Pagina 2 van 2

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:34
door The Undertaker
Foxs schreef:Haha ok ben benieuwd :D
Duurt nog wel even hoor, eerst maar eens het huis aanpakken.
Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:
Foxs schreef:Ow heb je t blok gekocht :mrgreen:
Nope, blok word een B2*3
wrrm geen 4?
kleine typfout :oops:

Wordt een B2*4 natuurlijk.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:35
door Mikeopel
wilden net zeggen een blok uit 84 /88 lol

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:39
door The Undertaker
Mikeopel schreef:wilden net zeggen een blok uit 84 /88 lol
Nee, ik wil een blok uit 1996 of nieuwer, Trionic 5.5 met 20MHz CPU

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:44
door Mikeopel
The Undertaker schreef:
Mikeopel schreef:wilden net zeggen een blok uit 84 /88 lol
Nee, ik wil een blok uit 1996 of nieuwer, Trionic 5.5 met 20MHz CPU
Ja snap ik maar een 3 is uit de oude 09 :wink:
die vierkante

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 16:50
door The Undertaker
En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 17:19
door Mikeopel
The Undertaker schreef:En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
neej niet vur die Astra. kennen wij ook fb pagina aan maken. :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 18:26
door The Undertaker
Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
neej niet vur die Astra. kennen wij ook fb pagina aan maken. :mrgreen:
Saabstra Team Nederland :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 18:34
door Mikeopel
The Undertaker schreef:
Mikeopel schreef:
The Undertaker schreef:En die moeten we niet hebben natuurlijk :mrgreen:
neej niet vur die Astra. kennen wij ook fb pagina aan maken. :mrgreen:
Saabstra Team Nederland :mrgreen:
idd projectjes lol

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 19:27
door TurboTim
Robert ook aan de Saab ? Overlopers :mrgreen:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 20:34
door The Undertaker
Foxs schreef:Robert ook aan de Saab ? Overlopers :mrgreen:
Is de schuld van Mike :roll:

Hij bracht me op ideeën, kreeg het niet uit mijn hoofd en ben me gaan inlezen. Ik wilde eerst een V6 maar weet helaas ook de downside hiervan en hier op het forum zijn voorbeelden genoeg.

Saab blok is makkelijker in te bouwen, nagenoeg plug-and-play en een heel stuk lichter dan een V6. Verder is een B2*4 veel beter dan een C20LET (no offence). Saab heeft deze serie motoren gemaakt met maar één doel: het moet 225pk (Viggen) aan kunnen in produktie.
Bij onze Zweedse vrienden betekend dat dat ze een blok ontwikkelen dat met alleen een andere turbo, interkoeler en wat software aanpassing (wat je zelf kan doen 8) ) dus met de OEM internals met gemak 500pk :shock: aankan. Met gesmede zuigers en drijfstangen zelfs makkelijk 800pk :shock: :shock: :shock:

Ik moet de eerste C20LET nog zien die dat kan.

Wil niet zeggen dat de C20LET geen dikke motor is maar hij is niet echt gebouwd op veel vermogen.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 21:19
door Mikeopel
een Let blok is kwa uiterlijk knap vergeleken bij de saab.
maar je weet wat zeggen als je snel wil zijn moet je lelijk zijn :clown: :mrgreen: :shutup:

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 21:39
door astra-gsi-666
wat van blok heeft die FB66 ,dacht Z20LEH of toch een C20LET.
danny gsi 666

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 22:15
door TurboTim
The Undertaker schreef:
Foxs schreef:Robert ook aan de Saab ? Overlopers :mrgreen:
Is de schuld van Mike :roll:

Hij bracht me op ideeën, kreeg het niet uit mijn hoofd en ben me gaan inlezen. Ik wilde eerst een V6 maar weet helaas ook de downside hiervan en hier op het forum zijn voorbeelden genoeg.

Saab blok is makkelijker in te bouwen, nagenoeg plug-and-play en een heel stuk lichter dan een V6. Verder is een B2*4 veel beter dan een C20LET (no offence). Saab heeft deze serie motoren gemaakt met maar één doel: het moet 225pk (Viggen) aan kunnen in produktie.
Bij onze Zweedse vrienden betekend dat dat ze een blok ontwikkelen dat met alleen een andere turbo, interkoeler en wat software aanpassing (wat je zelf kan doen 8) ) dus met de OEM internals met gemak 500pk :shock: aankan. Met gesmede zuigers en drijfstangen zelfs makkelijk 800pk :shock: :shock: :shock:

Ik moet de eerste C20LET nog zien die dat kan.

Wil niet zeggen dat de C20LET geen dikke motor is maar hij is niet echt gebouwd op veel vermogen.
Maakt mij niet uit hoor haha ieder ze smaak :mrgreen:
En een LET niet gebouwd op veel vermogen ? Dan zou ik toch maar even op youtube kijken welk vermogen er uit de LET motoren gehaald worden met een andere turbo.

En het ligt er maar net aan wat de staat van het Blok is, Op de bank zie je pas welk vermogen je eruit haalt en hoelang doe je er dan mee? das ook maar altijd de vraag

En uiteraard hoeveel geld je erin wil steken, en als je met 500+ wil rijden zal je toch wel wat meer aan de astra moeten aanpassen dan alleen de motor om het op de weg te houden.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 22:28
door The Undertaker
Klopt 500pk op de voorwielen is ook niet alles. Mooiste is 4x4 maar dat is me nu iets te veel werk. 500 is ook niet mijn doel. Een betrouwbaar blok wel.
Voorbeeld was meer bedoeld qua potentie. Daar waar een C20LET aan zijn grens zit is een B2*4 niet onder de indruk.

Uiteraard is alles afhankelijk van de staat van het blok.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 22:33
door TurboTim
Belangrijkste vind ik dat het heel blijft en dat je er zo lang mogelijk plezier van hebt.

Hoop dat je een goed blok vind en er lang plezier van hebt straks :D

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 22:34
door The Undertaker
Mijn idee! ;-)

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 22:52
door astra-gsi-666
The Undertaker schreef:Mijn idee! ;-)
auto met veel vermogen heeft ook veel meer onderhoud nodig,
dan hou je het ook heel en niet altijd knallen ermee.
danny gsi 666

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 05 apr 2013 23:37
door just_nll
astra-gsi-666 schreef:
The Undertaker schreef:Mijn idee! ;-)
auto met veel vermogen heeft ook veel meer onderhoud nodig,
dan hou je het ook heel en niet altijd knallen ermee.
danny gsi 666
Ligt er ook voornamelijk aan hoe je er mee omgaat !

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 06 apr 2013 06:15
door The Undertaker
Inderdaad John. Er zijn aardig wat Saab rijders met +350 pk die er dagelijks mee rijden zonder problemen. Veel vermogen betekent niet automatisch dat je altijd maar gaat knallen. Ik ben niet iemand die er van houd hoog in toeren te rijden. Ik wil een motor met souplesse. Verder is er ook zoiets als warm rijden en (zeker met een turbo) en cooling down.

Re: Aslast, hoe zit het?

Geplaatst: 06 apr 2013 20:58
door astra-gsi-666
The Undertaker schreef:Inderdaad John. Er zijn aardig wat Saab rijders met +350 pk die er dagelijks mee rijden zonder problemen. Veel vermogen betekent niet automatisch dat je altijd maar gaat knallen. Ik ben niet iemand die er van houd hoog in toeren te rijden. Ik wil een motor met souplesse. Verder is er ook zoiets als warm rijden en (zeker met een turbo) en cooling down.
dat wordt veel vergeten,thuis komen en de motor direkt uit zetten,niet na laten draaien zie ik veel.dan rijden ze een nog
met een dikke turbo.dat vragen om problemen.
danny gsi 666