Storing 116 c20let >>> opgelost!!
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Storing 116 c20let >>> opgelost!!
Sinds kort heb ik een Astra gsi aangeschaft met een c20let motor erin.
Nu zit hier motorstoring 116 in, en kan er niet achter komen waar het aan ligt.
Hij heeft een phase 2 chipset.
Ik heb inmiddels de regelaar gecontroleerd, en de wastegate actuator gangbaar gemaakt.
De turbodruk schommelt in de 6e versnelling vol gas tussen de 0.9 en 1.0 bar en is niet constant.
Wie kan mij helpen????
Nu zit hier motorstoring 116 in, en kan er niet achter komen waar het aan ligt.
Hij heeft een phase 2 chipset.
Ik heb inmiddels de regelaar gecontroleerd, en de wastegate actuator gangbaar gemaakt.
De turbodruk schommelt in de 6e versnelling vol gas tussen de 0.9 en 1.0 bar en is niet constant.
Wie kan mij helpen????
Laatst gewijzigd door Jesse C2.0XE op 24 jun 2014 03:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Storing 116 c20let
wat staat er bij 116 genoemd dan ?
Niet iedereen kent de storingscodes uit zijn hoofd
Niet iedereen kent de storingscodes uit zijn hoofd
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
116 Boost pressure Above upper limit
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let
Dus de turbodruk hoger dan de specificatie.
Hoeveel turbodruk laat de Phase2 chip toe?
Hoeveel turbodruk laat de Phase2 chip toe?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
Goeie vraag! Volgends de vorige eigenaar 1.1 bar maxi.. Maar weet dit niet zeker!
Iemand??
Iemand??
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let
Dan zou je jouw turbodruk even moeten meten. Kom je boven die 1.1 bar uit gedurende een bepaalde tijd dan zet hij namelijk die foutcode.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Storing 116 c20let
oude van erik zeker?
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
Oude van Erik?
Geen idee!
Heb alle storingen eruit gekregen en het koel en vacuüm systeem opnieuw aangesloten. En nu wel goed.. -_-
Zit alleen nog met die storing 116..
Geen idee!
Heb alle storingen eruit gekregen en het koel en vacuüm systeem opnieuw aangesloten. En nu wel goed.. -_-
Zit alleen nog met die storing 116..
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
Zoals hierboven is te lezen loopt hij tussen de 0.9 en 1.0 bar.. Niet te hoog dus!Laagvlieger schreef:Dan zou je jouw turbodruk even moeten meten. Kom je boven die 1.1 bar uit gedurende een bepaalde tijd dan zet hij namelijk die foutcode.
Maar de turbodruk schommelt wel enorm en blijft niet constant op 1 bar..
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
https://imageshack.com/i/nspi8nj
Dit is hem! Heb hem alleen voor de motor gekocht om te swappen naar men eigen,
Maar hij moet wel eerst goed lopen!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let
Ah de oude van Martin!
Maar luister eens, Als jij zegt dat de turbodruk onder die bar blijft......en je krijgt toch een foutcode.....dan is er toch echt iets aan de hand.
Dan kom je of toch erboven. Of de sensor is kapot. kan ook natuurlijk. En als ik me goed herinner zit die bij een LET in de kast van de computer gebouwd.
En hoe heb jij de druk gemeten?
Maar luister eens, Als jij zegt dat de turbodruk onder die bar blijft......en je krijgt toch een foutcode.....dan is er toch echt iets aan de hand.
Dan kom je of toch erboven. Of de sensor is kapot. kan ook natuurlijk. En als ik me goed herinner zit die bij een LET in de kast van de computer gebouwd.
En hoe heb jij de druk gemeten?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
Ik meet de turbodruk rechtstreeks van de computer! En die pakt hem van de inlaat af.
Heb al verschijnende dingen geprobeerd, wastegate terug stellen en met 0.4 bar druk rijden, dan nog
Die storing! Dus er is iets anders aan de hand maar wat?
Ik heb de sensor na gekeken die de wastegate regelt, en dus de turbodruk! en die werkt prima!
Heb al verschijnende dingen geprobeerd, wastegate terug stellen en met 0.4 bar druk rijden, dan nog
Die storing! Dus er is iets anders aan de hand maar wat?
Ik heb de sensor na gekeken die de wastegate regelt, en dus de turbodruk! en die werkt prima!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let
Ok je hebt de druk uitgelezen dus met de computer.
En hoe snel wordt de dataweergave geupdate? Dat is niet bijster snel. Turbodruk meet je echt met een drukmeter want die heeft geen lag zoals de dataweergave heeft.
Live data kijken heeft geen hoge prioriteit in zo'n motorstuurapparaat.
Zelfs de nieuwste modellen is live data kijken met een aardige lag.
Dus dan houdt het verder bij mij ook op qua ideeën.
Die foutcode komt niet uit de lucht vallen in elk geval.
Klopt die chip wel? Standaard is max 0,8 bar en daar zijn al mijn gegevens op gebaseerd en daarmee kun je storingen zoeken.
Nu dat aangepaste waarden zijn wordt dat een stuk lastiger.
En hoe snel wordt de dataweergave geupdate? Dat is niet bijster snel. Turbodruk meet je echt met een drukmeter want die heeft geen lag zoals de dataweergave heeft.
Live data kijken heeft geen hoge prioriteit in zo'n motorstuurapparaat.
Zelfs de nieuwste modellen is live data kijken met een aardige lag.
Dus dan houdt het verder bij mij ook op qua ideeën.
Die foutcode komt niet uit de lucht vallen in elk geval.
Klopt die chip wel? Standaard is max 0,8 bar en daar zijn al mijn gegevens op gebaseerd en daarmee kun je storingen zoeken.
Nu dat aangepaste waarden zijn wordt dat een stuk lastiger.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
Ik heb er een drukmeter in zitten.
Heb net weer een stukje gereden en tot mijn verbazing slaat de storing er nu in bij 0.4 bar.. En BAM alles valt uit..
Tot die druk weer gezakt is en dan klapt hij er weer in.. Heel vreemd en begrijp er geen zak meer van!
Laatste x dat ik had gereden stotterde hij wel Eens iets, maar trok die wel gewoon door! Nu lijkt t net of de computer de ontsteking ofzo stil zet bij 0.4 bar of hoger..
Kom er nu niet meer boven, t moment dat de turbo op begint te spoelen is t afgelopen.
Ik heb hem niet aan de computer gehad, maar met paperclip uitgelezen trouwens.
Heb net weer een stukje gereden en tot mijn verbazing slaat de storing er nu in bij 0.4 bar.. En BAM alles valt uit..
Tot die druk weer gezakt is en dan klapt hij er weer in.. Heel vreemd en begrijp er geen zak meer van!
Laatste x dat ik had gereden stotterde hij wel Eens iets, maar trok die wel gewoon door! Nu lijkt t net of de computer de ontsteking ofzo stil zet bij 0.4 bar of hoger..
Kom er nu niet meer boven, t moment dat de turbo op begint te spoelen is t afgelopen.
Ik heb hem niet aan de computer gehad, maar met paperclip uitgelezen trouwens.
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Storing 116 c20let
Gewoon met dat ding naar Klasen of eds gaan en opnieuw laten chippen en afstellen.
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let
Heb idd het idee dat er toch iets niet klopt.
Heb je nog dumpvalve spul erop zitten enzo?
En hoe is de originele wastegate en kleppen geschakeld? Computer regelt die ook.
Heb je nog dumpvalve spul erop zitten enzo?
En hoe is de originele wastegate en kleppen geschakeld? Computer regelt die ook.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
Voor zover het nu lijkt is het probleem opgelost!
De wastegate actuator ging niet heel soepel.
Terwijl deze tch nog vrij nieuw is!
Na een beetje smeren met wd40 blijft de turbodruk constant!
Ook blijft de storing nu weg!
Inderdaad zal hij straks opnieuw afgesteld worden zo snel hij in mijn andere gsi ligt
Nu storing vrij maar eens een paar kilometers gaan maken, en zal in de zomervakantie eruit gaan.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
De wastegate actuator ging niet heel soepel.
Terwijl deze tch nog vrij nieuw is!
Na een beetje smeren met wd40 blijft de turbodruk constant!
Ook blijft de storing nu weg!
Inderdaad zal hij straks opnieuw afgesteld worden zo snel hij in mijn andere gsi ligt
Nu storing vrij maar eens een paar kilometers gaan maken, en zal in de zomervakantie eruit gaan.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let >>> opgelost!!
Mooi! Toch de turbodruk dus.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let
Hoe is de body van deze GSi dan? Is die zo slecht dat je de Turbo over wilt leggen in jouw andere GSi?Jesse C2.0XE schreef:Voor zover het nu lijkt is het probleem opgelost!
De wastegate actuator ging niet heel soepel.
Terwijl deze tch nog vrij nieuw is!
Na een beetje smeren met wd40 blijft de turbodruk constant!
Ook blijft de storing nu weg!
Inderdaad zal hij straks opnieuw afgesteld worden zo snel hij in mijn andere gsi ligt
Nu storing vrij maar eens een paar kilometers gaan maken, en zal in de zomervakantie eruit gaan.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let
RedBill schreef:Hoe is de body van deze GSi dan? Is die zo slecht dat je de Turbo over wilt leggen in jouw andere GSi?Jesse C2.0XE schreef:Voor zover het nu lijkt is het probleem opgelost!
De wastegate actuator ging niet heel soepel.
Terwijl deze tch nog vrij nieuw is!
Na een beetje smeren met wd40 blijft de turbodruk constant!
Ook blijft de storing nu weg!
Inderdaad zal hij straks opnieuw afgesteld worden zo snel hij in mijn andere gsi ligt
Nu storing vrij maar eens een paar kilometers gaan maken, en zal in de zomervakantie eruit gaan.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!
Nee valt wel mee op zich,
Iets roest aan de stijl bij de kofferklep en steenslag op de motorkap.
Verder is de bodem best hard! Maar mijn eigen is gewoon stukken mooier en netter! Beetje mijn kindje geworden
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Storing 116 c20let >>> opgelost!!
Komt jouw huidige motor in deze wagen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Jesse C2.0XE
- forum-gebruiker
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 11 sep 2010 22:36
- Locatie: Vriezenveen
Re: Storing 116 c20let >>> opgelost!!
Dit was wel de bedoeling ja!RedBill schreef:Komt jouw huidige motor in deze wagen?