Zwitserland is wat dat betreft ideaal. Auto's zijn relatief goedkoop aan te schaffen.
Verder kun je zoveel auto's hebben als je wilt, je betaald voor de duurste die je hebt en de rest zit er voor ongeveer 50 Zwitserse francs per auto per jaar bij. Dat is wegenbelasting, verzekering, etc. Alles bij elkaar.
Je hebt dus ook maar 1 kenteken die je je hele leven meeneemt naar al je nieuwe auto's. Enige restrictie is dat je natuurlijk maar met 1 auto tegelijk kunt rijden
De kentekenhandel is alleen sinds kort wat ingeperkt. Tot voor kort was het erg lucratief als je een kenteken had met een erg laag nummer. Zoals Bart schrijft, de letters zijn voor het kanton (zie het als een provincie) en de cijfers gewoon voor hoeveelste kenteken afgegeven in dat kanton. Je kon namelijk je kenteken met laag nummer verkopen. Hoe lager het nummer, hoe hoger de prijs.
Als ik daar ben, maak ik er altijd een sport van om het zo laag mogelijke nummer te spotten. Heb nog nooit het eerste afgegeven kenteken van een kanton gespot, tot nu toe heb ik op een Audi S2 wel eens het tweede kenteken SO 2 gezien, dus het tweede kenteken van Solothurn.
Lage kentekens zitten vaak op de wat exclusievere auto's. Als dat niet zo is, is de bestuurder altijd al hoog bejaard en zal zijn kenteken naar alle waarschijnlijkheid gauw vrij komen
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
![opel :opel:](./images/smilies/icon_opel.gif)
With great power...comes great responsibility
![opel :opel:](./images/smilies/icon_opel.gif)