preventie roest.
preventie roest.
Ik ga men interieur dus slopen.
Ik wou de binnenkanten van de carosserie in epoxy zetten.
En er komt een gsi kit.
Waar de side skirts komen wil ik volledig met tectyle doen.
De wielkassen worden omgerold maar voor ik ga rollen spuit ik de naad dicht met nadenkit en dan rol ik pas.
Is dit een goede techniek of zijn er andere voorstellen?
Ik wou de binnenkanten van de carosserie in epoxy zetten.
En er komt een gsi kit.
Waar de side skirts komen wil ik volledig met tectyle doen.
De wielkassen worden omgerold maar voor ik ga rollen spuit ik de naad dicht met nadenkit en dan rol ik pas.
Is dit een goede techniek of zijn er andere voorstellen?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: preventie roest.
Als je gaat popnagelen zou ik:
- gaten boren
- gaten behandelen met epoxy/lak
- popnagels erin
- hier lak over heen
- Binnenzijde scherm/dorpel volspuiten met ML
Re: preventie roest.
ik ga niks vervangen e.The Undertaker schreef:Als je gaat popnagelen zou ik:
- gaten boren
- gaten behandelen met epoxy/lak
- popnagels erin
- hier lak over heen
- Binnenzijde scherm/dorpel volspuiten met ML
Men interieur gaat eruit en een gsi interieur in de plaats maar aangezien ze van binnen naar buiten roesten wil ik dan de binnenkanten inspuiten maar dit moet met ml?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: preventie roest.
Ik begreep dat je de GSI sideskirts erop ging zetten, vandaar het popnagel verhaal.
Zijpanelen eruit en alles inspuiten met ML
Zijpanelen eruit en alles inspuiten met ML
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: preventie roest.
aanpak is goed.
Alleen omrollen van de randen levert meestal toch roest op den duur.
Sowieso oppassen, want als er ooit geplamuurd is, kan dat losbreken of zichtbaar worden.
Ik heb voor mijn verbouwing ook de randjes laten omrollen.
blijkbaar waren er toen al ooit randen ingelast, want die begonnen zich af te tekenen
Alleen omrollen van de randen levert meestal toch roest op den duur.
Sowieso oppassen, want als er ooit geplamuurd is, kan dat losbreken of zichtbaar worden.
Ik heb voor mijn verbouwing ook de randjes laten omrollen.
blijkbaar waren er toen al ooit randen ingelast, want die begonnen zich af te tekenen
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: preventie roest.
Ik ben net klaar met het terug plaatsen van de skirts nadat mijn GSI was afgekeurd op de dorpels, die heb ik zelf gelast etc.
Ik wens je dan ook succes om de clips op de juiste plaats te zetten, ik hoop voor je dat je nieuwe koopt en niet de oude clips gebruik, want die breken zodra de popnagel spanning geeft.
Alle clips komen op 1 lijn behalve die bij het voorwiel, die zit een stukje lager, ik had van karton een mal gemaakt van de binnenzijde skirt, dan zie je de afdruk zitten waar de clips komen.
De bovenste bevestiging clips, de langwerpige, is alleen de hoogte belangrijk de mogen best wat speling naar links of rechts hebben zolang ze maar in het randje van de skirt vallen.
Wat ik heb gedaan is de gaatjes geboord, die met tectiel ingespoten, de popnagel die dr in komt, in de tectiel gedompeld, vervolgens vast gepopt. De instaplijst en achter de zijpanelen eruit gehaald,
met een stofzuiger zoveel als het kan het boorsel uit de dorpel weg gehaald, want dat roest meteen en kan de rest ook zo weer aansteken, vervolgens de hele dorpel (voor de derde keer) in gespoten met ML.
Dat gaat pas roesten als ik opa ben.
Ik wens je dan ook succes om de clips op de juiste plaats te zetten, ik hoop voor je dat je nieuwe koopt en niet de oude clips gebruik, want die breken zodra de popnagel spanning geeft.
Alle clips komen op 1 lijn behalve die bij het voorwiel, die zit een stukje lager, ik had van karton een mal gemaakt van de binnenzijde skirt, dan zie je de afdruk zitten waar de clips komen.
De bovenste bevestiging clips, de langwerpige, is alleen de hoogte belangrijk de mogen best wat speling naar links of rechts hebben zolang ze maar in het randje van de skirt vallen.
Wat ik heb gedaan is de gaatjes geboord, die met tectiel ingespoten, de popnagel die dr in komt, in de tectiel gedompeld, vervolgens vast gepopt. De instaplijst en achter de zijpanelen eruit gehaald,
met een stofzuiger zoveel als het kan het boorsel uit de dorpel weg gehaald, want dat roest meteen en kan de rest ook zo weer aansteken, vervolgens de hele dorpel (voor de derde keer) in gespoten met ML.
Dat gaat pas roesten als ik opa ben.
Gsi C20NE
Re: preventie roest.
is lijmen/kitten dan niet makkelijker?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: preventie roest.
Niet mooier in ieder geval. Ik ga het ook nog doen bij de mijn, met de popnagelsoenatje schreef:is lijmen/kitten dan niet makkelijker?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: preventie roest.
Enige voordeel van kitten is, dat ze er bij de apk niet afgehaald mogen worden
Re: preventie roest.
en als het geklikt zit wel?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: preventie roest.
Lijkt mij dat ze dat niet zien aan de buitenkant.oenatje schreef:en als het geklikt zit wel?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: preventie roest.
in theorie weloenatje schreef:en als het geklikt zit wel?
Re: preventie roest.
ow. ik had begrepen dat ze niks mogen demonteren
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: preventie roest.
oenatje schreef:ow. ik had begrepen dat ze niks mogen demonteren
Als ze een ernstig vermoeden hebben dat het daar erg rot is, en het kan gedemonteerd worden zodat het ook weer netjes terug kan, mogen ze de opdracht geven tot demontage. Maar aangezien het een kliksysteem is, zullen ze dat niet zo snel doen.
Als het bv geschroefd zit heb je meer kans
1 popnagel erin, en ze moeten het sowieso laten zitten
- GSI 8V freak
- forum-gebruiker
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 15 aug 2007 20:45
- Locatie: Uden
Re: preventie roest.
Ik heb het met kit geprobeert, maar de oerergrond moet dan droog en schoon zijn. En de tectiel moet ook aardig droog zijn, ik kon de clips zonder veel moeite er zo af trekken, en ben toen maar gaan poppen.
Gsi C20NE
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: preventie roest.
GSI 8V freak schreef:Ik heb het met kit geprobeert, maar de oerergrond moet dan droog en schoon zijn. En de tectiel moet ook aardig droog zijn, ik kon de clips zonder veel moeite er zo af trekken, en ben toen maar gaan poppen.
Beter !
er komen stiekum nogal wat krachten op te staan bij +120km/h