Niet de LFR of de Gasklephuis, wat dan wel???

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

8) is goed bedankt voorde info
zal er dinsdag werk van maken

greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Reservewiel kan je wel in de schuur smijten, maar zorg wel dat je dan van die spuitbussen in de auto hebt voor het geval je een lekkie krijgt...
En ANWB lidmaaatschap is dan ook nooit weg, niet alle lekken zijn te fiksen met zo'n spuitbus... daarbij is het ook niet erg fijn voor je velgen dat spul, en de monteur in kwestie vindt je ook niet meer lief als hij die zooi aantreft in je band :roll:

Voor de rest : no problemo :wink:

Mijne ligt ook in de schuur :shutup:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Als die zooi in een band zit is een monteur inderdaad niet blij!
Die zooi stinkt heel erg en een band is niet meer te plakken dus gelijk nieuwe band
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

okee maar er is wel een andere oplossing
Namelijk de zelfplak methode.

Is een ijzeren staafje (soort schroevendraaier met een gat erin) met rubberen sliertjes die je om dat ijzeren staafje doet en je doet er speciale lijm op die sliertjes.
vervolgens duw je die sliertje in het gaatje in je band met die schroevendraaier en trek je de schroevendraaier weer eruit waardoor die rubberen sliertje in je band blijft zitten.
Na een paar minuten is de lijm hard en is je band dichtgeplakt.

Als je dan dat luchtbuis in je band doet en zodra je bij een tankstation bent die viese lucht eruit haalt en nieuwe lucht erinblaast zou het toch goed moeten zijn ofniet?

Heb het namelijk ook met mijn scooter gehad toen en dat werkte perfect en voor zover ik weet is dat ook voor de auto.

Greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Dat is gewoon een prop. Het is mogelijk maar die willen redelijk vaak ook nog wel is gaan lekken.

Zo'n prop is trouwens ook alleen maar een noodreperatie. Word altijd bij geadviseert om je band zo snel mogelijk te laten plakken
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Tubeless reparatie noemen wij dat (prop)

Zo'n plug kan gewoon blijven zitten zolang de levensduur van de band nog is. Kan soms wel voorkomen dat de band alsnog gaat lekken op zo'n plug, maar dat is zelden

Plug erin kan alleen bij ronde gaatjes die niet al te groot zijn. Dus bv een schroef of spijker in je band = plug erin.
Materiaal vulcaniseerd en is vrijwel meteen luchtdicht.
(btw kan alleen puur op het loopvlak van de band)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Kans op staalradiaal beschadiging is wel redelijk groot bij zo'n reparatie, omdat ze meestal eerst even het gat opprikken met een priem, omdat anders de prop er niet inpast :?
Volgens mij mág het eigenlijk niet eens meer :roll:

Mijn bandenboer doet hem gewoon opruwen van binnen, hebben ze speciaal masjien voor, en dan plakken ze er een mooie speciale sticker in...probleem opgelost :wink:

Daarbij; als je met 17 inch 40 serie banden rijdend een lekkie krijgt, is je band in 95% van de gevallen kapot...binnen 300 meter is ie aan vellen :( de canvas lagen in de zijkant van de band verbranden, en het is weggooi... kan je zien aan de hoeveelheid los rubber wat in je band ligt :wink:
Eigenlijk is een lekke band met 17 inch dus altijd vervangen, óf hij moet langzaam leeglopen waardoor je erachter komt, mar rijden met een lege 40 serie band is funest :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Je hebt verschilledne typen van die proppen.
bepaalde types mogen id dniet.

Wij op de zaak gebriuiken idd die bruine proppen met canvasdraden en vukaniserend laagje.
Doe je idd met metalen pen erin.
Gaat bijna altijd goed als het in het loopvlak is.
Kans op lekkage bestaat als het te dicht bij de wang is.
Beschadigen van het karkas. Beetje overdreven. Niet zo mekkeren. :lol:
En op 17" 40 banden gaat het ook goed.
heb er zelf keer M6 bout door gehad. Met de propmethode ook gedaan en ging perfect. Die band ligt er nu NOG om. Wel iets gladder nu door de V6 powerrrrr :oops:

Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik mocht bij mij werkgever geen proppen meer zetten.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

:D dus
reserveband kan de schuur in
en ik haal van de week zon luchtbus + zon prop voor de gaatjes.
is de auto weer wat lichter.


thx iedereen

greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Je hebt verschilledne typen van die proppen.
bepaalde types mogen id dniet.

Wij op de zaak gebriuiken idd die bruine proppen met canvasdraden en vukaniserend laagje.
Doe je idd met metalen pen erin.
Gaat bijna altijd goed als het in het loopvlak is.
Kans op lekkage bestaat als het te dicht bij de wang is.
Beschadigen van het karkas. Beetje overdreven. Niet zo mekkeren. :lol:
En op 17" 40 banden gaat het ook goed.
heb er zelf keer M6 bout door gehad. Met de propmethode ook gedaan en ging perfect. Die band ligt er nu NOG om. Wel iets gladder nu door de V6 powerrrrr :oops:

Afbeelding
Dat zeg ik !

Die gebruiken wij ook zonder problemen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zijn naar mijn weten ook de enigste goedgekeurde.
TüV - approved. :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Oke mijn reservewiel ligt in de schuur
Heb de wiel gewogen en dat ding was 18kg
de achterkant van de auto kwam ook een halve cm omhoog.
8) vindk goeie gedachte dat mn auto wat minder rotzoi mee moet sleuren.

Maar kan iemand effe de naam van dat goedgekeurde spul zeggen?
Want als ik zo een verhaal inde garage moet vertellen komen we niet veel verder ben ik bang.

dankje greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Safetyseal. van euuh.....
shit.
zal morgen even kijken als het nie tweer zo druk is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Zo heb die slang besteld zal vrijdag wel in handen krijgen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Deze stripjes hebben wij dus:


Afbeelding
Afbeelding

Vandaag kregen we ook een neiuw balanceer apparaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

RESERVEWIEL RULES, ik heb er zelfs 2 achterinliggen.
Weg met spuitbussen en rommel, meteen einde band.

PS Marcel das wel even nieuwer dan bij de Gruyters, de proppen e.d. zijn hetzelfde.
Eigenlijk zegtie daar, moeten we idd seals, alleen de proppen werken stuk beter, en vooral, paf prop erin, rijden maar weer.
kHeb vooral met Charade (crossen in de bossen) paar keer in wand gehad, das ook meteen einde band.

Hardstikke off topic, ik was vandaag vroeg klaar in Utrecht, naar Eindhoven gecrosst, kijken of ze vandaag al begin APK konden maken (2 maanden nu), staat er een Alfa 146 op de brug.

Beetje kletsen hoe ist met motorsteun terwijl ze onder die Alfa hangen. Lang verhaal kort, zegt die meneer plots, ik rij ook circuit, en laat me toch partij foto's zien van een GT3 en Suzuki GSX-R1000 en de Alfa was voor zijn vrouw, maar Alfa was zijn ding niet. Ja en als werk deedtie o.a. versnellingsbakken ontwerpen van bv de Fennek. Dus binnen 2 seconden kwam me der een partij verhalen naar boven over van Jan de Rooij, tot Duitse Diesels in Leopard IIs, meneer was overal geweest. En wist alles. Je maakt het mee, bij de Gruyters....
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

thx Marcel voor de duidelijke foto's.
Hoop dat ze die hier hebben, aangezien die de enige zijn die gebruikt mogen worden.

Zal snel halen bij de dealer.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

IK heb net iets ontdekt (denk ik).

IK ging net naar de dealer om die slangetje te vervangen hebben ze ook gratis gedaan (wat erg aardig is).
En oude man zette de slang erop. En vertelde me gelijk wat de reden was dat mijn auto zo laag inde toeren loopt.
Namelijk: Die slangetje die van de kleppendeksel naar de gasklephuis gaat, waar de slang eindigt gaat het verder met een soort bout waar de lucht verder doorgaat. Hij zei dat ik die hele gasklephuisinstallatie los moest halen en vervolgens met een boor een 2mm gaatje in dat bout moest maken. Volgens hem zou die gaatje beetje vertopt zijn.

hij zei datie zeker wist dat het daarvan kwam.
Iemand die zoiets eerder heeft gehoord?

Want we zitten hier met zn allen stappenmotoren te vervangen en af te stellen, maar wat als dat het probleem oplost dan hebben we een nieuwe antwoord tot ons vaak voorkomend probleem.

greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Same prob here....
Laat inderdaad maar even weten of dat het is... (als je het gaat proberen)
Zelf zou ik het niet weten eerlijk gezegd
C20XE '94
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Ik ga het denk ik wel proberen, moet geen kwaad kunnen kost alleen wat tijd.
Volgens mij kan het best daaraan liggen en anders kank dat weer uitsluiten en verder zoeken naar de oorzaak.

laat wel weten zodra het gebeurt is

greetz
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

yep heb het ook met mn C18XE...

alleen die van mij loopt juist 1500 toeren stationair...en soms 800 en soms 1200, eigenlijk is er geen peil op te trekken... wat t erg vervelend maakt.
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

hm ik weet het niet, het klinkt heel logisch en kan een eureka veroorzaken :) het kan natuurlijk wel verstopt zijn, en beter doorluchten ofzo als de slang en het aansluitingsgaatje weer schoon zijn, maar....

das toch dezelfde (carter)ontluchtingsslang die je zo kunt afdoppen? ?
afdoppen bij het gasklephuis, waar dus ook die bout schijnt te zijn, en minifiltertje op de klephuiskant...

in dat geval zou het niet uitmaken of ie nou verstopt is, of afgedopt is.

andere meningen hierover?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

inderdaad... en bij het terugschakelen of uitrollen, dropt ie even terug naar 700/800 (begint flink te schudden) en vervolgens loopt ie weer op naar 1500 en dan beetje wiegelend op de 1000....
Hierdoor gaat ook altijd mijn v-snaar slippen (die al heel strak is)

Kameraad van me zei dat het door de powerfilter komt... ik zou het zelf eerlijk gezegd niet weten... maar wil er dolgraag vanaf
C20XE '94
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Dus wat jij bedoelt is dat die gaatje niet veel effect heeft op het stationair toerental?
Vraag me dan af waarom die meneer dat zei. Hij wist het zeker zeidie zal wel eerder meegemaakt hebben ofzo.

En nee komt niet door de powerfilter want ik heb zelf de standaard filter en heb ut probleem ook. Alleen bij mij schommelt het niet veel tis gewoon zo dat hij stabiel loopt maar wel laag inde toeren. Dus zeer waarschijnlijk is er ergens een druk wat niet goed is ofzo.

Maar bij JW klinkt het meer alsof het iets electronisch kan zijn.
Want die schommelt enorm zoals hij het beschrijft.
En als er bijv. ergens een gaatje beetje dicht is dan zou hij onmogelijk hoog inde toeren lopen maar meer laag net als bij mij.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Plaats reactie