Pagina 3 van 4

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 07 sep 2011 22:40
door Rellie opt werk
Zo dit project leeft ook nog !

Nieuwe scherm passend gemaakt !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Scherm heb ik nu ge-tig-last inplaats van Co2, Tig gaat wel een stuk langzamer maar ik heb veel minder warmte inbreng en ook ben ik 3x zo snel klaar met afwerken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna ben ik begonnen met het vertinnen van het chassis, vroeger gebruikten ze inplaats van plamuur lood en tin om een chassis strak te maken. Voordeel hiervan is is dat het lood onderdeel word van het chassis, mooie is dat het nooit kan gaan scheuren of loslaten en daarom zeker fijn als een stukken hebt waar anders veel plamuur op zou moeten.

Plek die strakgemaakt moet worden, duidelijk te zien dat er een dikke rand in zit die strak moet.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst een speciale vertinnings pasta er op smeren

Afbeelding

Vervolgens met de brander de pasta verwarmen en afvegen met een doek tot dat er een laag tin/lood overblijft

Afbeelding

Vervolgens het lood opbrengen en glad vijlen

Afbeelding

Laatste beetje met een excentrische schuurmachine glad schuren ( wel even een mondkapje voor, je wil geen loodvergiftiging ! )

Afbeelding

Afbeelding

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 07 sep 2011 22:53
door Laagvlieger
Mooi man!!

Echt ambachtelijk werk met dat lood.
Beetje bijstrijken met een stukkie hout enzo. Geweldig.

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 02:39
door just_nll
kijk dat is vakwerk :worship: :worship: :worship:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 07:56
door pascal1109
Zit er uiteindelijk nog wel een stukje origineel plaatwerk / chassis op die wagen? :mrgreen:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 09:55
door TurboTim
wat een handige harry geweldig om te zien :worship:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 10:25
door oenatje
hej een update :worship:

netjes niels

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 12:12
door Rellie opt werk




edit waarom werken die youtube codes niet ?

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 12:23
door The Undertaker
Rellie opt werk schreef:edit waarom werken die youtube codes niet ?
Je moet alleen het YouTube film nummer/code erin zetten, niet de gehele URL

Code: Selecteer alles

http://www.youtube.com/watch?v=wGHYTnh9_fk
Te gebruiken tussen de YouTube tags

Code: Selecteer alles

[youtube]wGHYTnh9_fk[/youtube]

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 18:51
door Rellie opt werk
Nog een paar kiekjes !

Stuk dat strakgemaakt moet worden

Afbeelding

Afbeelding

Vertinpasta er op

Afbeelding

Resultaat is al beter dan gister !

Afbeelding

Lood aanbrengen

Afbeelding

Afbeelding

Beetje in vorm kleien met een houten spatel

Afbeelding

Afbeelding

En na een uurtje vijlen en schuren is dit het resultaat, morgen alleen even nieuwe schuurpads bij halen. Zitten nog paar plekjes in die ik glad wil hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 20:18
door just_nll
Dat zal nooit meer loslaten :worship:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 21:53
door The Undertaker
Knap staaltje werk Niels!

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 08 sep 2011 23:21
door Laserlite
Wow nice work! :o

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 09 sep 2011 01:23
door just_nll
Afbeelding

nu je m zo afgelast hebt hoef je de deur ook niet af te passen scheelt weer werk :mrgreen:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 09 sep 2011 07:54
door pascal1109
Misschien een domme vraag hoor, maar wordt een auto zo niet "loodzwaar" als je hier teveel van gebruikt?
Sorry voor de woordkeuze :mrgreen:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 09 sep 2011 10:24
door Rellie opt werk
Valt wel mee, zal maximaal een keer een kilotje of 2/3 zijn.

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 09 sep 2011 19:00
door Laagvlieger
En plamuur is ook niet echt licht te noemen.
En daar wordt meestal meer van gebruikt.

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 09 sep 2011 19:41
door just_nll
liever een paar kilo tjes van dat tin op je metaal dan een paar kilo plamuur op de auto :mrgreen:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 sep 2011 21:58
door Bart(astra)
zit veel werk in

wel lache zo

lekker kleien

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 13:13
door Rellie opt werk
Ook maar eens verder gegaan moet de Rekord!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterlicht ringen er opgelast

Afbeelding

Achterlichten er op, de klant wou graag deze lampen. Denk dat het straks als er een achterbumper onderzit het nog aardig staat!

Afbeelding

Wielrand ook afgemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bak voor het reservewiel gaat er ook uit, scheelt laswerk omdat deze compleet doorgerot was. Bovendien komen er straks nog accu's in voor de hydraulics die mooi op de plek van het reservewiel kunnen staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 13:22
door pascal1109
wat een berg werk zit (en gaat er nog in zitten) er toch in die wagen.

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 14:17
door The Undertaker
Het blijft jammer dat de eigenaar de originele achterlichten niet wilde behouden, deze zien er niet uit vind ik :roll: . Had hij beter die van een Rekord B kunnen nemen:

Afbeelding

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 14:19
door Rellie opt werk
Dat had ik ook al voorgesteld, alleen wie betaald die bepaald.

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 14:28
door The Undertaker
Rellie opt werk schreef:Dat had ik ook al voorgesteld, alleen wie betaald die bepaald.
Zo is dat. Ach, dit is nog altijd beter dan die lampen (3 naast elkaar) die je mij liet zien toen ik die achterklep kwam ophalen :wink:

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 15:58
door Rellie opt werk
Dit zijn dezelfde lampen, heb ze alleen aangepast zodat het toch nog fatsoenlijk lijkt haha en heb er een weggelaten.

Re: Rekord A 1963 Project

Geplaatst: 25 okt 2011 17:54
door Bart(astra)
ben benieuwd naar het eindresultaat