Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Na het scoren van een korte pook (model 1992) wil ik de pookknop overzetten naar het model dat erin (model 1996) zit.
Bij het loshalen van de knop brak het binnenwerk van de knop los (op zich geen probleem). Ik heb nog een nieuwe pooknop die aan een nieuwe "lange" pook vast zit voor een Calibra Turbo.
Wat is verstandiger:
A. - De pook van de nieuwe stang halen en overzetten (breekt dit dan ook niet af??)
B. - Een nieuwe pookknop kopen en deze erop zetten
Hmm, dat is geen optie omdat ik dan weer een lange stang heb. Ik ga de Calibra Turbo pook verkopen (is compleet met knop en pookhoes). Deze kosten bij de dealer nu rond de 300euro, een beetje zonde om te slopen, heb er zelf ook flink wat voor neer geteld. Ik koop wel een nieuwe losse knop met plaatje.
oenatje schreef:eigenlijk is het de bedoeling dat de hele stang vervangen word. en niet alleen de knop.
Als dat de bedoeling is, waarom zijn ze los te krijgen dan?
Lijkt mij dat 1x vervangen niet zo erg is. Zou je er bij montage van je nieuwe pookknop geen lijm of iets in smeren? Dan zit hij al beter vast denk ik.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Het binnenwerk zal altijd beschadigen denk.
Nieuwe pookknop kost niet zoveel, zou gewoon een losse knop bestellen. Die druk je er 1x op en laat je vervolgens voor altijd zitten
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
The Undertaker schreef:Hmm, dat is geen optie omdat ik dan weer een lange stang heb. Ik ga de Calibra Turbo pook verkopen (is compleet met knop en pookhoes). Deze kosten bij de dealer nu rond de 300euro, een beetje zonde om te slopen, heb er zelf ook flink wat voor neer geteld. Ik koop wel een nieuwe losse knop met plaatje.
The Undertaker schreef:Hmm, dat is geen optie omdat ik dan weer een lange stang heb. Ik ga de Calibra Turbo pook verkopen (is compleet met knop en pookhoes). Deze kosten bij de dealer nu rond de 300euro, een beetje zonde om te slopen, heb er zelf ook flink wat voor neer geteld. Ik koop wel een nieuwe losse knop met plaatje.
heb je die op ebay.de gekocht?
Nee, via opel-classicparts.com, maar dat is al weer 2 jaar geleden
Pook ziet er nu zo uit (alleen dan met een groen uiteinde ipv geel)
Je kunt de pookknop verwijderen zonder dat deze kapot gaat, maar dan wel inclusief het deel dat op bovenstaande foto nu nog op de knop zit. Ik heb dat op de sloop ook gedaan bij een '96 knop die ik op mijn korte originele pook heb gedrukt.
Advies: Heel stevig een draaiende bewegening maken. Het is hard werken, maar dan lukt het wel.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Ga dat eens proberen, die uit de 92er Astra daarbij brak het binnenwerk af toen in ging draaien, zou het zonde vinden als die nieuwe pook naar de knoppen gaat.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________