Rest. Astra GSi RedBill - Nooit meer een GSi (03-05-08)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

RedBill schreef:Operatie "Intensive care" is een open hart operatie geworden.

Morgen ga ik naar Spijkenisse om een splinternieuw onderblok op te halen. Zal zaterdag even wat foto's posten.
Een splinternieuwe...kijk eens aan! :P
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Melbo schreef:
RedBill schreef:Operatie "Intensive care" is een open hart operatie geworden.

Morgen ga ik naar Spijkenisse om een splinternieuw onderblok op te halen. Zal zaterdag even wat foto's posten.
Een splinternieuwe...kijk eens aan! :P
Yep, ik ben het gezeur zat. Geen risico meer, ookal kost het dan nu even wat meer knaken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

niks via zomer te regelen dan lijkt me toch dat de revisie door hun niet helemaal netjes is uitgevoerd
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

pff wat een beunhazen..laat je ze je hele blok netjes reviseren krijgje alsnog problemen ermee!!

succes ermee
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

bhgfh

Bericht door Delax80 »

hmm mooi dat je nu nieuw onderblok koopt alleen moet idd vast wel wat met dat revisiebedrijf te regelen zijn toch :)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Sin schreef:niks via zomer te regelen dan lijkt me toch dat de revisie door hun niet helemaal netjes is uitgevoerd
Dat is een getouwtrek geweest.
Heb de BOVAG aan de telefoon gehad, schiet ik niets mee op, kan een contra-expertise doen aan het probleemblok, kost 325 euro.
Oorzaak is al bekend, gewoon te ruime cilinders, boring is te groot, krijg je daarna de expert met hetzelfde verhaal, en daarna touwtrekken.
Blijkt het revisiebedrijf of jij geen gelijk te krijgen, kan de aanvrager de 325 euro nog eens gaan betalen.

Zomer zegt dat ik opdracht gaf voor honen.
Ik heb opdracht gegeven voor standaard maat.
Zomer heeft mij dus geen advies gegeven wanneer het blok destijds al in een mindere staat was!
En daar ligt het hele probleem!

BOVAG zegt daarmee niets te kunnen doen, enkel wanneer het dus duidelijk is waar het technische mankement ligt.
Dus zeggen jullie maar wat wijsheid is.
Of risico nemen en 325 euro wellicht voor lief nemen.
Of nieuw onderblok pakken, en nooit weer wat bij Zomer laten doen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

kweet niet staat alles op papier??? ken zomer toch ook moeilijk overdoen?
Slecht advies trouwens...
wat zou het op kunnen leveren... red gaat iig verder met een nieuw blok.. zou eventueel altijd verder de procedure aangaan maar kost veel tijd en geld altijd moeilijk in deze gevallen.
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ik zou ze zachtjes influisteren dat dit soort reklame via forums niet de beste manier van opvallen is, linkje van het topic enzo erbij.. :wink:

Duidelijk een gevalletje vaklosers :? :roll: ... degene die het blok heeft staan honen, moet dat toch gezien/gemeten hebben en aan de bel trekken ????

Beetje hetzelfde als je bij een bandenboer komt met een lekke band die spekglad is... banden boer plakt hem gewoon en zet hem weer onder de auto : 'en nog veel veilige km's gewenst meneer' :?

Dan ben je toch een mongool of zie ik dat nou verkeerd ????

tis wel een gok met die 325 €, maar ik zou tóch het onderste uit de kan willen denk ik.... en tegelijkertijd gewoon dat nieuwe onderblok halen en opbouwen, want die oude wordt dus nooit meer wat... :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Alles staat op papier.

Rekening van destijds is voor 1200 euro aan revisie werkzaamheden gedaan daar.
2 cilinderkoppen, 1 onderblok met alle onderdelen, en nog wat ARP spul.
Behalve de opdracht, deze gebeurd altijd mondeling bij Zomer.

Opbouwen heb ik zelf gedaan.
Garantie zou onder onderdeelrevisie vallen, waar max. een 3 maand of 20.000km mag gereden zijn.
Redbill z'n motor heeft ongv. 16.000km gereden, dus daar ligt het niet aan.

Heb destijds al een ander revisiebedrijf gebeld, en het gehele verhaal verteld, leek hem eveneens duidelijk van te ruim gehoond.
Enkel op de rekening staat onderblok honen, niets aan maten o.i.d.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
suaver
forum-gebruiker
Berichten: 173
Lid geworden op: 18 aug 2006 11:38
Locatie: enschede

Bericht door suaver »

ja dat is nu de vraag wie is er fout bij het "laten reviseren" en honen word er dan vanuit gegaan dat er dat spul dat in de cilinders komt dan ook word aangepast (whaha ben de naam even kwijt) daar ken wel over gevallen staan als er daarover niet veel op papier staat...
Tja moeilijk moeilijk..
Hoe zou het dan opgelost moeten worden volgens jou..? opnieuwhonen en nieuwe zuigers, verwacht je een nieuw onderblok eventueel geld ervoor? of mot er veel meer aan gedaan worden...? Die totale 1200 euro zou je toch niet terug krijgen en dan die uren die jij erin gestoken heb..
idd slechte reklame zo geworden...
Ik weet niet of het de zomer uit Holten is...
maar daar op die site staat duidelijk dat de zuiger in dezelfde diameter als de cylinder moet zitten.

http://www.zomermotorentechniek.nl/html/Topic_14_21.htm

en dan kom je op heltzelfde punt terug wat waren de afspraken.
Je heb zelf gevraagt om standaard maat neem dus aan een maat grotere zuigers.. en welke maat hebben ze dan gemaakt?
Tja als die veel groter ligt dan sta je toch sterk en zou er dan voor gaan afhankelijk wat het op zou kenne leveren natuurlijk... en dat weet ik niet hoeveel kost zon nieuw onderblok..?
mochten jullie winnen zouden ze dnek ik niet zeggen dat ze jullie en nieuw onderblok geven??? dnek nieuw hnen en nieuwe zuigers mits dat genoeg is.. maar dan heb je een nieuw onderblok over.. straks gebruikt..
Tja keuzes maken...
thats life.. :?
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Standaard maat = standaard maat en geen overmaat.

Redbill haalt nu het nieuwe onderblok op.
Daarbij komen de kosten voor de nieuwe onderdelen.

Als het t.z.t. het huidige blok schoon is, ga ik er mee naar een ander revisiebedrijf, en laat ik hun de cilinders opmeten, als het dan meer als 86mm is, kunnen we als nog de keuze maken om de BOVAG een expertise te laten doen.

Ik weet wel, voor enkel het buisje zetten is Zomer nog het adres.
Maar ik ben er wel klaar mee, zogezegd.
Geintje kost zo ook weer 1000 euro bij elkaar.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Moet Redbill nou opdraaien voor die kosten :?:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Voorlopig is het 50-50.
Het is voor zowel Erwin, als voor mij erg kut. Dit vonden we beiden reëel
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

Hmm vind wel redelijk dat jullie allebij opdraaien voor de kosten.
Maar dat maakt niet goed wat die bedrijf heeft gedaan.
Zoals ik dit lees zou ik denken dat redbill en erwin toch een sterker argument hebben dan die zomer.

Veel succes ermee verder!
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
bobosocka
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 305
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:42
Locatie: Den Haag

Bericht door bobosocka »

Nou ik vindt het niet echt reeel dat redbil me moet betalen. Je koopt immers een gereviseerd blok waar je ook dik voor betaald dat goed hoort te zijn. Maar goed, beter dat jullie er onderling goed uit zijn gekomen. Lijkt wel alsof er bijna geen ombouwen goed gaan. Ik heb toen ook veel ellende gehad met mijn 8V - 16V ombouw
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Jeetje wat een ellende, hopelijk heb je alles weer snel in orde zodat je nu eindelijk weer eens van je GSI kan genieten !
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

ik begrijp de situatie hoe je hem schetst wel, zeer spijtig ja dat het zo gelopen is. Denk ook dat jullie huidige gekozen oplossing dan ook de beste keuze is. Goed dat jullie in onderling overleg eruit zijn gekomen.

Bobo heeft inderdaad ook veel probelemen gehad bij zijn ombouw, gelukkig "afkloppen" heb ik geen problemen gehad met zowel de ombouw als de revisie. Maar nogmaals hopelijk komt het snel in orde en ben je van alles af, aangezien je dit soort problemen kunt missen als kiespijn.
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

pfffff dure hobby zo :shock: echt balen voor jullie beide!

ik hoop dat t iig toch goed komt met de 16v en dat redbill er toch van kan gaan genieten maar dat is nu nog nie in zicht
tsjonge zeg wat een klootviolen bij zomer is een fout van hun en dan gewoon nie toegeven!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Spypics splinternieuw onderblok C20XE

Bericht door RedBill »

Bij deze vast wat spypics van het splinternieuwe onderblok. Heb nu geen zin om em uit de auto te slepen en uit de doos te halen. Doe ik morgen bij DHZ Twente wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

:shock: sow vet man zo nieuw
Gebruikersavatar
snarfjuh
forum-gebruiker
Berichten: 599
Lid geworden op: 10 mar 2004 13:18
Locatie: Maasbracht

Bericht door snarfjuh »

Bijna zonde om te gaan gebruiken :lol:
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Prutsers... beetje jammer dat een revisiebedrijf hun zaakjes niet op orde heeft waardoor uiteindelijk de klant met de gefrituurde ballen staat.
Netjes dat jullie het zo oplossen, vind alleen dat jullie hier niet voor op moeten draaien.
Grtz, GrinX
orang-pinda
forum-gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38

Bericht door orang-pinda »

Veel suc6 jongens, hoop dat je straks wat langer kunt genieten van je c20xe :!:

Vind ook niet dat jullie ervoor moeten opdraaien, maar vind het wel erg netjes dat jullie het onderling zo oplossen.
Zijn niet veel mensen die dat zo zouden doen !!
c20let powerrr
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Vanaf het begin van de revisie gebeuren hebben we alles in goed overleg gedaan.
Daarom zou het raar zijn om ineens de brui eraan te geven en te zwaaien met het handje.
Een oplossing moest er toch van komen.

Ik had een klein gelukje met het vinden van een vervangende auto voor de tijdelijkheid.
Oud collega had nog een mazda 626 staan.
APK tot januari 2008 en geen noemenswaardige problemen.
Dus daar kan WJ nu tijdelijk in rijden.
En om de kosten terug te dringen maak ik die Mazda t.z.t. klaar, opbrengsten delen we, ter compensatie van het hele gemieter.
Fair and square...

Ik weet in ieder geval waar ik niet zomaar weer aan begin voor derden, en zeker niet bij welk bedrijf ik daarvoor dan ga benaderen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Nieuwe onderblok C20XE

Bericht door RedBill »

Afbeelding

Ja, jullie zien het goed, een originele C20XE uit 1998 :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles is los van het blok, we hoefden alleen de bak nog los te maken van het onderblok. Nadat we dat gedaan hadden het oude onderblok uit de wagen getakeld. Op deze manier kan de bak mooi blijven zitten. Helaas was de batterij van mijn camera verder leeg.

Afbeelding

Volgende week dus het nieuwe onderblok terug plaatsen en alle delen weer opbouwen (mits de kop retour is van z'n tweede revisie).
Een week later alles verder afbouwen en weer rijklaar hebben. (Na check, check, dubbelcheck.)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie