Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
Heeft iemand toevallig nog verlagings achterveren liggen voor een zacht prijsje?
1 van mijn achterveren is helaas doorgebroken.
Het nummer dat op de huidige veer staat is: 60010069.
Het liefste heb ik natuurlijk eenzelfde veer omdat deze erg fijn reden. Deze veer is onderdeel van een KW schroefset verlagingsset, helaas weet ik niet welke.
Edit: Zeer waarschijnlijk is dit de "Variant 1" omdat volgens mij de enige is die leverbaar is voor de Astra F (pagina 18)
1 van mijn achterveren is helaas doorgebroken.
Het nummer dat op de huidige veer staat is: 60010069.
Het liefste heb ik natuurlijk eenzelfde veer omdat deze erg fijn reden. Deze veer is onderdeel van een KW schroefset verlagingsset, helaas weet ik niet welke.
Edit: Zeer waarschijnlijk is dit de "Variant 1" omdat volgens mij de enige is die leverbaar is voor de Astra F (pagina 18)
Laatst gewijzigd door DarkDaedelus op 22 aug 2015 01:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verlagingsachterveren
Ik vind het maar bizar om te zien. Ik vind het niet zo "kwaliteit".
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Heb volgens mij nog wel een setje Achterveren (origineel GSi) liggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Verlagingsachterveren
Ik heb nog een setje nieuwe verlagingsveren liggen, paar krasjes maar nooit gemonteerd geweest. Het merk is G&M, de verlaging is 40mm. Ze mogen weg voor 30 euro.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Helaas ben ik op zoek naar verlagingsveren, maar zeker bedankt voor het aanbod!RedBill schreef:Heb volgens mij nog wel een setje Achterveren (origineel GSi) liggen.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
hier ga ik graag op in, ik zal even een pb'tje sturenFlying schreef:Ik heb nog een setje nieuwe verlagingsveren liggen, paar krasjes maar nooit gemonteerd geweest. Het merk is G&M, de verlaging is 40mm. Ze mogen weg voor 30 euro.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren - Geregeld en vervangen!
Veren snel mogen ontvangen en kunnen monteren
De oude eruit:
Verschil oud / nieuw:
En de auto weer omlaag, beetje laten zakken, en daarna kofferbak vol:
Volledig verslag komt uiteraard nog in eigen topic (maar dat duurt nog even)
De oude eruit:
Verschil oud / nieuw:
En de auto weer omlaag, beetje laten zakken, en daarna kofferbak vol:
Volledig verslag komt uiteraard nog in eigen topic (maar dat duurt nog even)
Re: Verlagingsachterveren
Van progressief naar niet progressief.
Ben benieuwd wat je er van vind?
14 inch lijkt me wel heel erg niet fijn rijden overigens. En al helemaal niet met die "andere" veren.
Ben benieuwd wat je er van vind?
14 inch lijkt me wel heel erg niet fijn rijden overigens. En al helemaal niet met die "andere" veren.
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Niet progressief heb ik met de 1.8 veel mee gereden en nooit last mee ervaren met stuiteren of kuiltjes in de weg of wat ook. Het verschil qua kosten was deze 2 maanden met geplanned onderhoud erg aantrekkelijk en zijn daarom niet vervangen door de 'originele' bijbehorende veren. Heb zojuist een testritje gemaakt met deze, maar met volle zware kofferbak, en dat reed al heerlijk.
Het zijn dan ook geen 14'ers Bandenmaat is: 195/50R15. Ze lijken misschien aan de kleine kant op de foto, maar rijden heerlijk zo
Het zijn dan ook geen 14'ers Bandenmaat is: 195/50R15. Ze lijken misschien aan de kleine kant op de foto, maar rijden heerlijk zo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Je rijdt dan wel met een te kleine bandenmaat. Origineel is 205/50 VR15 of 195/60 R14. Dat is misschien iets om op te letten als je ooit aan nieuwe banden toe bent. De teller van de Astra wijkt standaard al veel af, nu bij jou dus nog meer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Verlagingsachterveren
195/50/15 is gewoon standaard 8V toch?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Nee, die staat standaard op 14 inch staal.pluggie schreef:195/50/15 is gewoon standaard 8V toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Heb deze velgjes sinds mijn 1.6 astra en daarna gehad op de 1.8 astra. Voordat ik ze had kwamen ze al onder een andere astra vandaan. Had hier op gelet na de opmerking van Maikel; ik kan 10% bij de snelheid erbij tellen en dan is het primaRedBill schreef:Je rijdt dan wel met een te kleine bandenmaat. Origineel is 205/50 VR15 of 195/60 R14. Dat is misschien iets om op te letten als je ooit aan nieuwe banden toe bent. De teller van de Astra wijkt standaard al veel af, nu bij jou dus nog meer.
Op de 1.8 lagen wel grotere velgen toen ik ze kocht, maar hier waren 2 banden van versleten + er zaten 2 verschillende velgen op. 2x Azev en 2x 5ster. Wanneer ik van de 5ster nog es 2 velgen kan vinden voor een leuk prijsje en deze bandjes zijn langzaamaan op, dan komen deze er waarschijnlijk ook zwart gespoten onder. (De afdekkapjes liggen sinds de aanschaf van de auto al ergens verstopt in de kelder )
(is het een idee op dit draadje te verplaatsen, zodat deze 'discussie' op de juiste plaatst staat?)
Re: Verlagingsachterveren
Ik dacht altijd: in NL af dealer 15 inch waaiers met 195/50/15 eronder op GSi 8V, GSi 16V op zelfde waaiers met 205/50/15.RedBill schreef:Nee, die staat standaard op 14 inch staal.pluggie schreef:195/50/15 is gewoon standaard 8V toch?
In Belgie of bv Duitsland was de GSi 8V wel te koop op 14 inch. In Nederland kon je hem zo kaal niet kopen.
Banden op waaiers op een 8V in NL waren standaard 195/50/15.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren
Helaas, dat is een misvatting. De 8V in NL (en ook de 1.8 16V) had echt standaard 14" staal met wieldoppen. 15" lichtmetaal was fl 1.900,- meerprijs. Zie ook het staatje in deze test:pluggie schreef:Ik dacht altijd: in NL af dealer 15 inch waaiers met 195/50/15 eronder op GSi 8V, GSi 16V op zelfde waaiers met 205/50/15.RedBill schreef:Nee, die staat standaard op 14 inch staal.pluggie schreef:195/50/15 is gewoon standaard 8V toch?
In Belgie of bv Duitsland was de GSi 8V wel te koop op 14 inch. In Nederland kon je hem zo kaal niet kopen.
Banden op waaiers op een 8V in NL waren standaard 195/50/15.
Je ziet het ook uit het verhaal van de eerste eigenaar van onderstaande GSi. Deze beide wagens geleverd op 14" staal, maar direct bij de aankoop andere velgen eronder.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
Lichtmetaal was idd een optie op een 8v. Alleen als je lichtmetaal bestelde zat er idd 195 banden onder. De 205 was alleen voor de 16v.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
standaard is idd staal met wieldoppen met bandenmaat 195-60-14-85h(8v)Laagvlieger schreef:Lichtmetaal was idd een optie op een 8v. Alleen als je lichtmetaal bestelde zat er idd 195 banden onder. De 205 was alleen voor de 16v.
optie was 15 lichtmetaal (waaier)met bandenmaat 195-50-15-85v(8v)
standaard voor voor 16v is (waaier) met bandenmaat 205-50-15-85v
in belgie is lichtmetaal(waaier) de bandenmaat 195-55-15-85v(8v)
danny gsi 666
Re: Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
Dit soort discussies zijn gewoon hardstikke mooi!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
Hier zou ik dus 195/55R15 verwachten, gezien de afrolomtrek die dan ongeveer gelijk is aan de 205/50/R15 dacht ik.astra-gsi-666 schreef:optie was 15 lichtmetaal (waaier)met bandenmaat 195-50-15-85v(8v)
Ik heb dit even berekend en kom op onderstaande cijfers uit.
Afrolomtrek van 205/50R15 = 184.1 cm
Afrolomtrek van 195/50R15 = 181 cm
Afrolomtrek van 195/55R15 = 187,1 cm
De ene wijkt dus 3,1 centimeter naar onder af, de ander 3 centimer naar boven t.o.v. de GSi 16V banden. Het is dus om het even Darkdeadalus. Mijn opmerking dat jouw banden nu aan de kleine kant zijn klopt feitelijk niet.
Voor de volledigheid: de 195/60/14 inch die standaard op de stalen velgen van de C20NE en C18XE gemonteerd werd komt uit op een afrolomtrek van 185,2 cm.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
de info komt uit het astra boek dat alleen voor de dealers was,info
11/91, het kan ook dat later bouwjaren de 195-55-15 hadden.
moet dan effe in het kleine boek kijken.
danny gsi 666
11/91, het kan ook dat later bouwjaren de 195-55-15 hadden.
moet dan effe in het kleine boek kijken.
danny gsi 666
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Verlagingsachterveren en velgen/bandenmaat
vanaf 1994 wordt het 195 55 15 banden,gsi f1 en f2 gsi's
Danny gsi 666
Danny gsi 666