Zow, eindelijk tijd voor het hele verhaal, met foto's
Op maandag 7 juli heb ik de GSi weggebracht naar het schadebedrijf om de dorpels te laten spuiten en een aantal kleine schades te laten repareren.
Tijdens het demonteren die maandag kwam ik er echter achter dat er bij de rechterachterzijde toch wel meer roest zat dan ik dacht. Ik had gehoopt dit probleem over een paar jaar opnieuw aan te kunnen pakken, maar daar moest nu sowieso iets aan gebeuren.
Bij de chassisbalk boven het rechtervoorwiel kwam ik een plekje tegen waar ik ook iets aan gedaan wilde hebben, dus dat zou ook aangepakt worden.
Toen de schadehersteller met de wagen aan de slag ging en hij had overlegd met zijn plaatwerker over een mogelijke oplossing voor het probleem bij het achterscherm kwamen ze tot de conclusie dat een provisorische oplossing niet mogelijk was. Ze wilden het góed doen, of helemaal niet. Dat is een instelling waar ik wel van hou, maar ik had er natuurlijk niet helemaal op gerekend. Het was minimaal nieuwe schermranden erin.
Na nogmaals overleg met de plaatwerker liet de chef werkplaats me weten dat ze het toch wel heel fijn zouden vinden als ze het met de volledige achterschermen mochten repareren en dan nu in één keer helemaal goed doen, zodat ik niet over een jaar of vier nog een keer zou moeten. Dus ik vanaf mijn vakantie-adres de schermen bij mijn ouders vandaan gehaald, waar ze opgeslagen lagen sinds ik de huur van mijn garagebox had opgezegd, en naar Ede gebracht.
Toen ze waren begonnen met demonteren van de GSi kwamen ze rechtsachter in de kofferbak nog een verrassing tegen:
Roest ontstaan door lekkage van de slang van de waterafvoer van het dakraam. Daar zat een snee in die was ontstaan door het doorslijpen van de schermen bij de restauratie in 2005. Die gasten hadden het wel weer provisorisch dichtgekit, maar niet afdoende dus.
Afgelopen dinsdag ben ik bij het schadebedrijf langs geweest om de stand van zaken te gaan bekijken. Daar waren ze wel behoorlijk naar mijn tevredenheid bezig.
De roest aan de binnenzijde verwijderd.
Binnenscherm en vulopening waren nog helemaal intact, geen roest te bekennen!
Je ziet echter wel op de laspunten roestvorming geweest. Dit hebben ze nu goed behandeld.
Eind van de dinsdag stond de GSi er zo bij:
Dik in de carrosseriekit.
Nogmaals in de roestbescherming.
De afvoerslang goed hersteld.
Erwin_dude schreef:had je het toendertijd niet goed gedaan dan rb?
wat had je toen niet gedaan wat je nu wel doet?
Wat we nu anders gaan doen is dat de wielranden niet gelast gaan worden maar gelijmd, en ze gaan alles goed in de kit zetten. Dat is eigenlijk het belangrijkste verschil.
@Pascal: de wagen staat nu nog bij de schadehersteller. Morgen weer even bellen. Zelf kneitertje druk geweest afgelopen week. Wordt vervolgd dus....