Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Vincent_R »

Same here. Waarschijnlijk niet meer online op de foto site.
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door GrinX »

Vincent_R schreef:Same here. Waarschijnlijk niet meer online op de foto site.
Ik kan verklappen dat daar hard aan gewerkt wordt, of niet Roodaars? :thumbsup:
Grtz, GrinX
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

GrinX schreef:
Vincent_R schreef:Same here. Waarschijnlijk niet meer online op de foto site.
Ik kan verklappen dat daar hard aan gewerkt wordt, of niet Roodaars? :thumbsup:
Super, alles met een hamer doen is ook niet echt wat het is moet ook weer terug namelijk :wink:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door RedBill »

Daar wordt inderdaad hard aan gewerkt. Ik weet alleen niet of we al die foto's nog hebben. We zijn ooit al begonnen om de foto's van het technisch archief te verplaatsen naar de AGC server, maar dat is nog niet voor alle topics gebeurd. Foto's die niet meer beschikbaar zijn moeten we zoeken, of vervangen voor andere foto's.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

RedBill schreef:Daar wordt inderdaad hard aan gewerkt. Ik weet alleen niet of we al die foto's nog hebben. We zijn ooit al begonnen om de foto's van het technisch archief te verplaatsen naar de AGC server, maar dat is nog niet voor alle topics gebeurd. Foto's die niet meer beschikbaar zijn moeten we zoeken, of vervangen voor andere foto's.
ik ben al druk aan het slopen met de astra dan kijk ik wel even of ik eruit kom.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door pascal1109 »

Wat wil je nog weten dan, want zo moeilijk is het niet :)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

pascal1109 schreef:Wat wil je nog weten dan, want zo moeilijk is het niet :)
* Hoe die ventilatieroosters eruit moeten
* Dasboard gedemonteerd moet worden
* hoe de kabelboom achter het dasbord eruit moet en dus ook motorruimte
* Hoe het stuur met airbag gedemonteerd moet worden en deze weer terug moet hiervoor moet de sleepring opnieuw afgesteld worden staat in de vraagbaak
* hoe ik de overige delen die in goede staat zijn kan verkopen :wink:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door pascal1109 »

Hoe je het moet verkopen staat uiteraard niet in de how to :clown:

Als iemand anders het niet post binnenkort, kom ik hier later deze week op terug. Nu helaas effe geen tijd voor een verhaal van epische proporties. Moet wel genoeg details geven natuurlijk ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door RedBill »

renej schreef:
RedBill schreef:Daar wordt inderdaad hard aan gewerkt. Ik weet alleen niet of we al die foto's nog hebben. We zijn ooit al begonnen om de foto's van het technisch archief te verplaatsen naar de AGC server, maar dat is nog niet voor alle topics gebeurd. Foto's die niet meer beschikbaar zijn moeten we zoeken, of vervangen voor andere foto's.
ik ben al druk aan het slopen met de astra dan kijk ik wel even of ik eruit kom.
In mijn topic staat ook nog wel e.e.e over demontage van delen van de wagen. Ook wel stukje over dashboard.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

pascal1109 schreef:Hoe je het moet verkopen staat uiteraard niet in de how to :clown:

Als iemand anders het niet post binnenkort, kom ik hier later deze week op terug. Nu helaas effe geen tijd voor een verhaal van epische proporties. Moet wel genoeg details geven natuurlijk ;)
haha jij weet wat ik bedoel. en die draadboom tja uhh dan zijn een heleboel draden denk dat ik ze maar ga labelen waar wat wegkomt en foto`s maken tijdens het slopen, bij slopen mag erwat stuk gaan maar bij die andere niet!
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

RedBill schreef:
renej schreef:
RedBill schreef:Daar wordt inderdaad hard aan gewerkt. Ik weet alleen niet of we al die foto's nog hebben. We zijn ooit al begonnen om de foto's van het technisch archief te verplaatsen naar de AGC server, maar dat is nog niet voor alle topics gebeurd. Foto's die niet meer beschikbaar zijn moeten we zoeken, of vervangen voor andere foto's.
ik ben al druk aan het slopen met de astra dan kijk ik wel even of ik eruit kom.
In mijn topic staat ook nog wel e.e.e over demontage van delen van de wagen. Ook wel stukje over dashboard.
ik zal eens kijken, stond ook stukje in over stoelverwarming..
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door mikejuhhh »

Is 60mm groot zat als uitlaat als ik straks met een let wil gaan rijden? Een maat van me had nog een hoop RVS pijp over en wou voor een mooi prijsje wel een uitlaat lassen.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door pascal1109 »

renej schreef:
pascal1109 schreef:Wat wil je nog weten dan, want zo moeilijk is het niet :)
1. Hoe die ventilatieroosters eruit moeten
2. Dasboard gedemonteerd moet worden
3. hoe de kabelboom achter het dasbord eruit moet en dus ook motorruimte
4. Hoe het stuur met airbag gedemonteerd moet worden en deze weer terug moet hiervoor moet de sleepring opnieuw afgesteld worden staat in de vraagbaak
5. hoe ik de overige delen die in goede staat zijn kan verkopen :wink:

1. Deze zitten alle 4 geklikt en zul je dus met een kleine schroevendraaier ertussen moeten steken. Om de boel niet te beschadigen, beetje met beleid doen en je kan er een doekje bij doen om beschadigingen te voorkomen. Meestal als je ze aan de ene kant loshaalt op die manier, is dat al voldoende.

2. Die zit met een hoop schroeven vast. De meeste wijzen voor zich. Onder je vooruit, onder de parafaan e.d. zitten er ook nog een hoop. Verder natuurlijk links en rechts waar de deuren er tegenaan komen (ook achter het dash, waardoor je sommige elementen zoals het dashbordkastje e.d. eruit moet halen). Waar ze precies allemaal zitten weet ik niet uit mijn hoofd, maar het zijn er flink wat.
Hetgeen wat ook flink tegenhoudt, is dat je kabelboom overal aan je dash zit vast getie-wrapped. En de knoppen ook allemaal nog bedrading hebben die tegenhoudt.
Je verlichtingsknop "verticaal" zetten en uittrekken, zal onderop een klein gaatje zitten, daar schroevendraaiertje in steken zodat de knop eraf getrokken kan worden, de rest wijst voor zich. Dit fenomeen zit ook op de aanjagerknop.

3. Alle uiteinden labelen (niet nodig, wel handig) en losmaken en dan naar binnen toe trekken

4. Eraf is makkelijk. 90 graden naar beide kanten sturen om de kappen achter het stuur eraf te halen. Dan kan je achterop het stuur de schroeven of imbussen (ligt eraan of er al aan gebeund is) eruit draaien. Hierdoor kan je de airbag eraf halen.
Grote moer los draaien (niet eraf halen) en eigenlijk is het nu grof geweld. De ene schiet eerder los dan de ander en door het grove geweld is het dus wijs om de moer er niet helemaal af te draaien ;)
Er is speciaal gereedschap voor, maar ik heb dat nooit gebruikt, dus geen idee hoeveel gemakkelijker het dan wordt.

Terugplaatsen geen idee, nog nooit aan toe gekomen :(
Mocht je (iemand anders?) het weten, vul gerust aan :)

5. Marktplaats en geduld


Vast nog een hoop vergeten, maar ik had je al lang genoeg laten wachten :P
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

Ik heb het vanmorgen al met de knuppel gedaan alleen het dasboard zit er nog steeds in de rest is klaar:

Afbeelding
Afbeelding

Ohja reserve wiel is nog spoorloos..

Grapje ik ga ermee aan de slag! :wink:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door pascal1109 »

toen ik met ronald op de sloop was, hebben wij het met een koevoet gedaan
werkt prima, behalve als je de kachel van een model met airco heel wilt houden :clown:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door oenatje »

aah ja de good old days, wanneer je een dash met een koevoet uitelkaar haalt. dwars door het kachelhuis heen :shock:

en airbag stuur eruit sloopt(letterlijk) met de accu nog aangesloten :shock: , en dat je het stuur gewoon dwars door de midden trekt. :shock:

dat matt zijn doppen in de sneeuw laat vallen, hup en kwijt :?

dat je een f ziet staan met 40000km op de klok :? gewoon nieuw jonguh

moeten we nog eens een keer doen Pascal, was best leuk altijd
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door pascal1109 »

ja is goed

was zeker lache :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

oenatje schreef:aah ja de good old days, wanneer je een dash met een koevoet uitelkaar haalt. dwars door het kachelhuis heen :shock:

en airbag stuur eruit sloopt(letterlijk) met de accu nog aangesloten :shock: , en dat je het stuur gewoon dwars door de midden trekt. :shock:

dat matt zijn doppen in de sneeuw laat vallen, hup en kwijt :?

dat je een f ziet staan met 40000km op de klok :? gewoon nieuw jonguh

moeten we nog eens een keer doen Pascal, was best leuk altijd
pascal1109 schreef:ja is goed

was zeker lache :D
Jullie kunnen beter beide de auto aan mij verkopen zo ga je toch niet met zo`n stukje techniek om.. :wink:
Adam opel is er 14 dagen meebezig geweest om alles keurig netjes in de auto te maken en jullie slopen het erzo weer uit, je moet respect hebben voor zo`n gecompliceerd stukje techniek :shiny:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door oenatje »

moet je tegen de sloop meneer zeggen als ie ze in de pletter duwt
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

oenatje schreef:moet je tegen de sloop meneer zeggen als ie ze in de pletter duwt
Deze heeft adam niet goed behandeld tegen roest hij ligt voor de pletter al in tweeen, vrijdag middag geval denk ik
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door RedBill »

RedBill schreef:Zow, weer even aan het hobbyen geweest de afgelopen weken. De eerste Duitse test aangepakt. Stap 1 is klaar: het origineel omzetten naar fatsoenlijke kwaliteit. Stap 2 volgt binnenkort: de vertaling van de volledige tekst naar het Nederlands.

Afbeelding
Inmiddels de Nederlandse vertaling ook online.
Afbeelding
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door renej »

rode gsi`s dat is toch echt de kleur he! :thumbsup:
een nadeel van de gsi is dat hij 100kg zwaarder is als de kadett, zou toch wel eens met een orginele kadett gsi willen rijden.
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door Mr.F »

Gisteren de zilvere Astra ingeruild op een zgan Astra G uit 2003, a.s. donderdag ophalen :-)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door astra-gsi-666 »

renej schreef:rode gsi`s dat is toch echt de kleur he! :thumbsup:
een nadeel van de gsi is dat hij 100kg zwaarder is als de kadett, zou toch wel eens met een orginele kadett gsi willen rijden.
die van mij woog maar 902 kg met C20XE en 278 pk ,gaat echt als een hel .trekt beestachtig.
danny gsi 666
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Algemeen Bullshit Topic Ex Slapen Sux

Bericht door oenatje »

278 pk? wat was er gedaan dan? kan het niet geloven
Plaats reactie