Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Jongelui, mijn vraag: past een ''echte'' GSI motorkap met luchtroosters op een fase 2 GSI?
Zonder andere koplampen of grille?
Groeten Mark
Zonder andere koplampen of grille?
Groeten Mark
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Ja, als jij een kap hebt van een MY94 GSi, past dat prima.
Als je een kap van een eerder model hebt, moet je ook de beugels overzetten, omdat daar de boutgaten op een andere plek zitten.
Als je een kap van een eerder model hebt, moet je ook de beugels overzetten, omdat daar de boutgaten op een andere plek zitten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Ja, let er wel op dat je er één neemt van een 94er model, dit in verband met de boutgaten die verschillend zijn. Voor 94 kan ook alleen moet je dan zelf de gaten bijboren.
voor 94: boutgaten 6cm
na 94 boutgaten: 8cm
voor 94: boutgaten 6cm
na 94 boutgaten: 8cm
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Kijk dit zijn nu de antwoorden waardoor het AGC een nuttig forum is. Zeer uitgebreid en met foto's waar nodig!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
of een nieuwe kap kopen, deze zijn voor de jongere modellen.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
De prijs voor een originele GM GSI motorkap is alleen nog te krijgen voor de modellen van 94 en later en kost 350,81 EUR, immitatie van Klokkerholm kost je 242,32 EUR.felix schreef:of een nieuwe kap kopen, deze zijn voor de jongere modellen.
Niet alle imitatie lever de na 94 modellen, hier moet je dan of de scharnieren omboren of andere scharnieren plaatsen.
Tweedehands liggen tussen de 40 en 80 euro
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
@ alle heren, beetje late reactie maar bedankt voor jullie kundige reacties
Ik zit nog een beetje in dubio, bij een demontagezaak in Groenlo is een GSI motorkap te koop voor € 35,-, echter wel in de verkeerde kleur.
Hebben jullie enig idee wat het overspuiten van een motorkap zou kosten?
Ik zit nog een beetje in dubio, bij een demontagezaak in Groenlo is een GSI motorkap te koop voor € 35,-, echter wel in de verkeerde kleur.
Hebben jullie enig idee wat het overspuiten van een motorkap zou kosten?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Ik denk rond de 400 euro.
Maar je kunt toch ook sowieso nu vast de kap van de sloop halen (voordat die weg is) en later kijken wat je er mee doet?
Ik ben zelf wel van mening dat als je een kap met luchthappers neemt, de bumpers en spoilers erbij horen. Anders staat het niet zo mooi.
Maar je kunt toch ook sowieso nu vast de kap van de sloop halen (voordat die weg is) en later kijken wat je er mee doet?
Ik ben zelf wel van mening dat als je een kap met luchthappers neemt, de bumpers en spoilers erbij horen. Anders staat het niet zo mooi.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 03 jun 2012 20:11
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
toch is het vreemd.
ik heb de face 2 kap, gaten komen overeen op mijn astra f 5 deurs uit 98.
de kap zit aan 1 kant te laag, en de kap zit in zijn geheel veel te ver naar rechts.
kap kan niet dicht, is ook niet meer te stellen.
dacht dat ik de beugels misschien verbogen had, maar een orginele kap past wel gewoon (de echte orinele heb ik geruilt voor 1 lelijke orginele)
kan de kap krom zijn? of zit er toch degelijk verschil in? ben anders opzoek naar een juiste gsi kap
ik heb de face 2 kap, gaten komen overeen op mijn astra f 5 deurs uit 98.
de kap zit aan 1 kant te laag, en de kap zit in zijn geheel veel te ver naar rechts.
kap kan niet dicht, is ook niet meer te stellen.
dacht dat ik de beugels misschien verbogen had, maar een orginele kap past wel gewoon (de echte orinele heb ik geruilt voor 1 lelijke orginele)
kan de kap krom zijn? of zit er toch degelijk verschil in? ben anders opzoek naar een juiste gsi kap
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Ik zou het in de scharnieren zoeken, kap kan krom zijn maar je Astra kan ook een tik hebben gehad in het verleden waardoor wel je originele kap past en niet de GSI kap. Verder is geen enkele auto 100% recht en zal er altijd wat gesteld moeten worden.
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Welke kleur van kap zoek je?
Heb nog een 3 zwarte, 2 blauwe en rooie staan.
Heb nog een 3 zwarte, 2 blauwe en rooie staan.
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Heren, late reactie maar beter laat dan nooit!
Ik heb dit idee weer aan de kanten geschoven.
Zoals RedBill aangeeft is het inderdaad mooier om de om te bouwen naar een fase 1 type.
Dit gaat veel geld kosten en dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over.
Zoals gezegd in mijn ''hallo ik ben...'' stukje word ik eind november / begin december papa, dat vind ik belangrijker.
Groeten Mark
Ik heb dit idee weer aan de kanten geschoven.
Zoals RedBill aangeeft is het inderdaad mooier om de om te bouwen naar een fase 1 type.
Dit gaat veel geld kosten en dat heb ik er eerlijk gezegd niet voor over.
Zoals gezegd in mijn ''hallo ik ben...'' stukje word ik eind november / begin december papa, dat vind ik belangrijker.
Groeten Mark
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
eer verstandige keuze, en gefeliciteerd natuurlijk.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Weloverwogen keuze!
En gefeliciteerd!
En gefeliciteerd!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
@ oenat en redbill: dankjewel!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Motorkap met luchtroosters op fase 2 GSI
Gefeliciteerd !
Papa worden is leuk! Eerste kind?
Onze is net 5dagen
Papa worden is leuk! Eerste kind?
Onze is net 5dagen