tragisch afscheid van mijn gsi nu met daglicht foto's
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
damn he die ligt aan puin! suc6 met zoeken naar een ander GSi
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
klote!
weer een gsi minder
gelukkig nog wel 2 liefhebbers over
weer een gsi minder
gelukkig nog wel 2 liefhebbers over
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
foto's zijn gemaakt komen vant weekend onlineraymond schreef:maak eens goede foto van die kar dan
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET
- AstraF16
- forum-gebruiker
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 okt 2008 03:01
- Locatie: Omg. Bergen op Zoom
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Is toch een flinke opdonder geweest.
Ik zou hier niet eens meer aan beginnen.
In onderdelen weg en dan wat bijleggen voor een andere joh.
Ik zou hier niet eens meer aan beginnen.
In onderdelen weg en dan wat bijleggen voor een andere joh.
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Succes ermee man!
Raymond dat is toevallig rij je ook op zweden?
Ik rij d'r ook wekelijks, 2 weken terug was wel even wennen he met die sneeuw... niet normaal.
Dat zijn tenminste winters
Raymond dat is toevallig rij je ook op zweden?
Ik rij d'r ook wekelijks, 2 weken terug was wel even wennen he met die sneeuw... niet normaal.
Dat zijn tenminste winters
2.0 8v PowerEngine
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
deed heel veel zweden maar ook noorwegenMarcelgsi schreef:Succes ermee man!
Raymond dat is toevallig rij je ook op zweden?
Ik rij d'r ook wekelijks, 2 weken terug was wel even wennen he met die sneeuw... niet normaal.
Dat zijn tenminste winters
maar zit nu thuis
mijn baas is naar de klote en heb nog geen ander werk weer
Re: tragisch afscheid van mijn gsi
Ja over 4 wielen ja, en met grip of iig zelfde verhouding over 4 wielen, dat is hier niet.Rellie opt werk schreef: Nou hij heeft wel gelijk krijn, weet je nog die keer dat je met me over de ring ging dat ik gewoon echt bijna bij elke bocht op 4 wielen gleed door die te gladde bandjes ? Tegensturen is DE oplossing hoor. Ook al ga je dwars dan kun je met de voorwielen nog steeds sturen MITS het niet glad is natuurlijk want dan kun je sturen wat je wil en helpt er toch niet meer. |
Als je voor geen grip hebt, (bv gladde rechte weg): Tegenstuur is dan dodelijk, en enige wattie doet is echt niet meer sturen en vierkant rechtdoor gaan meteen. Elke mm die je tegenstuurt is minder grip. Echt hoor.
Blijft rustig donder hem in zijn ankers koppeling in, smijt gewicht op voorwielen en proberen 5 km eruit te halen.
Waar gaan het meestal fout ? auto krijgt plots grip, stuur staat dwars, in 1/10e seconde klapttie om.RedBill schreef:Laatst een reportage gezien op één vandaag. Een onderzoeker claimde: 90% van de mensen raakt bij het verliezen van controle z'n rationele verstand even kwijt en gaat instinctief reageren. En dan helpt er geen enkele slipcursus wat aan.
We waren er allemaal niet bij, dus we kunnen niet zeggen of het voorkomen had kunnen worden. Ik ben ook erg benieuwd naar het technisch onderzoek van de stuurinrichting. Ik vind het namelijk ook wel een beetje vaag dat het sturen in z'n geheel niet heeft geholpen.
De klassieker. Dit zie je in meeste gevallen bij ongelukken, let er maar eens op. Hier niet.
Maar zitten ze aan hun eigen kant in een boom of berm. Ipv de andere kant waar ze heen gingen.
2e ben ik helemaal mee eens.
Ligt je gewicht fout, dan is sturen richting het ongeluk nog beter dan stuur dwars gooien ! Dan krijg je weer grip. Veel beter is je stuur NIET bewegen. Iets snelheid eruit en je hebt weer grip. En we hebben het hier niet over de nurburgring of stuk knallen. Maar glad weer. En een rechte weg hier. En een voorwiel wat op rechte weg zijn grip verliest zoals hier. Te vergelijken met een wiel in de berm. Als je dan gaat tegensturen, en die krijgt grip, dan krijg je een klap die jij en ik beiden niet houden. Is het echt meteen over.
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
kWil daar nog wel een ding over zeggen RedBill qua instinctief reageren.
Dat verandert dus daardoor.
kWeet nog bij rijlessen dat de examinator op rem ging en ik zei 'die heb je toch nooit man ?'
Idem bij slipcursussen: 'in werkelijkheid sta je toch meteen achterstevoren ?'
En: 'ja dat is leuk, maar als onverwacht gebeurt, dan gaat dat toch veel te snel, nu oefen ik een uur, dan ben ik toch helemaal niet voorbereidt ?'
En die zeggen dan allemaal 'jij hebt meer tijd dan je denkt, en der blijft meer achter dan je denkt'.
Zal je iets mafs vertellen: als jij oma zegt 'blijf kijken waar je naartoe wil, niet waar je naartoe gaat'.
En je trekt op zo'n baan 2 uur aan haar handrem, en laat haar dat 2 uur doen. Zonder instructie. Dan jaar later als gebeurt heb je goede kans dat ze eruit komt. En nogmaals, normale slipcursus is wat anders dan bv de cirkel of 'dubbel' wegdek.
Juist dat instinctief blijft er stom genoeg in. Daarom heten sommige mensen schumacher of verstappen.
Dat verandert dus daardoor.
kWeet nog bij rijlessen dat de examinator op rem ging en ik zei 'die heb je toch nooit man ?'
Idem bij slipcursussen: 'in werkelijkheid sta je toch meteen achterstevoren ?'
En: 'ja dat is leuk, maar als onverwacht gebeurt, dan gaat dat toch veel te snel, nu oefen ik een uur, dan ben ik toch helemaal niet voorbereidt ?'
En die zeggen dan allemaal 'jij hebt meer tijd dan je denkt, en der blijft meer achter dan je denkt'.
Zal je iets mafs vertellen: als jij oma zegt 'blijf kijken waar je naartoe wil, niet waar je naartoe gaat'.
En je trekt op zo'n baan 2 uur aan haar handrem, en laat haar dat 2 uur doen. Zonder instructie. Dan jaar later als gebeurt heb je goede kans dat ze eruit komt. En nogmaals, normale slipcursus is wat anders dan bv de cirkel of 'dubbel' wegdek.
Juist dat instinctief blijft er stom genoeg in. Daarom heten sommige mensen schumacher of verstappen.
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Resumee:
4 wielen eruit, hard over ring: tegensturen is leuk
rechte weg, 1 voorwiel geen grip: tegensturen einde oefening.
4 wielen eruit, hard over ring: tegensturen is leuk
rechte weg, 1 voorwiel geen grip: tegensturen einde oefening.
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Ja je hebt gelijk, mijn verhaal was niet volledig. Met "over 2 wielen" bedoelde ik de achterwieltjes. Overstuur dus, niet onderstuur.
Als de voorkant gaat glijden is het meestal een kwestie van even gas los en verder niks doen. Hier vind ik juist wel 1 van de pluspunten van de Astra, hij is zo goed te controleren in het grensgebied (terwijl je dan al echt heel heel erg hard gaat). Op een gegeven moment houdt het natuurlijk ook wel op, en er is een heel verschil tussen de gens opzoeken op droog asfalt en ongewild de grens opzoeken door gladheid.
Hoe dan ook, blijft k*t van je Astra, maar wees iig blij dat je er zelf nog bent!
Als de voorkant gaat glijden is het meestal een kwestie van even gas los en verder niks doen. Hier vind ik juist wel 1 van de pluspunten van de Astra, hij is zo goed te controleren in het grensgebied (terwijl je dan al echt heel heel erg hard gaat). Op een gegeven moment houdt het natuurlijk ook wel op, en er is een heel verschil tussen de gens opzoeken op droog asfalt en ongewild de grens opzoeken door gladheid.
Hoe dan ook, blijft k*t van je Astra, maar wees iig blij dat je er zelf nog bent!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Hehehe, na Pluggie in Berlijn over deze kwestie gesproken te hebben ben ik wel benieuwd of er al iets meer bekend is. Zijn er al daglichtfotows?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- AstraF16
- forum-gebruiker
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 25 okt 2008 03:01
- Locatie: Omg. Bergen op Zoom
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Bij wie zat je dan?!raymond schreef:deed heel veel zweden maar ook noorwegenMarcelgsi schreef:Succes ermee man!
Raymond dat is toevallig rij je ook op zweden?
Ik rij d'r ook wekelijks, 2 weken terug was wel even wennen he met die sneeuw... niet normaal.
Dat zijn tenminste winters
maar zit nu thuis
mijn baas is naar de klote en heb nog geen ander werk weer
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Blankespoor Apeldoorn toch?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10 nov 2008 10:49
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
damn krijg er kippenvel van doet mij namelijk pijn een opel te zien die gecrashed is kijk vw oke.... die staan constant langs de weg en dat vind ik persoonlijk mooi een gecrashte VW bij mij in apeldoorn bij de auto sloop is 24/7 een getunde VW meeting ze zijn allemaal vet getuned
mja om terug te komen op jou verhaal sterkte er mee een R.I.P fijne GSI
mja om terug te komen op jou verhaal sterkte er mee een R.I.P fijne GSI
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9309
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Nou dan moet je vooral niet hier kijken...skullbreaker-GSI schreef:...doet mij namelijk pijn een opel te zien die gecrashed is...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Oef sterkte kerel, ik weet hoe het is...al heb ik het geluk gehad dat mijn gsi weer kon rijden.
Wens je veel sterkte, en super dat jullie ongedeert zijn, want het had heel anders kunnen zijn.
Wens je veel sterkte, en super dat jullie ongedeert zijn, want het had heel anders kunnen zijn.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Achteras gereserveert voor mij...
Zwei Liter Kraft ja
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
ruitemwissermotor achter ???
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Lijk is nog niet afgekoeld of de aasgieren nemen de onderdelen al mee
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
En ook de beloofde daglichtfotows nog niet gezien!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
muahah ja je moet er tegenwoordig als de kippen bij zijn niels:D
en idd marcel foto's zijn er nog steeds niet , vind ut lang dure
en idd marcel foto's zijn er nog steeds niet , vind ut lang dure
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
ik ben niet zo handig met die foto's posten snap der maar weinig van laastst al xtje bezig geweest ma wil ni echt lukkeErwin_dude schreef:muahah ja je moet er tegenwoordig als de kippen bij zijn niels:D
en idd marcel foto's zijn er nog steeds niet , vind ut lang dure
ma zal nog eens een poging doen en ruitenwissermotor achter is nog beschikbaar doe ma even pm ofzo
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's
Ik zal het wel even doen!Remon schreef:ik ben niet zo handig met die foto's posten snap der maar weinig van laastst al xtje bezig geweest ma wil ni echt lukkeErwin_dude schreef:muahah ja je moet er tegenwoordig als de kippen bij zijn niels:D
en idd marcel foto's zijn er nog steeds niet , vind ut lang dure
ma zal nog eens een poging doen en ruitenwissermotor achter is nog beschikbaar doe ma even pm ofzo
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met daglicht foto's
die is fucked.
jammer man
jammer man