calibra turbo huilen maar weer (motor op een hoop)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

David schreef:Denk dat Laagje bedoelt .. beter IETS te rijk dan IETS te arm bij hoge vermogens :wink:
En voordat dat oliefilmpje wordt weggespoeld door benzine zal die aardig wat te rijk voor moeten lopen denk ik persoonlijk. Zelfde als wat Grinx zei dat benzine gaan functioneren als koeling ... weet niet wat ik daar van moet denken, wat wordt er ingespoten? een druppeltje per inspuiting ofzo? Denk dat je daarmee een motor van 100++ graden niet gekoeld zal krijgen. Denk dat die invloed verwaarloosbaar is.
Let op: dit is mijn mening (logisch nagedacht), als iemand het tegendeel kan bewijzen na metingen ofzo geloof ik het gelijk :D

Bel eens een gernormeerd bedrijf op die echt verstand heeft van hoogvermogen turbo motoren ... denk dat ze ook je benzienedruk + injectoren combinatie af zouden raden (weet niet of je standaard injectoren gebruikt maar ga er van uit van wel aangezien je benzinedruk op 6bar afgesteld staat). Of ga keertje bij EDS langs ... echt maffe mensen zijn dat daar (vooral die Arno :D ) maar verstand van zaken hebben ze zeker!!
Dat van mij is een standaard blokkie :? niks aan veranderd kwa brandstof druk enz

ontopic

Rijden met een k26 en dan ook standaard injectoren zou wel heeeel dom zijn
Gang is alles
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

jeffrey c20let schreef:
David schreef:Rijden met een k26 en dan ook standaard injectoren zou wel heeeel dom zijn
Kan wel hoor, maar niet met 300+ pk.
Met deze setup inderdaad een niet al te verstandige keuze.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

jeffrey c20let schreef:Dat van mij is een standaard blokkie :? niks aan veranderd kwa brandstof druk enz
Ik had het ook niet over jouw situatie, had het meer over in het algemeen. Ik heb ook wel eens dat te horen gekregen (omdat mijn motor rijk liep vanwege foutcode) ... maarja ... dan zegt een ander weer dat ie wel HEEL ERG rijk moet lopen voordat dat gebeurd ... blijkt iig iets dubieus te zijn wanneer dit precies optreedt.
jeffrey c20let schreef:Rijden met een k26 en dan ook standaard injectoren zou wel heeeel dom zijn
Hahaha ja idd ... maarja 6bar is naar mijn mening ook niet echt "slim". :)
Het is iig niet nodig om je injectoren zo tot het uiterste te pushen ... vooral omdat het "simpel" is op te lossen door een maatje grotere injectoren te nemen.
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik bedoeld eook iets te rijk of iets te arm.
Bij iets te arm zal de temperatuur behoorlijk snel stijgen van de verbranding, wat een grotere schade zal veroorzaken dan een beetje te rijk lopen. Oil Flush krijg je pas als je dik te rijk loopt.

Nog even over het koelend vermogen van de hoeveelheid benzine ten grootte van een druppel.

Leuk testje david:
Gooi een druppel water in je gezicht. Hoe voelt dat....
Pak nu een plantenspuit en vernevel het in je gezicht. Wat koelt beter? :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

t is iig mooi balen dat t weer kapot is! :cry:
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Laagvlieger schreef:Leuk testje david:
Gooi een druppel water in je gezicht. Hoe voelt dat....
Pak nu een plantenspuit en vernevel het in je gezicht. Wat koelt beter? :wink:
Die jongen kan dat toch mooi uitleggen hè... :lol:

Wel kut voor je Ricardo! Weer terug bij af...*zucht*! :roll: Maar je weet nu wel waarvoor je het allemaal doet, want toen het tijdens de test nog allemaal goed ging heb je vast genoten met volle teugen! :P
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Bericht door Delax80 »

:shock: :( echt weer klote....succes ermee!
orang-pinda
forum-gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38

Bericht door orang-pinda »

Op het opel-forum staat nog een nieuw setje Z20LET injectoren te koop voor een hele nette prijs.
c20let powerrr
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

kHad 2 dingen gezegd maanden geleden, onderblok heeft schade, en zoek uit waarom dat zo is, anders gaattie weer.

Beide eh 3x kwam je na week tegen. Sja.....

Magoed. Laten we hopen dat schade meevalt.

[snuk]
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Laagvlieger schreef:Nog even over het koelend vermogen van de hoeveelheid benzine ten grootte van een druppel.
Tzzzzzzz ... daar had ik even geen rekening mee gehouden ja ... das nog waar ook :oops:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

GrinX schreef:Je motor is niet oneindig uit te boren / te honen.
pak je toch een onder blok van een frontera 2.2 :lol:
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

chucky66 schreef:
GrinX schreef:Je motor is niet oneindig uit te boren / te honen.
pak je toch een onder blok van een frontera 2.2 :lol:
even de layout pesten:

Afbeelding

:lol:

Zoiets Fred? :lol:
Laatst gewijzigd door GrinX op 23 okt 2007 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

nooit geweten dat een frontera een 8 cil was.
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

zo motor ligt weer helemaal uit mekaar
onderblok weg gebracht want zuigerwant was natuurlijk weer beschadigt
maar is als het goed is eind van de week weer trug
heb voor de rest ook nieuwe injectors besteld en weer en hoop nieuwe spulle

enne in alle opmerkingen hier zit natuurlijk wel iets in
en die injectors waren ultrasoon gereinigt dan ga ik der eingenlijk wel van uit dat het weer goed is
maarja tog niet blijkbaar
en over die brandstof druk dat vond ik zelf inderdaad ook wel hoog
maarja hij is toen zo afgesteld (bij eds)
en altijd goed gegaan
5,5 jaar en meer als 50 duizend kilometer met deze setup
duz jah dan ga ik daar verder ook nie aan zitte klote ofzo
maarja van fouten leert men zegge ze
alleen jammer dat sommige fouten veel geld kosten hahha
maarja komt vast wel weer goed :wink:

ben alleen nu ook opzoek naar een catchtank en 2de pomp
want nu moet et gewoon egt helemaal 100% worde
want dit moet ik nie nog een keer hebbe hahah

en als die klaar is ga ik ook maar gelijk op de bank bij eds en weer opnieuw aflate stelle/chippe
iemand trouwens enig idee wat dat kost??
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zie mijn verhaal in kletspraat over de catchtank.... :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
orang-pinda
forum-gebruiker
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 mei 2006 09:38

Bericht door orang-pinda »

ricardo^gsi schreef:zo motor ligt weer helemaal uit mekaar
onderblok weg gebracht want zuigerwant was natuurlijk weer beschadigt
maar is als het goed is eind van de week weer trug
heb voor de rest ook nieuwe injectors besteld
Wat voor injectoren?(Z20LET hebben meer opbrengst)
Als die klaar is ga ik ook maar gelijk op de bank bij eds en weer opnieuw aflate stelle/chippe
iemand trouwens enig idee wat dat kost??
Neem es contact op met Frank Janssen en laat je door hem adviseren.
http://users.skynet.be/f.janssen/
Of neem contact met Hennie Boomkamp op en laat je door hem adviseren.
Hij had je bijvoorbeeld ten strengste afgeraden je injectoren te laten reinigen.
http://www.calibra.nl

Zou zonde zijn als je straks weer opnieuw kan beginnen.
c20let powerrr
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

jah ik ga naar eds als die weer klaar is
want daar komt alles eigenlijk vandaan en is die ook al vaker op de bank geweest
duz kijk daar wel wat der uit komt :wink:

enne ik heb Z20LEH injectors besteld
dat is volgens mij astra h opc
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

ricardo^gsi schreef:jah ik ga naar eds als die weer klaar is
want daar komt alles eigenlijk vandaan en is die ook al vaker op de bank geweest
duz kijk daar wel wat der uit komt :wink:

enne ik heb Z20LEH injectors besteld
dat is volgens mij astra h opc
Nog meer brandstof terwijl je een koelprobleem hebt?
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

jah ik heb een koel probleem omdat ik brandstof te kort kom
en nou kan de druk ook flink naar beneden :wink:
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

Hey

Wat zie ik nu:Gooi je je handdoek in de ring !!!
:cry:

Of is ie nu 200% hufter proof?!?!
Gang is alles
Gebruikersavatar
ricardo^gsi
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:02
Locatie: zuidland

Bericht door ricardo^gsi »

hahah
jah hij is weer klaar
moet alleen nog naar EDS om even op de bank af te latte stelle en gelijk even vermoge enzo meten

maare heb zeg maar een beetje ruzie gehad thuis
met vaders
en die wilt dat ik em weg doe
en ik woon tog bij hem
duz jah weinig keus

ik wil em wel houwe
maarja et is nie anders :cry: :cry: :cry:

dus als je der iemand voor weet :wink:

en als je iets anders leuks weet te staan
want ik moe nou weer wat anders zoeke
calibra doet et weer!!!
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

jammer hoor, ik gun het je....wat een monster gek :!:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
jeffrey c20let
forum-gebruiker
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
Locatie: waddinxveen

Bericht door jeffrey c20let »

Je moet langer met je ouder door de bocht kunnen als met dit monster!
heel veel suc 6 met de verkoop jongen :worship:
Gang is alles
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Bericht door Rellie opt werk »

Gewoon te koop zetten voor een achterlikjk hoog bedrag, zeggen dat niemand hem wil. Je vader laten kalmeren, komt allemaal goed :wink:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Plaats reactie