maar wat is het nut van die klok van de calibra
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
wat wil je er mee
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Deze club bestáát en heeft als doel om het rijden in een GSi voor iedereen haalbaar en betaalbaar te houden, en dat doen we in de meeste gevallen via hulp online.. Vereiste is dan dus wél dat je luistert, en niet gaat zitten soebatten over wat het allemaal wel of niet kan zijn omdat dé oplossing in sommige gevallen gewoon geld kostBassion schreef:zo mannen. ik heb veel nagadacht en gepiekerd over het houden van het 'wrak'
het is zo, ik ben opel gek, ik kan nergens van af blijven of het nou nieuw is of 100 jaar oud. ik moet er aan knutselen. ik vind de astra gsi gewoon een super auto om te zien. zelfs zo origineel als die van mij is. als hij het goed doet en je rijd er mee, is het gewoon een genot.
mijn ouders zeggen ook al, hij blijft je achtervolgen, want er komen nu in 1x zoveel problemen bij. Dus die hebben zoiets van maak hem in orde zonder poespas, en verkoop hem snel. mja ik heb er vrij veel voor betaald (want hij zou gewoon goed zijn, standaard airco, motorisch perfect etc etc van iemand die bij de opel werkt) dus dat zou beteken dat ik gewoon zeker meer als 1000 er op zou verliezen dus dat is ook niks. nou wilde ik in de toekomst toch al vanalles aan die auto doen en hem helemaal opknappen naar mijn zin. maar dan ook wanneer het geld en tijd er voor is en wanneer ik het wilde, niet omdat de auto naar 3 weken zo gaar blijkt te zijn dat het nu allemaal in eens moet gebeuren. (3 geleden ook apk gekeurd door een blinde waarschijnlijk)
waar dit lange verhaal eigenlijk op neer komt, ik wil hem eigeblijk toch houden. en er een harde nette goede snelle GSi van te maken. er zijn er al zo weinig 'goede' dus ik hoop nog veel van jullie hulp gebruik mag maken om toch weer 1 GSi in leven te houden. Gister avond reed hij weer even super goed zonder storing, en dan rijd je er toch op je dooie gemak een 325 uit en dat voelt toch wel goed![]()
dus het word toch een project, hoe lang het gaat duren ??? hoelijk niet te land. want wil ook graag eens naar meetings etc (ben bezig lid te worden van de club)
en om het een problemen topic te houden. hier nog een x de vraag. over het calibra klokje (veel interieur verlichting werkt niet, en er is een berg gekloot met de bedrading. dus dat wil ik gelijk met de uitlaat remmen blok allemaal goed maken en gelijk een calibra klok plaatsen) kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?
en nog 1 vraag. als ik toch 5 gats om ga bouwen met calibra poten etc. hoe zit het dan met de veren en dempers? kan ik die dan gewoon van de astra zelf gebruiken? en wat moet er zoal aangepast worden voor de calibra poten? of is dat gewoon kwestie van omwisselen?
Als je een andere tellerbak in je wagen wilt hangen moet je op het volgende letten.Bassion schreef:...kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?
RedBill schreef:Goede post van Sounddragon.
Als je een andere tellerbak in je wagen wilt hangen moet je op het volgende letten.Bassion schreef:...kan ik een calibra klok zo aansluiten op de originele punten en geeft hij dan ook de juiste snelheid aan? of moet ik voorlopig nog even met originele tellerbladen rijden en pas de cal klok er in hangen met het blok?
Soorten tellerbakken
In de Astra GSi worden over het algemeen 4 soorten tellerbakken gebruikt, allemaal met toerenteller.
Kilometeraanduiding t/m 220 km/h
Standaard geleverd in de 2.0 8V en de 1.8 16V.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak
Kilometeraanduiding t/m 240 km/h
Standaard geleverd in de meeste 2.0 16V.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak
Kilometeraanduiding t/m 260 km/h
Geleverd in sommige 2.0 16V.
Elektronische aansluiting op de versnellingsbak
Kilometeraanduiding t/m 280 km/h
Niet geleverd in de Astra F. Alleen op de Calibra Turbo.
Mechanische aansluiting op de versnellingsbak
W-Waarde
Op de originele tellerbak staat een W-waarde aangegeven. Voor de F20, F18 of F16 versnellingsbakken is die waarde gelijk. W=1111.
kan iemand mij hier miss nog verder mee helpen?3. en dan nog 1 vraag. zal ik voor het eind deel van mijn uitlaat 2x70mm pakken (dtm dubberlpijpje omhoog) of 2x90mm? ik heb een rieger achterbumper liggen alleen niet bij de hand om even op te meten wat uberhaupt zou passen.
4. wat voor diameter sportkat zou er onder een astra passen (dikte)? de dikste is 130mm als die al past kan ik uitkiezen wt ik wil.
Nog een vraagje er gelijk bij, mijn rechter deur suist heel erg. kan dit puur aan de rubbers liggen? of zou de deur krom zijn ofzo?3. en dan nog 1 vraag. zal ik voor het eind deel van mijn uitlaat 2x70mm pakken (dtm dubberlpijpje omhoog) of 2x90mm? ik heb een rieger achterbumper liggen alleen niet bij de hand om even op te meten wat uberhaupt zou passen.
4. wat voor diameter sportkat zou er onder een astra passen (dikte)? de dikste is 130mm als die al past kan ik uitkiezen wt ik wil.
Volgens mij passen die beugels van Astra G opc niet, dan moet je de beugels van een Vectra I500 pakken.GSi Twente schreef:OPC klauwen van welk type Astra?
Van Astra-G OPC hoef je niks geen adapter te gebruiken, dat is plug and play.