even voorstellen...Michael
even voorstellen...Michael
Beste mensen,
mijn naam is michael en ben 38 jr.
Mijn eerste kennismaking met GSi's was met een 1.8 kadett, vervolgens een 2.0 8V gehad, daarna een 2.0 16V en als laatste een astra 2.0 8V.
Wat een plezier gehad met die dingen, zo maken ze ze niet meer, vooral die 16V kadett.......echt lomp geweld in een veel te lichte wagen en met moeite te controleren, prachtig.
Na de kadettjes en astra overgestapt op corolla's en rij nu al 7 jr. in een 1.6 G6 (6 versnellingen, G6R op kenteken) met 110 pk (ruim een ton in gewicht). De betrouwbaarheid is top maar ik wil wat snellers. In principe had ik de keuze al gemaakt en de volgende wagen zou een corolla 1.8 T-Sport zijn (ongeblazen, 192 pk, ruim 1100 kg, VTi principe).
De meeste nieuwe GTi-achtige wagens hebben veel vermogen maar zijn ook erg zwaar en dat is niet wat ik zoek.
Maar zo'n astra F, GSi 2.0 16V......dat is licht, veel pk's en ze zien er nog erg bij de tijd uit (IMO...), probleem is dat er weinig goede over zijn maar ik wil toch proberen om een roestvrij en technisch uitstekend exemplaar te vinden, liefst zo origineel mogelijk. Dus...de search is on...mocht het te lang duren dan komt de corolla er maar ik ga eerst proberen om een gaaf exemplaar te vinden van een astra F 2.0 16 V.
Ik geniet alvast van de projecten op dit forum en de vele foto's ! het bloed kruipt waar het niet gaan kan...
mijn naam is michael en ben 38 jr.
Mijn eerste kennismaking met GSi's was met een 1.8 kadett, vervolgens een 2.0 8V gehad, daarna een 2.0 16V en als laatste een astra 2.0 8V.
Wat een plezier gehad met die dingen, zo maken ze ze niet meer, vooral die 16V kadett.......echt lomp geweld in een veel te lichte wagen en met moeite te controleren, prachtig.
Na de kadettjes en astra overgestapt op corolla's en rij nu al 7 jr. in een 1.6 G6 (6 versnellingen, G6R op kenteken) met 110 pk (ruim een ton in gewicht). De betrouwbaarheid is top maar ik wil wat snellers. In principe had ik de keuze al gemaakt en de volgende wagen zou een corolla 1.8 T-Sport zijn (ongeblazen, 192 pk, ruim 1100 kg, VTi principe).
De meeste nieuwe GTi-achtige wagens hebben veel vermogen maar zijn ook erg zwaar en dat is niet wat ik zoek.
Maar zo'n astra F, GSi 2.0 16V......dat is licht, veel pk's en ze zien er nog erg bij de tijd uit (IMO...), probleem is dat er weinig goede over zijn maar ik wil toch proberen om een roestvrij en technisch uitstekend exemplaar te vinden, liefst zo origineel mogelijk. Dus...de search is on...mocht het te lang duren dan komt de corolla er maar ik ga eerst proberen om een gaaf exemplaar te vinden van een astra F 2.0 16 V.
Ik geniet alvast van de projecten op dit forum en de vele foto's ! het bloed kruipt waar het niet gaan kan...
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: even voorstellen...
Welkom op het forum!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9303
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: even voorstellen...
Welkom op het forum! En er staat nog een redelijk goede 16V hier te koop. Die van IJsbeer. viewtopic.php?f=6&t=19041" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ken de wagen niet van dichtbij, maar volgens mij wel de moeite om daar eens te gaan kijken!
Ik ken de wagen niet van dichtbij, maar volgens mij wel de moeite om daar eens te gaan kijken!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: even voorstellen...
Welkom!
Ik weet ook nog wel een hele snelle roestvrije GSi te koop met 3.0 24v V6 erin.
<---------------
Ik weet ook nog wel een hele snelle roestvrije GSi te koop met 3.0 24v V6 erin.
<---------------
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: even voorstellen...
welkom
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9303
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: even voorstellen...
Die is van de markt hoorde ik van Lennart. Hij gaat hem schorsen. Hij kan er nog geen afscheid van nemen.Laagvlieger schreef:Welkom!
Ik weet ook nog wel een hele snelle roestvrije GSi te koop met 3.0 24v V6 erin.
<---------------
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: even voorstellen...
dank voor jullie reactie !
zo'n V6 lijkt me als enige auto, ondanks dat ik vrijwel alleen in het weekend auto rij (snelweg), een beetje een benzinemonster....wat zuipt dat nou bij normaal rijden tot 120 en af en toe een sprintje naar de 100....? wel een geweldige wagen hoor, heb het project van Laagvlieger gelezen...waardering voor zijn kunnen en voor de astra V6, wat een beest.
zo'n V6 lijkt me als enige auto, ondanks dat ik vrijwel alleen in het weekend auto rij (snelweg), een beetje een benzinemonster....wat zuipt dat nou bij normaal rijden tot 120 en af en toe een sprintje naar de 100....? wel een geweldige wagen hoor, heb het project van Laagvlieger gelezen...waardering voor zijn kunnen en voor de astra V6, wat een beest.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: even voorstellen...
welkom op het astra forum,eenmaal een gsi gereden wil je niks meer
anders,heb ook zoon kadett gt 16v gehad dat zijn echte beesten,boh echt
vette bakke,astra gsi zijn ook zeer snelle en goede auto,s met een uiterlijk.
danny gsi 666
anders,heb ook zoon kadett gt 16v gehad dat zijn echte beesten,boh echt
vette bakke,astra gsi zijn ook zeer snelle en goede auto,s met een uiterlijk.
danny gsi 666
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: even voorstellen...
Welkom hier!
Mooi om te lezen hoe graag sommige mensen weer in een GSI willen stappen
Alvast veel kijkplezier hier!
Mooi om te lezen hoe graag sommige mensen weer in een GSI willen stappen
Alvast veel kijkplezier hier!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: even voorstellen...
Ow dus toch niet meer te koop haha.
Lennart vroeg laatst nog of ik iemand wist. Maar hoeft al niet meer dus.
Maar Michael. Zuipen deed ie wel ja. 300 km op een tank.......En dan moest je niet al te gek doen.
Maar die smile op je gezicht als je dat gas wegtrapt........Dat koppel.......dat zo snel in toeren klimmen dat je de tijd niet had om de hand van de pook af te halen......
Maargoed. Paar jaar geleden met pijn in het hart verkocht. Is toch 10 jaar lang mijn project geweest. Maar aan alles komt een keer een eind.
En ook beetje ter bescherming van mijn rijbewijs zeg maar.......met zo'n auto kun je het toch niet laten. Ik niet tenminste.
Lennart vroeg laatst nog of ik iemand wist. Maar hoeft al niet meer dus.
Maar Michael. Zuipen deed ie wel ja. 300 km op een tank.......En dan moest je niet al te gek doen.
Maar die smile op je gezicht als je dat gas wegtrapt........Dat koppel.......dat zo snel in toeren klimmen dat je de tijd niet had om de hand van de pook af te halen......
Maargoed. Paar jaar geleden met pijn in het hart verkocht. Is toch 10 jaar lang mijn project geweest. Maar aan alles komt een keer een eind.
En ook beetje ter bescherming van mijn rijbewijs zeg maar.......met zo'n auto kun je het toch niet laten. Ik niet tenminste.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠