsi-virus weer de kop opsteekt :mrgreen:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 07:21
door oenatje
voor 2250 moet het wel een hele goeie zijn. vandaag de dag zijn ze dat eigenlijk niet echt waard, alleen als de roestige delen al vervangen zijn. op een goeie manier.

heb je een link?

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 08:29
door Raymond-oud
vind die prijs voor een c20ne wel heel hoog
dan moet hij wel roest vrij zijn
doe eens een link waar die auto staat

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 13:34
door RedBill
Als die inderdaad helemaal roestvrij is is 2000 een acceptabele prijs.

Enige aandachtspunt van een C20NE is olieverbruik. In principe kunnen die blokken gemakkelijk 350.000 - 400.000 draaien.

Wanneer zuigerslijtage in een wat verdergevorderd stadium is wordt de motor wel gevoeliger voor warme inlaatlucht. Een open luchtfilter is geen goed idee bij de C20NE.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 13:45
door Trompie
ik zou zeggen! Zoek een C20XE! straks heb je de NE een tijdje en dat wil je toch richting de C20XE.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 16:34
door oenatje
ja idd, c20xe is een must :lol:

kijk rustig rond, koop niet de eerste de beste, vooral niet voor 2250

dat is een prijs van 4 - 5 jaar geleden

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 17:36
door Mad Driver
Nou het was een SUPER nette gsi, absoluut geen sprake van roest, en auto zou geen olie gebruiken, gewoon nieuwstaat eigenlijk. Dan vond ik dat geld wel waard, maar....de eigenaar heeft me vandaag afgebelt omdat hij het moeilijk vond om de auto weg te doen :(

Jammer, maar ik ga gewoon verder zoeken naar een nette gsi.
Heb er verder geen link van want de auto stond niet te koop, was er via via bij gekomen.

Thx voor de info, deze kank alsnog gebruiken.

Wat ik wel had met mijn c18xe was dat er ontzettend veel sensoren kapot gingen, heeft me fortuin gekost destijds :evil:
De c20xe is wat dat betreft ook gevoeliger dan een c20ne tog??

Als dat het geval is wil ik zeker gaan voor continuiteit ipv meeste prestatie. Ik wil lang genieten van mn volgende gsi, dus blijf objectief aub.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 17:38
door pascal1109
Dat is een vrij hoge prijs inderdaad. Kijk bijvoorbeeld is naar deze, die kost een stuk minder en lijkt ook netjes. Zeker de moeite waard om even te gaan kijken denk? De prijs is in ieder geval een stuk reeëler.

En de C20NE minder zuinig dan de rest? Dat denk ik niet hoor.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 17:50
door Raymond-oud
koop aub geen gsi meer

dan krijgen we ook geen zinloze topic over ik hoor dit of dat en zo
want jij vind in iedere auto een probleem :lurk:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 18:07
door Mad Driver
Haha wat grappig Pascal, zat net naar dezelfde advertentie te kijken en wilde die hier posten :P

Hey Raymond, niet zo negatief :twisted:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 18:20
door gsipiloot
mocht je blok kapot lopen dan heb ik nog wel een c20ne liggen met een kapotte waterpomp :mrgreen:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 18:42
door Laagvlieger
C20XE heeft nagenoeg dezelfde sensoren als de C20NE.
Dus geen Ecotec problemen gelukkig.

Pas op dat er geen wit spul in je uitlaat zit he!!! :mrgreen:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 19:00
door oenatje
Laagvlieger schreef:
Pas op dat er geen wit spul in je uitlaat zit he!!! :mrgreen:
:lol:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 19:32
door Mad Driver
Niet te geloven dat ik destijds daarin trapte marcel :lol:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 19:45
door Mad Driver
Wat ik fijn vind aan de c20ne is dat de auto 1035kg weegt, valt dus net klasse lager qua belasting dan de andere gsi.
Verder is dit het eerste jaar dat een auto op mijn naam staat, dus zal de verzekering ook goedkoper zijn dan een 150pk versie.

Ik heb nu mail terug van die jongen, hij zegt dat de auto netjes is en dat hij er nieuwe dorpels in heeft laten zetten voor 600euro. Heb nog gevraagd naar alle bonnen, als het goed blijkt ga ik er misschien deze week nog heen om kijkje te nemen :P

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 21:53
door Tim82
Verstandig dat je voor continuïteit gaat. Roestvrij is belangrijker dan een C20XE. In de toekomst kun je er altijd nog een C20XE in lepelen, welke je eventueel eerst op je gemakkie zou kunnen reviseren.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 03 feb 2010 22:08
door Laagvlieger
Precies!!!

Nou we horen het wel van je!

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 00:36
door GrinX
C20NE rules!!

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 07:04
door Bart(astra)
Neem de c20ne van Theo over, die wil hem al jaren verkopen ! :wink: :mrgreen:

Gewoon lekker voor een c20ne gaan, niets mis mee !

Voorkeur moet uit gaan naar een harde nette, en dan pas kijken naar de motor :wink:

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 09:22
door Trompie
Bart(astra) schreef:Neem de c20ne van Theo over, die wil hem al jaren verkopen ! :wink: :mrgreen:

Gewoon lekker voor een c20ne gaan, niets mis mee !

Voorkeur moet uit gaan naar een harde nette, en dan pas kijken naar de motor :wink:
Dat sowieso! Maar mooiste is combinatie van beide factoren!

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 19:34
door Mad Driver
Het gaat mij idd om een nette gsi, het aantal pk is voor mij zowiezo genoeg, 115pk is zat voor een auto die 1035kg weegt.

Weet iemand hoeveel toeren zon motor draait bij 100kmh?
Mijn corsa deed er 3000 toeren over, vond het veel te veel...

Ik heb een afspraak staan met die jonge voor de GSI morgen :P

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 19:54
door Arjan GSi
Mijn C20NE zit zo rond de 110 km/h op 3000 toeren of er net onder (zeg 2800) geloof ik ...

+-180km/h bij 5000 toeren. (kan wat verschillen)

Gr.
Arjan.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 19:57
door Trompie
Ook al koop je een hele nette auto, hou wel in gedachte dat het een oude auto blijft! Dus dan kun je alsnog voor veel hoge kosten komen te staan, die allemaal achter elkaar komen.

Re: Weer een GSI kopen, aandachtspunten 8v

Geplaatst: 04 feb 2010 20:18
door Mad Driver
ja 3000 toeren bij 110 is al veel beter