chris 3.0 v6 GSI: restauratie gaat door en een vraag (update 17/9)
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
ja ik hoop donderdag de motor er in te hebben hangen.
ideaal zn nationale vrije dag
ideaal zn nationale vrije dag
GSI 2.5 24v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
Volgens het mv6.de forum, komt dat doordat er andere nokkenassen inzittenTrompie schreef:Is dat zo ja? Heeft hem dat met de computer te maken ofzo?Bart(astra) schreef:Hee een Sintra v6 blok. Heb ik ook gehad.
Schijnen iets minder pk's te hebben.
Maar waar dat hem in zat weet ik zo niet..
Dus dat is te verhelpen !
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
ik herzie mij laatste bericht
door andere omstandig heden hangt mijn motor er nog niet in.
afgelopen donderdag wel de distriebutie riem er op gezed. afstel gereedschap geleed bij de opel dealer
geweldige lui hier in almelo
wat betreft de blauwe astra die heeft een kapotte koeler. afgelopen donderdag besteld.
maar word de levering word elke keer een dag uitgesteld. hoppelijk nu aanstaande maandag dat die binnen komt.
als maandag de koeler niet binnen is gaan we verder met de v6.
door andere omstandig heden hangt mijn motor er nog niet in.
afgelopen donderdag wel de distriebutie riem er op gezed. afstel gereedschap geleed bij de opel dealer
geweldige lui hier in almelo
wat betreft de blauwe astra die heeft een kapotte koeler. afgelopen donderdag besteld.
maar word de levering word elke keer een dag uitgesteld. hoppelijk nu aanstaande maandag dat die binnen komt.
als maandag de koeler niet binnen is gaan we verder met de v6.
GSI 2.5 24v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
Beter op je gemak doen !
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
idd wijs advies...
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
vandaag een dag vrij.
de v6 is weer een mooi stuk op weg.
gemonteerd:
dynamo
startmotor
deels inlaat
injector
kleppendeksels
nieuwe bougie's
kabelgooitje
gedemonteerd:
2.5 v6 ligt er hellemaal uit op het subframe
ik heb nu alleen wel twee vragen.
de dynamo van de 3.0 v6 heeft 1 schroef verbinding en een stekker verbinding.
nu heeft de stekker maar 2 draden.
de dynamo van de 2.5 v6 heeft 2 scroef verbinding.
iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen?
en de carter pan zit een andere aansluit dan de 2.5 v6.
de sensor voor het oliepeil is dit. moet ik het carter van 2.5 monteren of een stekker oversolderen?
de radiateur is vandaag binnen gekomen op het werk. dus die ga ik morgen monteren.
nej ik doe het al zo rustig aan dat het spul iets te lang stil staat.
maar idd eerst 3 x nadenken voor dat je iets doet. da heb ik wel geleerd
chris
GSI 2.5 24v
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
Dynamo wisselen?
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
chris1508 schreef:
vandaag een dag vrij.
de v6 is weer een mooi stuk op weg.
gemonteerd:
dynamo
startmotor
deels inlaat
injector
kleppendeksels
nieuwe bougie's
kabelgooitje
gedemonteerd:
2.5 v6 ligt er hellemaal uit op het subframe
ik heb nu alleen wel twee vragen.
de dynamo van de 3.0 v6 heeft 1 schroef verbinding en een stekker verbinding.
nu heeft de stekker maar 2 draden.
de dynamo van de 2.5 v6 heeft 2 scroef verbinding.
iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen? Dynamo's zijn uitwisselbaar. En de start en laad boom anders ook gewoon. Dus aan jou de keus!
en de carter pan zit een andere aansluit dan de 2.5 v6.
de sensor voor het oliepeil is dit. moet ik het carter van 2.5 monteren of een stekker oversolderen? Carter is van een Sintra. Keuze is aan jou, maar ik zou je pan van de calibra pakken, dan weet je ook zeker dat je uitkomt met de uitlaat! Weet niet of hoogte anders is namelijk
de radiateur is vandaag binnen gekomen op het werk. dus die ga ik morgen monteren.
nej ik doe het al zo rustig aan dat het spul iets te lang stil staat.
maar idd eerst 3 x nadenken voor dat je iets doet. da heb ik wel geleerd
chris
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
sorry vergeten te vermelden.
mijn dynamo van de 2.5 v6 maakt een knarsend geluid als je die met de hand rond draaid. dus wil het zeker voor het onzekere en die van de 3.0 v6 monteren.
de kabelboom die bij de 3.0 zat is door geknipt dus kan net zien waar de beide draden naar toe leiden van de stekker.
chris
mijn dynamo van de 2.5 v6 maakt een knarsend geluid als je die met de hand rond draaid. dus wil het zeker voor het onzekere en die van de 3.0 v6 monteren.
de kabelboom die bij de 3.0 zat is door geknipt dus kan net zien waar de beide draden naar toe leiden van de stekker.
chris
GSI 2.5 24v
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: foto's 3.0 v6
mijn problemen waar ik nu tegen aan loop:
vraag 1:
de dynamo van de 3.0 v6 heeft 1 schroef verbinding en een stekker verbinding.
nu heeft de stekker maar 2 draden.
de dynamo van de 2.5 v6 heeft 2 scroef verbinding.
1 dikke plus en 1 dunner draad voor dashboard lampje
iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen?
de dynamo word verwisselt door dat die van de 2.5 v6 een raar geluid maakt bij het rond draaien.
vraag 2:
en de carter pan zit een andere aansluit dan de 2.5 v6.
de sensor voor het oliepeil is dit. moet ik het carter van 2.5 monteren of een stekker oversolderen?
de blauwe astra rijd weer.
andere koeler zit er in. deze is wel iets dikker dan het orgineel maar past nog steets perfect.
vraag 1:
de dynamo van de 3.0 v6 heeft 1 schroef verbinding en een stekker verbinding.
nu heeft de stekker maar 2 draden.
de dynamo van de 2.5 v6 heeft 2 scroef verbinding.
1 dikke plus en 1 dunner draad voor dashboard lampje
iemand een idee hoe ik dit goed kan krijgen?
de dynamo word verwisselt door dat die van de 2.5 v6 een raar geluid maakt bij het rond draaien.
vraag 2:
en de carter pan zit een andere aansluit dan de 2.5 v6.
de sensor voor het oliepeil is dit. moet ik het carter van 2.5 monteren of een stekker oversolderen?
de blauwe astra rijd weer.
andere koeler zit er in. deze is wel iets dikker dan het orgineel maar past nog steets perfect.
GSI 2.5 24v
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Vraag 2: of het echt moet weet ik niet, maar als het kan waarom niet?
Als de 3.0 uit een omega had gekomen, moest je sowieso de carter van de 2.5 gebruiken.
Als de 3.0 uit een omega had gekomen, moest je sowieso de carter van de 2.5 gebruiken.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Nej komt uit een sintra. Dat is voorwiel aangedreven auto
GSI 2.5 24v
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Dat weet ik, daarom zei ik ook "zou"
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Weet je toevallig hoe dat zit met de stekker?
GSI 2.5 24v
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Nee dat weet ik niet. Ik had gewoon de carter van een 2.5.
Waarom zou je die niet gewoon gebruiken dan als je hem hebt?
Waarom zou je die niet gewoon gebruiken dan als je hem hebt?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Doordat daar een scheurtje in zit
GSI 2.5 24v
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
kan je de sensor niet compleet overzetten ?
-
- Moderator
- Berichten: 7833
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
In epc staan 2 carters voor de calibra 2.5 v6 aangegeven. Tot en vanaf E met een nummertje. Ik vermoed dat dat het moment is dat de c25xe x25xe genoemd werd?
In ieder geval, het carter bij "vanaf - einde" bij de calibra is hetzelfde als de carter bij de sintra x30xe onder "begin - tot" (ook daar staan 2 carters aangegeven).
Onduidelijk beschreven, hopelijk begrijp je het en kan je er iets mee.
Het nr van de carter is 6 62 151 (90501195) en de pakking die dus ook anders is, is 6 52 612 (9128256).
In ieder geval, het carter bij "vanaf - einde" bij de calibra is hetzelfde als de carter bij de sintra x30xe onder "begin - tot" (ook daar staan 2 carters aangegeven).
Onduidelijk beschreven, hopelijk begrijp je het en kan je er iets mee.
Het nr van de carter is 6 62 151 (90501195) en de pakking die dus ook anders is, is 6 52 612 (9128256).
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
Deze kan je gewoon overzetten zou probleemloos moeten passen. Zelfde sensor alleen is de stekker anders.Bart(astra) schreef:kan je de sensor niet compleet overzetten ?
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: chris project dubbel GSI: 2 vragen: dynamo & carter p. 7
stekker is van 2,5 pan afknippen en aan de 3l sensor solderen anders wil het niet..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI:
vandaag weer een stukje verder gekomen met de v6:
- Luchtfilter aangepast
- Radiateur monteren
- Kabelboom aanpassen voorkant auto
- versnellingsbak afstellen
- olie druk starten
Ik zit alleen met hoe ik de extra waterpomp en dynamo fan moet aansluiten.
iemand toevallig hier van een elektrisch schema?
wat betreft het carter pan verhaal is hellemaal goed gekomen.
een mooie verloop gemaakt. werkt perfectt
wat nog te doen:
- BC sintra 3.0 v6 inbouwen
- Grill aanpassen of vervangen
- ander dakraam ivm lekken
- katalysator in uitlaat lijn monteren
- ventilator radiateur loop continu
- extra waterpomp elektrisch aansluiten
- dynamo koeling elektrisch aansluiten
- borg plaatje stuurhuis
- buiten temp sensor
- klem ontsteking's module
- Luchtfilter aangepast
- Radiateur monteren
- Kabelboom aanpassen voorkant auto
- versnellingsbak afstellen
- olie druk starten
Ik zit alleen met hoe ik de extra waterpomp en dynamo fan moet aansluiten.
iemand toevallig hier van een elektrisch schema?
wat betreft het carter pan verhaal is hellemaal goed gekomen.
een mooie verloop gemaakt. werkt perfectt
wat nog te doen:
- BC sintra 3.0 v6 inbouwen
- Grill aanpassen of vervangen
- ander dakraam ivm lekken
- katalysator in uitlaat lijn monteren
- ventilator radiateur loop continu
- extra waterpomp elektrisch aansluiten
- dynamo koeling elektrisch aansluiten
- borg plaatje stuurhuis
- buiten temp sensor
- klem ontsteking's module
GSI 2.5 24v
Re: chris project dubbel GSI: pagina 7 update
lekker bezig. ook nog foto's gemaakt?
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: pagina 7 update
jwel maar op het moment geen kabelte bij de hand voor de telefoon
GSI 2.5 24v
Re: chris project dubbel GSI: pagina 7 update
ok dan wachten we nog even
ik zeg altijd je hoeft niet vlug te zijn, als je maar opschiet
ik zeg altijd je hoeft niet vlug te zijn, als je maar opschiet
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: chris project dubbel GSI: pagina 7 update
ik ben op het moment al iets verder maar toch om een idee te geven
De dynamo met drie draden:
De dynamo met drie draden:
GSI 2.5 24v