Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Heb dit nog nooit gedaan, ga dit volgende week proberen zodat ik mijn Kadett D weer kan gebruiken, aandrijfas en veerpoten worden overgezet (wiellager kapot en waarschijnlijk homokineet).
Past 1op1 mits ik de toplagers van een Kadett D gebruik
dat zei iemand me dit weekend ook: gewoon effe iets ertussen drukken,
ja echt niet XD kon toch echt geen randje vinden om m`n schroevendraaier in te drukken..
heb toen maar vanwege m`n ashoes de as verwijderd uit de homokineet (bakzijde)
boerbeun schreef:dat zei iemand me dit weekend ook: gewoon effe iets ertussen drukken,
ja echt niet XD kon toch echt geen randje vinden om m`n schroevendraaier in te drukken..
heb toen maar vanwege m`n ashoes de as verwijderd uit de homokineet (bakzijde)
boerbeun schreef:dat zei iemand me dit weekend ook: gewoon effe iets ertussen drukken,
ja echt niet XD kon toch echt geen randje vinden om m`n schroevendraaier in te drukken..
heb toen maar vanwege m`n ashoes de as verwijderd uit de homokineet (bakzijde)
al gaat dat in dit geval niet op dan..
schroevendraaier
banden lepel of zo iets. dan istie er zo uit..
Dat wordt dan schroevendraaier of breekijzer want een bandenlepel heb ik niet
ben ook bezig met me e kadett om de veerpoten er onder vandaan te krijgen omdat er andere verlagingsveren onder komen nou zit ik met het probleem dat ik niet de juiste maat dop heb voor de aandrijfasbout dus dacht dan maar de de bout laten zitten en de hele aandrijfas met veerpoot eronder vandaan maar helaas krijg ik de aandrijf as niet uit de bak .
heb al een paar x stevig getrokken eraan maar durf niet echt harder te trekken , en wrikken met een grote schroevedraaier lukt ook niet .
denk dat ik maar een goeie maat dop ga halen morgen maar weet iemand de maat hiervan of heeft iemand nog andere suggesties hoe ik 1 van de 2 los kan krijgen.
Wiel eraf, splitpen eruit, wiel er weer op zonder naafkapje, auto op zijn wielen laten zakken en dan de bout losdraaien. Zit hij erg vast een buis pakken zodat je de arm van de ratel vergroot
bedankt voor de info , alleen is het bij geen 32 maar dop 30 , toevallig had me vader die leggen heb m even gepast en dat was m .
vanavond of morgen maar even proberen of het lukt verder .
jopie schreef:bedankt voor de info , alleen is het bij geen 32 maar dop 30 , toevallig had me vader die leggen heb m even gepast en dat was m .
vanavond of morgen maar even proberen of het lukt verder .
typefoutje is inderdaad dop 30.
Soms dit de bout ver aangedraaid waardoor je er met een "gewone dop 30" net niet bij komt.
nee oke maar hier gaat het wel hoor , hij past er gewoon op .
bij de astra al het idd wat moeilijker gaan want daar zit ie er idd wat verder op.
maar we gaan het proberen .
Ik heb eens een keer (noodgeval) gewoon de slijptol op het einde van de as gezet.
Cm'tje eraf en dan voorzichtig de moer eraf, zodat de draad weer netje opgesneden wordt.
het is gelukt , alleen had ik veren van een verlagingsveren van een gsi gekocht en ik heb een 1.4 due ze staan wat hoger dan ik eigenlijk dacht .daar moet ik nog even wat op verzinnen .