Algemeen Nürburgring topic
Re: Algemeen Nürburgring topic
Zoiets?
http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... =1&merk=15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stroevemotorsport.nl/index.p ... =1&merk=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Algemeen Nürburgring topic
Helaas helaas, dat zijn beide slechts chassis-verstevigingen. In mijn ogen compleet nutteloos want die pijp loopt precies langs het subframe en dragende chassisdelen langs. Gaat echt niks aan stijfheid toevoegen. Beetje een Honda-jongens item
Die underbody-bar zoals hierboven zit op beide punten vast aan het chassis. Een stabilisatorstang zit met beide uiteindes vast aan de draagarmen. Omdat de draagarmen nu met elkaar verbonden zijn, kunnen ze moeilijker los van elkaar inveren. Daarom veren de draagarmen tegelijk in waardoor de auto niet meer overhelt.
Ik ga het eerst wel proberen met een setje hardere Powerflex rubbers voor de standaard Opel-stabilisatorstang en een setje nog lagere veren (zwaartepunt wat lager dus minder body roll)..
Die underbody-bar zoals hierboven zit op beide punten vast aan het chassis. Een stabilisatorstang zit met beide uiteindes vast aan de draagarmen. Omdat de draagarmen nu met elkaar verbonden zijn, kunnen ze moeilijker los van elkaar inveren. Daarom veren de draagarmen tegelijk in waardoor de auto niet meer overhelt.
Ik ga het eerst wel proberen met een setje hardere Powerflex rubbers voor de standaard Opel-stabilisatorstang en een setje nog lagere veren (zwaartepunt wat lager dus minder body roll)..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Algemeen Nürburgring topic
Dr staat bij dat je deze ook op de draag armen moet monteren.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Algemeen Nürburgring topic
Upje, einde van de maand even naar de ring met een paar mensen ?
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: Algemeen Nürburgring topic
Erg verstandig!Rallyastra schreef:Upje, einde van de maand even naar de ring met een paar mensen ?
Re: Algemeen Nürburgring topic
Kom dan 18/19 april! Ik heb m'n kamer al geboekt......
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Algemeen Nürburgring topic
Hmm volgens mij kan ik dan wel, maak ik wel tijd ! ben er zondag !
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: Algemeen Nürburgring topic
Super
Nu maar hopen dat je nog een extra stabilisatiestangetje hebt liggen
Zoek trouwens ook nog een veerpootbrug voor en achter, die koop ik nog wel even nieuw, kosten niet zoveel, tenzij je nog wat hebt slingeren.
Heb er zin in
Nu maar hopen dat je nog een extra stabilisatiestangetje hebt liggen
Zoek trouwens ook nog een veerpootbrug voor en achter, die koop ik nog wel even nieuw, kosten niet zoveel, tenzij je nog wat hebt slingeren.
Heb er zin in
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ik wil ook wel! Alleen 19 april, doe ik mee aan de autorodeo dus dat wordt lastig.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ik heb er nog een voor de achterkant. Van Wiechers en nog nooit gebruikt. Reden dat ik hem niet erop heb gezet is dat je hem vast moet zetten met bouten ipv simpel bevestigen bovenop de veerpoten.Tim82 schreef:Super
Nu maar hopen dat je nog een extra stabilisatiestangetje hebt liggen
Zoek trouwens ook nog een veerpootbrug voor en achter, die koop ik nog wel even nieuw, kosten niet zoveel, tenzij je nog wat hebt slingeren.
Heb er zin in
Nieuw was hij ik meen 35 euro. Die van mij mag je hebben voor 20 euro.
Re: Algemeen Nürburgring topic
waar heb je die achterbrug gekocht van wiechers?
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Algemeen Nürburgring topic
kan je bij je lokale wiechers / rieger dealer halenNick(GSI) schreef:waar heb je die achterbrug gekocht van wiechers?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Algemeen Nürburgring topic
ja webshop vind ik makkelijker meestal goedkoper ook...
ik ga wel even speuren op internet
ik ga wel even speuren op internet
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Algemeen Nürburgring topic
Tja...die ene euro die je bespaard, want je moet er dan weer verzendkosten bij betalenNick(GSI) schreef:ja webshop vind ik makkelijker meestal goedkoper ook...
ik ga wel even speuren op internet
achter kosten ze toch maar een paar 10tjes.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Algemeen Nürburgring topic
Delax80 schreef:Ik heb er nog een voor de achterkant. Van Wiechers en nog nooit gebruikt. Reden dat ik hem niet erop heb gezet is dat je hem vast moet zetten met bouten ipv simpel bevestigen bovenop de veerpoten.Tim82 schreef:Super
Nu maar hopen dat je nog een extra stabilisatiestangetje hebt liggen
Zoek trouwens ook nog een veerpootbrug voor en achter, die koop ik nog wel even nieuw, kosten niet zoveel, tenzij je nog wat hebt slingeren.
Heb er zin in
Nieuw was hij ik meen 35 euro. Die van mij mag je hebben voor 20 euro.
En hoe bevestig je 'm dan precies? Op bestaande punten of moet je boren, of een lasplaatje maken eerst?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Algemeen Nürburgring topic
23 graden en strak blauw @ de ring. Wel stervensdruk. Valt nu wel even mee maar net stond het weer helemaal vast. Om de haverklap baansluiting waarschijnlijk. Toch zit ik liever daar dan hier achter m'n bureau
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Algemeen Nürburgring topic
hey ik jouw nog gezien op de ring! je was met nog een maatje man wist nie zeker of jij het was dus had even foto van je kenteken gekeken en na gekeken op et forum en dat was jij timo:P ik reed in een porsche en een alfa 149
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ehhhh... Ja paar weekjes geleden was ik op de ring, ben nog maar 1x geweest dit jaar. Schiet me volgende keer maar even aan
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Algemeen Nürburgring topic
Even een upje; aanstaand weekend ben ik wieder am Ring. Hopelijk komen er nog meer van 't forum, zou leuk zijn.
Maandag geconstateerd dat 1 ashoes stuk was. Dinsdagavond nieuwe hoezen binnen, meteen 's avonds begonnen met sleutelen. Boel ligt nu uit elkaar en de as is voorzien van 2 nieuwe hoezen (want als je de as er toch uit hebt kun je ze beter allebei doen. Morgen even monteren en hopelijk zijn dan ook de Ferodo's binnen. Stabilisatorstang kan ik voor dit weekend vergeten ben ik bang. Ik ga wel voor het eerst met semi-slicks de ring op, ben benieuwd!
Maandag geconstateerd dat 1 ashoes stuk was. Dinsdagavond nieuwe hoezen binnen, meteen 's avonds begonnen met sleutelen. Boel ligt nu uit elkaar en de as is voorzien van 2 nieuwe hoezen (want als je de as er toch uit hebt kun je ze beter allebei doen. Morgen even monteren en hopelijk zijn dan ook de Ferodo's binnen. Stabilisatorstang kan ik voor dit weekend vergeten ben ik bang. Ik ga wel voor het eerst met semi-slicks de ring op, ben benieuwd!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: Algemeen Nürburgring topic
Tim82 schreef:Even een upje; aanstaand weekend ben ik wieder am Ring. Hopelijk komen er nog meer van 't forum, zou leuk zijn.
Maandag geconstateerd dat 1 ashoes stuk was. Dinsdagavond nieuwe hoezen binnen, meteen 's avonds begonnen met sleutelen. Boel ligt nu uit elkaar en de as is voorzien van 2 nieuwe hoezen (want als je de as er toch uit hebt kun je ze beter allebei doen. Morgen even monteren en hopelijk zijn dan ook de Ferodo's binnen. Stabilisatorstang kan ik voor dit weekend vergeten ben ik bang. Ik ga wel voor het eerst met semi-slicks de ring op, ben benieuwd!
welke semi-slicks heb je?
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Algemeen Nürburgring topic
Ik heb er dit weekend helaas ook niet bij auto is nog niet klaar, en heb nu geen tijd om hem klaar te maken..
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Algemeen Nürburgring topic
Wat betreft de veerpootbrug Tim, die moet je denk ik schroeven of lassen.
En aankomend weekend ga ik ook niet. Auto is nog niet klaar. Vanaf het weekend daarop ben ik bijna elke week van dde partij als alles goed gaat
En aankomend weekend ga ik ook niet. Auto is nog niet klaar. Vanaf het weekend daarop ben ik bijna elke week van dde partij als alles goed gaat
Re: Algemeen Nürburgring topic
Goed, daar ben ik weer In chronologische volgorde;
Vrijdagavond tot middernacht bezig geweest met de Astra. De nieuwe ATS wielen met Toyo R888 gingen niet passen omdat ik de juiste centreerringen niet kon vinden. Heb geprobeer een bijna-passend setje met een dremel aan te passen maar dat werd 'm niet. Toen maar de R888 er af gehaald en op de BBS wielen gedaan die al onder de Astra zaten. Remmen ontlucht, extra stabstang er af gehaald en nog wat kleine dingetjes gedaan. Eerder op de dag nog een extra stabilisatorstang van een Saab 900 kunnen scoren op de sloop.
Zaterdagochtend vroeg m'n bed uit. Tas pakken, lange bouten scoren ergens (voor de montage van 2 stabilisatorstangen tegelijk tegen elkaar aan) en naar de wasstraat. Rond kwart over 9 naar Didam gereden (Dutch Power Trading) waar ik een set Ferodo DS3000 heb opgehaald. Later in de middag bij het hotel de remblokken en de 2 stabilisatorstangen gemonteerd. Rond half 7 de baan op gegaan voor de eerste 2 voorzichtige, niet-getimede rondjes.
M'n aim voor dit weekend was 9:20 en m'n doel voor het einde van het jaar is 9:00 rond.
Zondag vroeg er uit, ontbijtje gedaan en nog een poging gedaan de uitlaat recht te hangen (1 rubber deed vervelend). Even gewacht tot het echt droog was, rond 11 uur voor het eerst de baan op. Gelijk een 9:17 gereden dus dat ging uitstekend. Remmen en banden zijn echt geweldig en die extra stabilisatorstang is goed voelbaar. Overhellen is veel minder en onderstuur is ook minder. Het weer werd alleen maar beter (zelfs 26 graden, lekker zonnig). Prima om even op terras te zitten en genieten van al het moois daar. Gedurende de dag nog een aantal rondes gereden om uiteindelijk af te sluiten met een 9:02!! Dat zijn heel serieuze rondetijden. Als je dat met een 911 of M3 wil rijden als 'gewone jongen' moet je ook aardig doorstampen. Ik heb die tijd neergezet met ongeveer 100-120 kg bagage (passagier, garagekrik, gereedschap, kledingtas enz) en volledig interieur. Bovendien reed er ook nog langzamer verkeer op de baan. M'n nieuwe target is dan ook 8:45
Even om een referentie te geven; een Golf R32 met een heel ervaren rijder doet een rondje in 8:49. Een Honda NSX met een heel ervaren rijder heeft 8:38 nodig voor een rondje.
Weekendje was dan ook absoluut weer geslaagd
Vrijdagavond tot middernacht bezig geweest met de Astra. De nieuwe ATS wielen met Toyo R888 gingen niet passen omdat ik de juiste centreerringen niet kon vinden. Heb geprobeer een bijna-passend setje met een dremel aan te passen maar dat werd 'm niet. Toen maar de R888 er af gehaald en op de BBS wielen gedaan die al onder de Astra zaten. Remmen ontlucht, extra stabstang er af gehaald en nog wat kleine dingetjes gedaan. Eerder op de dag nog een extra stabilisatorstang van een Saab 900 kunnen scoren op de sloop.
Zaterdagochtend vroeg m'n bed uit. Tas pakken, lange bouten scoren ergens (voor de montage van 2 stabilisatorstangen tegelijk tegen elkaar aan) en naar de wasstraat. Rond kwart over 9 naar Didam gereden (Dutch Power Trading) waar ik een set Ferodo DS3000 heb opgehaald. Later in de middag bij het hotel de remblokken en de 2 stabilisatorstangen gemonteerd. Rond half 7 de baan op gegaan voor de eerste 2 voorzichtige, niet-getimede rondjes.
M'n aim voor dit weekend was 9:20 en m'n doel voor het einde van het jaar is 9:00 rond.
Zondag vroeg er uit, ontbijtje gedaan en nog een poging gedaan de uitlaat recht te hangen (1 rubber deed vervelend). Even gewacht tot het echt droog was, rond 11 uur voor het eerst de baan op. Gelijk een 9:17 gereden dus dat ging uitstekend. Remmen en banden zijn echt geweldig en die extra stabilisatorstang is goed voelbaar. Overhellen is veel minder en onderstuur is ook minder. Het weer werd alleen maar beter (zelfs 26 graden, lekker zonnig). Prima om even op terras te zitten en genieten van al het moois daar. Gedurende de dag nog een aantal rondes gereden om uiteindelijk af te sluiten met een 9:02!! Dat zijn heel serieuze rondetijden. Als je dat met een 911 of M3 wil rijden als 'gewone jongen' moet je ook aardig doorstampen. Ik heb die tijd neergezet met ongeveer 100-120 kg bagage (passagier, garagekrik, gereedschap, kledingtas enz) en volledig interieur. Bovendien reed er ook nog langzamer verkeer op de baan. M'n nieuwe target is dan ook 8:45
Even om een referentie te geven; een Golf R32 met een heel ervaren rijder doet een rondje in 8:49. Een Honda NSX met een heel ervaren rijder heeft 8:38 nodig voor een rondje.
Weekendje was dan ook absoluut weer geslaagd
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Algemeen Nürburgring topic
Doe je goed !
Re: Algemeen Nürburgring topic
En zo gaat dan dan op de zaterdag; een hele groep Renault rijders die toekijkt hoe een Opel rijder aan het klussen is.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo