Pagina 4 van 5

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 09 mei 2012 20:44
door pascal1109
Tim82 schreef:Qua stabilisatorstangen kan ik iedereen van harte aanbevelen een extra 16v stang op de achterzijde te zetten
Of een groepsinkoop van deze dingen:
http://www.genuinesaab.com/catalog/prod ... ucts_id=34

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 09 mei 2012 20:49
door Mikeopel
ik ben voor een groeps in koop.
maar ik heb hem al liggen 25.5 :mrgreen:
dus voor mij heeft het geen zin

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 09 mei 2012 20:52
door The Undertaker
Is zo'n ding dan niet zelf te maken voor veel minder?

Heb er op zich wel interesse in (die 22mm)

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 09 mei 2012 20:52
door Mikeopel
of op de sloop onder een saab vandaan trekken.....

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 09 mei 2012 20:56
door The Undertaker
Mikeopel schreef:of op de sloop onder een saab vandaan trekken.....
Als je er één tegenkomt :wink:

Die achteras was toch ook dikker?

Krijg je straks dan niet dat hij constant zijn binnenste achterwiel optilt?

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 09 mei 2012 21:00
door Mikeopel
zie het van zelf :mrgreen:
moet je even wachten want mark gaat binnen kort de saab sloope

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 20:30
door Tim82
Die achteras van een Saab 900 / 9-3 is echt identiek aan die van een Astra F. De stabilisatorstang is ook precies hetzelfde als bij een GSI 16v. De stang van die groupbuy had ik destijds ook op het oog, lijkt me een leuke optie!

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 20:38
door Mikeopel
zou ik het toch eens op meten en saab 900 ng die heeft 2 stabistangen achter....

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 21:28
door GSI Racer
Mikeopel schreef:zou ik het toch eens op meten en saab 900 ng die heeft 2 stabistangen achter....
een GSi 16V ook.

eentje door de as heen en eentje op de as geschroefd :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 22:21
door Mikeopel
jah alleen bij een saab is die op de as geschoeft 2. en door de as1 :wink:

ik had het over de extra sabistangen :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 22:34
door GSI Racer
ohw sorry!
dat kun je bij de Astra uiteraard ook doen he :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 22:38
door Mikeopel
jah klopt alleen bij bepaalde saabs zit er bubbele (extra) stabistang opzich wel grappig om te zien, als de saab weer een keer de brug op gaat maak ik wel een foto :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 10 mei 2012 22:52
door Tim82
Ik heb mijn 2e stabi van een Saab 900 van de sloop gehaald, zat er maar eentje op (op die Saab)! Maargoed wellicht is deze mod dus zó goed dat ze 'm bij Saab gewoon af-fabriek hebben gedaan :mrgreen:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 30 jul 2012 19:03
door GSI Racer
Ey Tim,

Heb jij die Eibach set er nu op zitten???

ik wil ook eens wat met stabi's gaan klooien, en uiteraard PU rubbers overal.

zou graag zo'n stang door het kofferruim heen willen en een dubbele stang op de achteras, heb er nu eentje op zitten

we moeten ons eens treffen op de Ring!

ga je niet mee de 26ste?

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 27 okt 2012 08:29
door GSI Racer
ik ga vandaag op zoek naar zo'n 26mm stabi voor op de vooras
weet iemand wat de dikste stabi diameter is voor de achteras bij een Saab, die ook op mijn Astra past?
ik weet dat bij Opel 20mm het dikst is :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 28 okt 2012 02:03
door prs
volgens mij is 24mm het grootste toch voor de vooras?

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 28 okt 2012 09:10
door GSI Racer
nee, volgens mij 26mm.
Powerflex levert gewoon 26mm rubbers voor een Saab
zoek maar eens op Google.

ik heb een 20mm stabi op de vooras en 15mm achter dat moet dus vervangen worden! :roll:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 28 okt 2012 23:22
door pluggie
Mooi topique en een oud fotootje van de 5 stabi bak:
Afbeelding

Nu even on topic:

PU Rubbers is ooit een hele thread over geweest op nurburgring forum.
Waar die echte raggasten met veel geld alles erop zetten.

Conclusie was op die echte M3GTs:

Dat de zwarte iig in no time scheurden en absoluut geen verbetering waren bij echte belasting op een circuit. Mannen zwabberden alle kanten op.
Maar tijd zal ook niet stil gestaan hebben.

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 29 okt 2012 09:15
door GSI Racer
Nurburgring forum zit ik ook op.

die zwarte rubbers zijn alleen voor circuit gebruik zowiezo.
heb ook al vaker gehoord dat die scheuren ja.
maar het orginele spul is ook 3x niks.
toen ik bij Klasen op de bank stond zag je pas hoe ver die wielen naar achteren getrokken worden bij accelereren.
ditzelfde met hard remmen, ik ga gewoon die paarse erop zetten :wink:

maar die stabi's ga ik ook wel merken denk ik.
voorzijde is bij mij maar 20mm :shutup:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 29 okt 2012 14:51
door TurboTim
heb ook de paarse erop dat ga je goed merken

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 29 okt 2012 19:07
door prs
alsje een draaibank tot je beschikking hebt, dan kan je eventueel ook nog zelf een setje draaien uit nylon :)

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 29 okt 2012 19:18
door GSI Racer
nee heb ik helaas niet Barry.
ik ga ze gewoon kopen :lol:

weet iemand of voor de achteras ook dikkere stabi's leverbaar zijn, bijv van een Saab??

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 29 okt 2012 22:18
door Haaye
Hou er wel rekening mee dat als je de achterkant te stijf maakt, dat ie zn kont veel sneller omgooid!!! En idd is dat niet altijd erg :mrgreen:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 29 okt 2012 23:03
door GSI Racer
weet ik Haaye, toch bedankt voor de info!
ik vind de kont nu te indirect.
komt mede door die k*t banden :x

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 30 okt 2012 21:42
door astra-gsi-666
GSI Racer schreef:weet ik Haaye, toch bedankt voor de info!
ik vind de kont nu te indirect.
komt mede door die k*t banden :x
ja, ik had die van omp erop en dat merk je echt goed,kijk eens op een lege parkeerplaats of brede weg die
goed kent waar de grens is voor dat je op de ring gaat.
danny gsi 666