Mijn astra doet raar en ik denk dat jullie wel weten wat er mis kan zijn:D
als ik rond de 30 rijd hoor je een soort van aanlopend geluid. net of de band aanloopt maar dat doet hij niet! ook als je goed stevig remt hoor je het heel erg en trilt de auto zelf beetje!! dit doet hij al 2 maanden ofzo en begint steeds wat erger te worden. opzich denk ik dat er iets is mis de remschijf/blok.
Alleen nu keek in eergister en toen zagk vies spul op me velg zitten. ik keek naar de binnenkant van de velg en daar zat allemaalsoort van smeer. volgens mij komt het uit het rubber dat tegenhet wiel aanzit als ware(aan de as). hoort hier smeer te zitten en is het rubber gewoon lek? of is er iets met de as ofzo aan de hand. omdat je ook zo'n schavend geluid hoort!
hoop niet dat het allemaal zwaar erg is want daar gaat je geld weer alvast bedankt voor de antwoorden!!
en dat schavend geluid? dan toch gewoon de remschijf? ik bedoel. ik laat er wel naar kijken. maar wil even weten dat zo meteen niet me wiel eraf valt bij wijze van spreken.
:S:Shm das dus zwaar minder. maar dat schavend geluid was er al voordat er ook maar(voor zover ik weet maar weet ik bijna zeker) iets met dat rubber aan de hand was.
het is weer goed:D uurtje werk en gefixt. nu alleen nog dat schurend geluid. ik denk (weet bijna zeker) dat het in de remschijf zit. mijn stuur trilt als ik stevig rem en als ik +- 30 rijdt hoor je hem schuren. de band draait wel gewoon goed alsie op de brug staat
jah krom denk ik ook jah. het rare is dat dit lijkt gebeurt t zijn nadat ik mijn velgen eronder heb gezet. toen dacht ik dat het eerst aan de centreerringen lag die ik nog niet had. maar niet dus.
kkan alleen niet echt snappen hoe velgen kunnen zorge voor kromme schijven? het is ook alleen links voor. rechts voor niets aan de hand.
zoiets las ik dus ook in de autoweek van afgelopen week. hoe kom ik erachter welke ET waarde mijn velgen hebben? het zijn autec 5 spaaks. 195/6/15. ik las dat ze grote et waarde je schijven krom kan maken?
hm..........dat doettie volgens mij niet. hoe kom ik achter de ET waarde van me velgen? heb 195/5/15 inch. het merk is autec. ik heb een astra f 1.8i gt. kzal proberen een foto van de velgen te posten.