Pagina 15 van 19

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 29 sep 2009 19:14
door chucky66
kut man ....ik had het al gehoord van andré

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 29 sep 2009 19:55
door Nick(GSI)
Het volgende wat ik ga doen is een schade rapport op laten stellen door een revisie bedrijf. Want Mtech houd voet bij stuk dat het niet kan.....

Dus aan de hand daarvan als blijkt dat het daar door komt(dat het op papier staat) hoop ik dat hij m'n schade vergoed... zo niet dan stap ik naar m'n rechtsbijstand verzekering of advocaat oid! want er zijn 4 zuigers naar de klote en m'n turbo+kop dus word een duur geintje dus reken maar op +- 2000/2500€ schade en dat ga ik echt niet zelf betalen.

ik hou jullie op de hoogte!

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 29 sep 2009 20:07
door oenatje
laat ze bloeden nick,

succes

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 29 sep 2009 20:11
door Nick(GSI)
:mrgreen:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 29 sep 2009 23:28
door GSI Racer
Veel suc6 met de afhandeling man!

Heb al vaker slechte dingen over spruitstukken van M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee......

:opel:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 29 sep 2009 23:43
door Nick(GSI)
GSI Racer schreef:Veel suc6 met de afhandeling man!

Heb al vaker slechte dingen over spruitstukken van M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee......

:opel:
Ja idd zooitje goedkope troep dat ie verkoopt! Net een mail gehad: daarin zegt hij dat mijn motor niet is stuk gelopen door het door hem geleverde spruitstuk. En dat hij er verder geen tijd meer aan wil besteden :? zo zie je maar weer dat sommige bedrijven totaal geen service hebben en je gewoon afwimpelen :finger: Nu is het een kwesteie van het zwart op wit krijgen van de oorzaak en confrenteren, en anders via een bemiddelaar(advocaat oid) ik weet het ook even niet meer :x

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 00:17
door prs
zo, dat zuigt :shock:

maar ik snap even niet hoe dat het kan dat er een laspit afbreekt in je uitlaatspruitstuk en dat de schoepen afbreken die daarna via je inlaat naar binnen gaat? kan iemand dat misschien is even uitleggen? en is je intercooler nu ook naar de ne*k? want daar zijn die schoepen toch ook door heen gegaan dan?

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 02:00
door GrinX
GSI Racer schreef:Blablabla... :D

Heb al vaker slechte dingen over [skip text modus aan]...[skip text modus uit] M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee...... (nog maagd in dat opzicht dus..)

:opel:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 10:50
door GSI Racer
GrinX schreef:
GSI Racer schreef:Blablabla... :D

Heb al vaker slechte dingen over [skip text modus aan]...[skip text modus uit] M-Tech gehoort :roll:
Zelf geen ervaring mee...... (nog maagd in dat opzicht dus..)

:opel:
Zie hier de bevestiging :worship:

Ja idd zooitje goedkope troep dat ie verkoopt! Net een mail gehad: daarin zegt hij dat mijn motor niet is stuk gelopen door het door hem geleverde spruitstuk. En dat hij er verder geen tijd meer aan wil besteden zo zie je maar weer dat sommige bedrijven totaal geen service hebben en je gewoon afwimpelen Nu is het een kwesteie van het zwart op wit krijgen van de oorzaak en confrenteren, en anders via een bemiddelaar(advocaat oid) ik weet het ook even niet meer

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 11:18
door Trompie
Donders kloten man! :shock: Succes met alles, denk je je astra klaar te hebben, krijg je dit gezeik
prs schreef:zo, dat zuigt :shock:

maar ik snap even niet hoe dat het kan dat er een laspit afbreekt in je uitlaatspruitstuk en dat de schoepen afbreken die daarna via je inlaat naar binnen gaat? kan iemand dat misschien is even uitleggen? en is je intercooler nu ook naar de ne*k? want daar zijn die schoepen toch ook door heen gegaan dan?
Inlaat spruitstuk! :wink:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 11:41
door RedBill
Trompie schreef:
prs schreef:zo, dat zuigt :shock:

maar ik snap even niet hoe dat het kan dat er een laspit afbreekt in je uitlaatspruitstuk en dat de schoepen afbreken die daarna via je inlaat naar binnen gaat? kan iemand dat misschien is even uitleggen? en is je intercooler nu ook naar de ne*k? want daar zijn die schoepen toch ook door heen gegaan dan?
Inlaat spruitstuk! :wink:
Nick(GSI) schreef:Doe de kap open, is de flens naar de turbo van het uitlaat spruitstuk zo krom getrokken door de wamte/scheef schroefdraard dat ie een bout heeft afgeknapt en er waren er 3 losgetrild :...

...Mtech een mailtje gestuurd en het probleem uitgelegd. nu kan ik het spruitstuk opsturen en word het gefixt, dus we hebben morgen wat te doen :lol:...

...
1. Uitlaatspruitstuk demonteren
2. Uitlaat spruitstuk opsturen naar M-tech
...
Gaat toch echt om het uitlaatspruitstuk, waar Nick het over heeft. En ik snap het ook niet helemaal goed, wat nu de logica is van het afbreken van pitten in het uitlaatspruitstuk, die vervolgens de schoepen mollen, die via de intercooler en het inlaatspruitstuk in de cilinders zijn gekomen.

Ik denk dat er ergens een andere oorzaak moet zijn. Wat een ellende zeg, met al die motorswaps.

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 14:01
door Nick(GSI)
Je heb achter je kleppen een vacuum daardoor kan een laspit of een stuk schoep terug je spruitstuk invliegen en zo in de cilinders tetecht komen.

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 15:08
door Trompie
Nick(GSI) schreef:Je heb achter je kleppen een vacuum daardoor kan een laspit of een stuk schoep terug je spruitstuk invliegen en zo in de cilinders tetecht komen.
Oh op die manier!

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 17:38
door IMpYGSI
mooi klote ja. kan t niet zo zijn geweest dat de turbo verkeerd is? Dat dat dus ook de oorzaak is dat je spruitstuk te warm is geworden?

groeten Twan

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 17:49
door chucky66
spruitstuk te warm????

die moet gewoon tegen smelte aan kunnen werken

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 17:58
door Nick(GSI)
idd die kan nog een stuk warmer woorden hoor... maar omdat de schroefdraad scheef zat is dat gaan trekken door de warmte en is de bout afgeknapt.

heeft niks met dit probleem te maken

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 18:11
door prs
Nick(GSI) schreef:Je heb achter je kleppen een vacuum daardoor kan een laspit of een stuk schoep terug je spruitstuk invliegen en zo in de cilinders tetecht komen.


maar hoe kan het dan dat je inlaatschoep naar de n*uk is? tenminste, dat kan ik opmaken uit het speurders/marktplaats topic.. de in en uitlaat schoepen zitten toch gescheiden van elkaar? geloof niet dat de laspit terug je blok in is geschoten, dan via de zuigers door je kleppen en intercooler zo de turbo in. en dan weer de schoepen door je intercooler zo je blok in? en de uitlaatzeide heeft toch geen vacuum? dat is toch alleen bij de inlaatzeide?

zit je intercooler ook vol met stukjes ijzer?

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 18:42
door Nick(GSI)
uitlaat schoep ik aan gort inlaat niet... dus er is iets ingekomen vanuit de uitlaat.

ik gaf een voorbeeld in dat topic

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 19:27
door prs
ok, maar je zuiger trekt vacuum als hij naar beneden gaat MAAR dan is de uitlaatklep dicht..dus op het spruitstuk trekt hij dan geen vacuum. en zodra die klep open gaat dan komt er genoeg druk vrij om er voor te zorgen dat er niks naar binnen gaat... of zie ik dat nou verkeerd? ik wil wel is weten hoe dat nou zit :wink:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 30 sep 2009 19:38
door Nick(GSI)
ja ik heb dit ook maar gehoord van niels misschien dat hij het even piek fijn uit kan leggen :lol:

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 01 okt 2009 07:39
door chucky66
jij hebt het nu over maar 1 klep !!!!!!!!!

maar er zitten er wel meer dus als er 1 klep{twee bij een 16klepper} dicht staat staat er elders wel een klep open.
en omdat de schoep van de turbine kapot is krijg je ook een andere lucht stroming.

dus laspit breektlos ramt de turbine schoep naar de klotte dan ontstaat er een andere luchtstroming stukjes schoep worden met grote snelheid terug geblazen/zogen naar de kop klep gaat open stukje er in zuiger naar de galemize....enz

tis kut maar heb het zelfde.........al na 600km

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 02 okt 2009 00:16
door André Botter
Hallo Turbo vrienden.
Het zit zo als een motor stationair loopt zuigt hij toch iets lucht terug uit de uitlaat.
Dus als er een las druppel in het uitlaat spruitstuk los komt en dat gebeurt alleen bij hoge belasting dan schiet hij de turbo in.
Maar door dat de turbo dan hard draait kan hij niet zomaar door het schoepen wiel heen de uitlaat in en beschadigt hij het turbinewiel.
Daar breken allemaal stukjes af en deze blijven in het uitlaat slakkenhuis liggen.
En bij het stationair draaien worden deze lichtere stukjes de motor in gezogen en die slopen daar de zuigers en kop en als het even mee zit de cilinderwanden.

En nick is nummer 3 die bij mij bekent is er zullen er vast nog wel een paar meer zijn die dit hebben gehad maar niet weten hoe de schade is ontstaan.
Of ook door de leverancier voor gek worden verklaart. :x :x

Dus jullie weten het nu geen spullen bij Mtech, Friedrich, motorsport, invida, en bij HG motorsport alleen de RVS spruitstukken niet kopen zijn ook van Friedrich.

MVG André :D

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 02 okt 2009 09:15
door marklukassen
Hey man stel je is even voor man :spam: :mrgreen: :mrgreen: :wink: j/k

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 02 okt 2009 16:30
door chucky66
vind je dat nog nodig????

zijn er maar weinig die hem niet kennen geloof ik.

Re: Nick z'n Turbo Project

Geplaatst: 03 okt 2009 10:46
door RedBill
André Botter schreef:Hallo Turbo vrienden.
Het zit zo als een motor stationair loopt zuigt hij toch iets lucht terug uit de uitlaat.
Dus als er een las druppel in het uitlaat spruitstuk los komt en dat gebeurt alleen bij hoge belasting dan schiet hij de turbo in.
Maar door dat de turbo dan hard draait kan hij niet zomaar door het schoepen wiel heen de uitlaat in en beschadigt hij het turbinewiel.
Daar breken allemaal stukjes af en deze blijven in het uitlaat slakkenhuis liggen.
En bij het stationair draaien worden deze lichtere stukjes de motor in gezogen en die slopen daar de zuigers en kop en als het even mee zit de cilinderwanden.

En nick is nummer 3 die bij mij bekent is er zullen er vast nog wel een paar meer zijn die dit hebben gehad maar niet weten hoe de schade is ontstaan.
Of ook door de leverancier voor gek worden verklaart. :x :x

Dus jullie weten het nu geen spullen bij Mtech, Friedrich, motorsport, invida, en bij HG motorsport alleen de RVS spruitstukken niet kopen zijn ook van Friedrich.

MVG André :D
Thanks voor de toelichting!