Nieuwe daily

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Nou heb ik een tijdje terug een complete kabelboom uit een Astra GSi getrokken, heel die kabelboom ontleed, maar die stekker zat er zeker weten niet aan hoor.
Hmm, volgens onze oosterburen hebben alle Astra F's deze stekker. Stekker aan mijn extra losse boom is wit. In de vraagbaak staat hij ook beschreven als standaard (niet als afwijkende verbinding). Calibra's en Vectra A's hebben ze ook zeker.


Net even gekeken bij de GSI boom die ik heb liggen: stekker zit er aan (zwart). :wink:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Vreemd. Ik had ook alle stekkers die aan de boom zaten gelabeld, zodat ik goed wist wat waar zat, maar die zat er echt niet bij.
Weer een afwijking van Opel :!: :?: . Zal morgen eens kijken bij mijn zwarte GSI (als ik het niet vergeet).
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)

Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?

Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

IMpYGSI schreef:Ben ik eens benieuwd. Maar echter als deze er niet opzit is het nog niet zo een ramp om dit zelf te maken volgens mij. Maar zou wel handig zijn. Ben hem echter nog nooit tegengekomen bij mijn teller of stuurkolom in de buurt. Dan was hij mij wel opgevallen lijkt mij.
Wel leuk om dit eventjes uit te zoeken hoe en wat. Zal straks eens kijken tussen het elektrisch schema wat ik heb.
Heb je ook een bestel nummer of gm nummer van dat dagrijverlichtingsrelais kastje? (en indicatieprijs?)

Misschien ook leuk om dat stuur ombouw te beschrijven in een how to?

Groeten Twan
The Undertaker schreef:Alle Astra F's zijn voorbereid :mrgreen:

Afbeelding
Prijs 41 euro : http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... K:MEWNX:IT

De stuurombouw komt goed :wink:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Stoelverwarming is binnen:

Afbeelding

De Astra is voorbereid op stoelverwarming :worship:
Bij de matten zit een schakelaar met 2 verwarmingsstanden. Ik ga deze behouden en de aansluiting van de originele kabelboom sluit ik aan op de OEM schakelaars.

Ik krijg zo dus 2 schakelaars en behoud ik de garantie van de matten:

Code: Selecteer alles

OEM schakelaar ==>> aftermarket schakelaar met 2 standen ==>> stoelverwarmingsmatten
Waar ik de 2 standen schakelaars ga inbouwen weet ik nog niet maar dat komt wel goed.

Afbeelding
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?

Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

IMpYGSI schreef:Zou ze gewoon los ergens aan de kabel of onder de stoel maken. In ieder geval ergens waar je ze niet ziet. zodat het origineel oogt. Waar heb je deze bestelt? En wat is de pasvorm qua afmetingen van de matten ten opzichte van het zit en rugvlak?

Groeten Twan
Op Ebay, 82 euro inclusief verzenden. op MP koste dezelfde meer dan 110 euro (sommigen zelfs 160 euro): http://cgi.ebay.nl/OPEL-ASTRA-G-CARBON- ... 1e60317bad

Handleiding
Comfort-Nachrüstset für 1 Sitz Carbon Sitzheizung 2-stufig
Technische Daten:

* der Durchmesser des Schalters beträgt: Außen 23mm, Innen 20mm, Einbautiefe 35mm
* mit diesem System können immer nur 2 Heizmatten Carbon betrieben werden
* das Standardmaß der Carbon-Heizmatten beträgt 480mm x 270mm
* die Nennleistung beträgt 35 Watt bei 10,5-15V Stromaufnahme ca.1,8 ~ 2,5 Ampere
* die Nennspannung beträgt 12V
* im Schalter ist eine zweifarbige Kontrollleuchte integriert 50% Leistung = gelb 100% Leistung = rot Mitte = Heizung aus

Lieferumfang:

* 2 Heizmatten Carbon für die Sitzfläche und für die Lehnenfläche
* 1 Sitzheizungsschalter runde Ausführung
* 1 Kabelsatz
*
1 Einbauanleitung

Beschreibung:

* Komplette Sitzheizung zum nachträglichen Einbau in Fahrer oder Beifahrersitz.
* Die Heizmatten für Sitz und Lehnenfläche werden zwischen Polster und Sitzbezug eingebaut.
* Die Form des Sitzes wird hierdurch nicht verändert.
* Die Sitzheizung passt fast für alle PKW mit abziehbaren Sitzbezug
* Bei aufgeklebten Bezügen können wir Ihnen diese gerne durch unsere Sattlerin einbauen
* Preise bitte telef. erfragen.

Montage:

Die Heizmatte kann in der Länge gekürzt werden oder zwischen den beiden Kontaktleitern kann ein komplettes Feld ausgeschnitten werden. Die Funktion bleibt erhalten.
Da die Heizmatte in Querrichtung ausgeschnitten werden kann, ist die Befestigung des Sitzbezuges unabhängig von der Nachrüstung wieder möglich.

Warum Carbontechnik ?

* In den Anfängen und heute noch werden einfache Sitzheizungen von nur einem einzigen wellenförmigen Draht im Sitz beheizt. Wärme entsteht hier nur am Draht und nicht in der ganzen Fläche. Ein Drahtbruch führt zum Totalausfall der Heizung
* Carbon-Fasern sind sehr wiederstandsfähig gegen mechanische Beanspruchungen wie z.B. Biege- Wechsel- oder Zugbelastung und daher besser als Heizdrähte geeignet.
*
Kein Ausfall der Heizmatte bei Beschädigung einer Carbon-Faser, dies wird durch die Legung der Carbon-Fasern (Wabenform) erreicht. Sie sind untereinander verbunden. Im Gegensatz zu einer herkömmlichen Heizmatte mit Heizdraht.
De pasvorm globaal, matten zijn op maat te maken schakelaars worden uiteraard uit het zicht weggewerkt.:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Laagvlieger »

Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwt.
Werkt prima.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Laagvlieger schreef:Datzelfde setje heeft mijn collega in zijn Astra G gebouwd.
Werkt prima.
Mooi, maar ik ook niet anders verwacht :D
Ik ga ze gelijk met de lendensteunverstelling van een Vectra B inbouwen en als de stoelen eruit liggen dan komt er aan de bijrijderskant gelijk een onderstel met hoogteverstelling 8) .
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Weer wat binnen:
Afbeelding
Links: komfortblinker module van VW
rechts: dagrijlichtrelais

Helaas laat het weer het niet toe om opties in te bouwen :cry:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Weer wat binnen, de spullen voor de US-module:
Afbeelding

En:
Afbeelding


Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

The Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raakten ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:Hoe zat het met de pasvorm van de Wiechers, moet je nu iets uit de kap halen of niet?
Kan je doen, dan raakt die de veerpootbrug niet meer, maar het hoeft niet. Ik had alleen wat van de isolatie onder de kap weggehaald, toen ging die wel dicht, maar stond ietsje boller had ik het idee. Je zag na 2x open en dicht doen wel precies waar ze elkaar raakten ;)
Heb wel het idee dat er 3 versies zijn:
1. met het typeplaatje in het midden
2. met het typeplaatje aan de rechter kant (als je voor de auto staat)
3. met het typeplaatje aan de linker kant (als je voor de auto staat) zoals de mijne
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Rechts heb ik hem nooit gezien. De nieuwe nu hebben hem links, vorige type zat hij in het midden. De laatste 2 genoemden zijn exact hetzelfde qua vorm (en dus hetzelfde "probleem"), alleen het typeplaatje op een andere plek.
Gewoon erop doen, zonder isolatie onder je motorkap (gaatje maken). Gaat prima.
Plaatje rechts (als je voor de auto staat):
Afbeelding
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Undertaker's projecten

Bericht door oenatje »

ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor

dit is een custom 8)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

oenatje schreef:ik wil even vermelden dat een holden L nooit officieel is geleverd op de c20xe motor

dit is een custom 8)
Dat is heel die cabrio: Het is nu een Holden Astra 2.5-24V Convertible GSI
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: Undertaker's projecten

Bericht door gsipiloot »

isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

The Undertaker schreef:
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.
Liever eronder :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:
The Undertaker schreef:
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.
Liever eronder :mrgreen:
:worship:

Hoop trouwens deze en anders volgende week mijn Bonrath Powerlifts binnen te krijgen. Voor was al binnen, achter nog niet.
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Peter_89 »

The Undertaker schreef:
gsipiloot schreef:isolatie onder de motorkap van je gsi is voor mietjes :mrgreen:
Kan wel zijn maar is fabrieks-af geleverd dus OEM 8) en dan MOET het erop.

Heb je ook nog zo`n carterplaat er onder dan?? Laatst C20XE gesloopt waar er 1 onder zat. Had het nog nooit gezien
Zwei Liter Kraft ja
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Niet in het midden, wel een beschermplaat aan de distributie zijde. Carterplaat zit ik over te denken, één van 2mm dik staal, kost alleen 214,60 euro/ stuk

Misschien is dat hem ook wel, heb het nooit eerder gezien, iemand een foto hiervan??

Zal eens een foto van de mijne maken.
Plaats reactie