Pagina 3 van 3

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 10 aug 2011 08:23
door wim-v6
Het is niet de M32, deze is nog keurig in takt!!!

hierbij de M32:

Afbeelding

Afbeelding

Probleem schuilt m in de Montage van het vliegwiel..

Deze zat met ERG korte bouten vast, hiervan zijn er 5 gebroken en 1 losgelopen, ze zijn gelukkig allemaal uit de krukas gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de restanten van de boutjes vonden we in de drukgroep tussen koppeling en vliegwiel:

Afbeelding

hier zijn ze weer compleet:

Afbeelding

Ook is het druklager hierdoor overleden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ER is gelukkig niet al te veel schade, de bak is nog heel, vliegwiel is gelukkig op zijn plek gebleven.

De rest Volgt nog.

Willem

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 10 aug 2011 18:29
door GSI Racer
sodeknetters!
jij bent echt een grote mazzelaar :shock:

hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 10 aug 2011 22:39
door Blitzkrieg
Vorige eigenaar heeft de ombouw naar M32 gedaan, hij zegt gewoon de juiste boutjes gebruikt te hebben..

Waarschijnlijk is de bak toch aan gort, blijkt toch een klap te hebben gehad "giert" nu (lagers)

dus zit in dubio, of andere M32 bak daar heb ik de bijbehorende koppeling, vliegwiel, aandrijfassen voor of weer terug naar een F23 (omdat die niet zo snel kapot gaan) maar daar moet ik alles voor kopen inclusief bak..

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 10 aug 2011 23:48
door oenatje
maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 11 aug 2011 01:32
door pluggie
GSI Racer schreef: hoe kan het dat er verkeerde bouten in zaten?
Je wilt niet weten wat voor bouten er in eerste series TDI's/SDI's zaten in de bakken bv.
Die afgebroken einden ratelden de hele bakken door.

Zegt niks. Maar kan zelfde verhaal zijn. Weet er verder geen klap vanaf.

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 11 aug 2011 08:34
door pascal1109
oenatje schreef:maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Om van 5- naar 6-bak te gaan denk? Lijkt me nog een aannemlijke mogelijkheid in ieder geval.

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 11 aug 2011 14:02
door Blitzkrieg
pascal1109 schreef:
oenatje schreef:maar als die m32 bakken zo slecht zijn, waarom zou iemand dan een ombouw doen?
Om van 5- naar 6-bak te gaan denk? Lijkt me nog een aannemlijke mogelijkheid in ieder geval.
Das ook het enige voordeel wat ik kan noemen :roll:

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 11 aug 2011 22:44
door Bart(astra)
als er dan ook nog een groot prijsverschil is, zou ik voor de f23 gaan.

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 12 aug 2011 02:50
door Blitzkrieg
Bart(astra) schreef:als er dan ook nog een groot prijsverschil is, zou ik voor de f23 gaan.
zal elkaar niet veel ontlopen denk ik, voor de F23 heb ik nodig; de bak zelf, nieuwe koppeling, ander vliegwiel, aandrijfasen en schakelmechaniek
jonge-geriviseerde M32 kost 1000-1400 euro en das even simpel gezegd plug en play op dit moment, zeker omdat er dus net een nieuwe koppeling en druklager inzit en me sper kan niet over naar de F23.

Ik ga eens informeren bij revisie bedrijven om me eigen bak te laten reviseren

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 13 aug 2011 18:37
door GSI Racer
gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 14 aug 2011 10:46
door wim-v6
GSI Racer schreef:gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen

Is ook maar de vraag, die bakken zijn helemaal niet bedoeld voor 280pk en DIK 400Nm.

en wat ik begrepen heb is dat de ombouw naar de VEEL sterkere F40 6bak ook niet mogenlijk is, die is weer VEEL te lomp.

Willem

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 15 aug 2011 22:42
door Blitzkrieg
wim-v6 schreef:
GSI Racer schreef:gereviseerde M32 zal het toch wel weer een tijd uit houden lijkt me he?
om dan over te gaan naar een F23 is ook weer zoiets, met alle ombouwdelen

Is ook maar de vraag, die bakken zijn helemaal niet bedoeld voor 280pk en DIK 400Nm.

en wat ik begrepen heb is dat de ombouw naar de VEEL sterkere F40 6bak ook niet mogenlijk is, die is weer VEEL te lomp.

Willem
Is indd de vraag hoe lang die het gaat houden, vrijdag gaat me bak naar een revisiebedrijf voor nieuwe lagers etc. Dan ook nog op zoek naar een leuk uitlaatje want deze is gaar

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 16 aug 2011 12:09
door wim-v6
Blitzkrieg schreef: Dan ook nog op zoek naar een leuk uitlaatje want deze is gaar

En Hoe haha....

Willem

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 18 aug 2011 22:30
door Luuk >GSI<
als je de m32 weer goed hebt kunnen we wel van bak ruilen :P ik heb ook een z20let namelijk :shiny:

Re: Rammelen Z20let

Geplaatst: 19 aug 2011 16:31
door Blitzkrieg
Luuk >GSI< schreef:als je de m32 weer goed hebt kunnen we wel van bak ruilen :P ik heb ook een z20let namelijk :shiny:
hahaha thnx als het een F23 wordt dan zou het een diesel bak worden
Als het goed is kan me M32 er binnenkort wel weer even tegen aan, nieuwe lagers en lagerspeling wordt nu wel goed aangepast (shimmen heet dat geloof ik) dat schijnt af fabriek niet zo best te zijn, tenminste dat lees ik op veel forums.

3 inch turbo back uit de uk ben ik inmiddels aan het proberen om hier heen te krijgen, is het pijpje ook weer netjes en iets groter :lol: